Erfaringer med Audi A6 3.0TDI med mange km på bagen {{forumTopicSubject}}
Hejsa,
Jeg står og kigger efter ny bil, vil meget gerne have 4x4/quattro og det skal ikke være en stor 4 hjulstrækker..
Men med mit budget, så begynder de A6'ere at have kørt en del km 285-330.000, men hvor stabil er den teknik og med så mange km på bagen?
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 15 Svar: 746
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.960
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.192
Du bør nok være klar til at slippe 25 af de lange ind i mellem og ikke være ked, når de bliver trukket.
Hvis privat handel er der ingen mersy.
Hos en forhandler kan i kontraktlig dele risico og garantier på større pludselige regninger.
Teknik som med sandsynlighed springer i luften:
1. Kat + PAP (hvis sådan findes og har været brugt på en VAG(:-) )
2. Dyser og højtrykspumpe
3. Turbolader
4. DMF
5. Rat modul
6. Udstødningssystem (en af de mindre omkostninger)
7. AC kompressor
8. div varmevekslere ved køler og AC,
9. Bremser, lejer, dørlåse og bøsninger hører til de mindre omkostningstunge dele.
Det er alene din mavefornemmelse der siger om det er OK at have mod på en godt brugt VAG
MVH KP
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 15 Svar: 746
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 15 Svar: 746
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.192
Mht udstødning ser man lange service intervaller - korrekt og især hvis alle dele er udført i rustbestandige materialer. Hold øje med beslagene så du ikke ved et uheld kører over din egen udstødning på de isede Norske skovveje
MVH KP
Erfaringer med Audi A6 3.0TDI med mange km på bagen