{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.692 visninger | Oprettet:

Renault Clio motor hakker, og er sløv {{forumTopicSubject}}

En Renault Clio 1,2 16V fra 2006, som står i tomgang og hakker. Selvom du giver gas hakker den stadig i det. Tomgang står en smule for lavt, ca 500 omdr/min.
Kører du i den tager det lang tid før den reagere og giver gas, og den er meget sløv. Jeg har prøvet en masse nu, bl.a. helt ny krumtapsakselssensor oven over gearkassen. Jeg har prøvet med et helt andet gasspjæld med alle sensorer såsom tomgangsregulator, gasspjældspotentiometer osv. Har også prøvet at udskifte tændspolen. Ingen forskel. Har også målt modstand på alle tændkabler, og de er alle fine. Har også tjekket alle tændrør, og set at de gnister fint alle sammen. Jeg har også tjekket tandremsmærkerne, og tandremmen står som den skal på begge mærker.
Jeg har tjekket alle vaccumslanger for utætheder, og ingen problemer der.
Motorlampen lyser dog, men underligt nok smider den ingen fejlkoder ud. Har både prøvet med en Delphi tester og en bosch KTS540.
Jeg føler det som om, at motoren ikke får nok benzin sprøjtet ind, og det derfor tager lidt længere tid at komme op i omdrejninger, og derfor mistænker jeg dyserne for at være defekte. Jeg har dog ohmet alle dyser, og de måler alle ens 14 ohm (tror jeg enheden er), men det betyder vel ikke at de også sprøjter godt nok?
Hvis det hjælper har jeg også en video af det, så skriv lige hvis jeg skal sætte den ind.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renault Clio motor hakker, og er sløv
Kommentér på:
Renault Clio motor hakker, og er sløv

Annonce