{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

Bjarke S
Bjarke S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Skoda fabia 1.4 16v med højt olieforbrug {{forumTopicSubject}}

Hej alle biltosser

Jeg har en Skoda Fabia 1.4 16v fra år 2000. Den sluger voldsomt meget olie. Her forleden fandt jeg ud af, at hvis jeg slipper speederen og så triller i gear til den er nede i omdrejninger, så kommer der en kæmpe røgsky efter bilen, når jeg så køre igen. Eksempelvis hvis jeg kører af motorvejen og triller i 5 gear op af frakørslen, så sætter jeg i anden og gasser op, så kommer den her røgsky efter bilen.

Jeg har nu prøvet kun at trille i frigear, og det hjælper rigtig meget på olieforbruget.

Men det kunne nu være rart at kunne trille i gear, uden konstant at skulle fylde olie på maskinen.

Så jeg tænkte om der var nogle her inde, der ved hvad der kan være galt med den?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skoda fabia 1.4 16v med højt olieforbrug
  • #1   18. aug 2015 Skidt i eller slidte olieskraberinge eller dårlige paraplyer ved ventilstammerne.
    Du kan være heldig en olierens kan hjælpe lidt på det. Men ellers er det nye ringe / paraplyer.

• #2   18. aug 2015 Når den bruger olie når motoren kører max vacuum (når du motorbremser) så er det stempelringene.

• Bjarke S
    Bjarke S Tilmeldt:
    aug 2015

#3   18. aug 2015 Det lyder dyrt... Jeg har lige skiftet filter og olie, så skidt kan der ikke være meget af.. Jeg troede også det var ringene, men så undre det mig, at den ikke bruger så meget mindre, bare ved at jeg sætter den i frigear?

• Bjarke S
    Bjarke S Tilmeldt:
    aug 2015

#4   18. aug 2015 Okay, tak for svaret, det lyder dyrt, så jeg må nok leve med olieforbruget:)

Kommentér på:
Skoda fabia 1.4 16v med højt olieforbrug

Annonce