{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.432 visninger | Oprettet:

udskiftning af generator mondeo mrk 3 {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have skiftet denne fætter, og er ik vant til de lidt nyere biler, så måske var der herinde en der kunne fortælle mig hvordan det gøres.
kan se der sidder en remstrammer nederst ,, som man på en eller anden måde skal have til at slippe, men hvordan?
skal der specielværktøj til det.?
Nogen der kan guide, der jeg skal bruge min bil i morgen, og værksteder har ik tid i dag..
det skal helst være en der har prøvet at skifte sådan en på en ford Mondeo mrk 3. fra 2001 2.0 benziner aut., tror der er forskel på benzineren og diesel.
på forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udskiftning af generator mondeo mrk 3
  • #1   9. okt 2015 Hej Thomas

nr. 1 du Skal gøre, når su roder med elektroniske elementer, er at afmontere ^minus pol^ fra Batteri.

Har du allerede købt en ny generator ??

1)
    ellers kan du starte med, at slå med en hammer på Generatoren; halv-hårdt en håndfuld gange..
    -Prøv da at starte bilen !

Virker dette ikke ?

2)
    -Så kan det betale sig, istedet for at bruge 3-5.000,- på en ny Generator, at nøjedes med at skifte Kul'et i Generatoren ! Dette koster nemlig kun 250,- (ca.) +moms og forsendelse.

På dette link, kan du på billedet i midten(billede af Generator fra 3 vinkler) se, at der "klokken 8" sidder en sort dims ! Dette er Kullet ! Den sidder fastgjort med 2 skruer(mener det er Umbraco 10).
    - Skrug af.. Sæt ny i.. færdig.

http://www.refako.dk/generator-til-ford-mondeo-mondeo-iii-b5y-200011-200708-20-16v-200011-200708-(120015486)-personbil-1-4002191609022460415486

3)
    Har du en ny Generator, så tag Kullet fra den og sæt i den gamle.

4)
    Vælger du at udskifte. Så løsner du Remstrammeren, og med Umbraco 10, skruger 3 skruer af. På med den nye Generator.
    *Husk når du spænder Remstrammeren igen, at der skal være en 'frigang' på remmens midte(op/ned) på ca 2cm.

På med ^minus pol^

kør forsigtigt ! bladende på skovveje fedter nu. skred lidt ud her igår smiley

Vh

Kommentér på:
udskiftning af generator mondeo mrk 3

Annonce