Peugeot HDI problem. Hjælp søges {{forumTopicSubject}}
står med en Peugeot 206 1,4 HDI som driller lidt.
Den starter fuldstændig som den skal på både kold og varm motor.
Men når den er startet, lyser motorlampen med ca. 50 % styrke, og batteri lampen lyser med ca. 10 - 20 % styrke konstant. Når man så blinker til en af siderne, så kan man svagt se at forvarme lampen, og den advarselslampe hvor der står STOP, blinker med svag styrke, men i takt med blinklyset.
Batteri lampen tænker jeg kan skyldes at kilerem trænger til at blive spændt/skiftet.
Men resten af "lys showet" tænker jeg kan skyldes en dårlig stel forbindelse. Eller er der en der har andre ideer, eller evt. selv prøvet det??
Derudover kan den godt tabe pusten ind imellem hvis man træder speederen i bund, og så tænder motorlampen 100 % og den kommer med et bip som indikation på fejl.
Jeg har så haft sat tester på den, og der kom den med fejlen på første billede. Prøvede så at skifte luftmængdemåleren, og bilen føles nu mere kvik, men lavede stadig nummeret med at tabe pusten ind imellem. Jeg prøvede så med testeren igen, og nu kom den så frem med en fejl mere (billede 2).
Tænkte så om det kunne være lambdasonden? Men umiddelbart kan jeg ikke lige se hvor den sidder henne. De billeder jeg kan finde på nettet, synes jeg ikke passer med den her.
Nogen der har en god idé til hvor fejlen(e) ligger??
og evt ved hvor lambdasonden sidder på sådan en, såfremt den er under mistanke ?
apr 2003
Følger: 51 Følgere: 50 Biler: 17 Emner: 187 Svar: 1.636
Her er billede 1
apr 2003
Følger: 51 Følgere: 50 Biler: 17 Emner: 187 Svar: 1.636
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.532
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
Jeg vil ikke stole på andet før det er lavet, for er der lort i BSI boksen fremkommer der alle mulige fejl i ny og næ.
Peugeot HDI problem. Hjælp søges