Undgå km fusk {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har kigget på en bil jeg vil købe, der påstås at motoren er skiftet, men ingen papir eller noget..
Hvordan og hvad kan jeg gøre for se om det er på sit orden og jeg ikke har nogen grund til bekymring, hvis det overhoved er muligt?
okt 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 10 Emner: 62 Svar: 1.577
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.130
for motor skift.
må man gå ud fra. at er den skiftet
har den gået det ca det samme eller mere end den gamle
ellers ville man da søge for og have dokumentationen i orden
maj 2004
Følger: 80 Følgere: 317 Biler: 4 Emner: 1.391 Svar: 13.691
Det er for nemt bare at få den spolet, og så sige det er pga. motorskift at synsrapporterne hopper i KM
jun 2007
Følger: 18 Følgere: 1133 Biler: 15 Emner: 40 Svar: 749
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Så længe den opføre sig eksemplarisknog lyder sund og trækker som den skal så det sku ligemeget. Det næsten dyrere at renovere undervogn. Som naturligtvis er slidt med flere km på bage.
Billen må ikke være meget billig køre sælges på motorskiftet. Den skal koste det de andre biler tilsvarende koster
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 636
sep 2014
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 27 Svar: 67
http://www.dba.dk/audi-a4-16-102-4-doers/id-1023117937/
Det her er linket til bilen hvis i skulle være interesseret i at tage et kig.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.551
Fokuser hellere på om motor går som den skal og om bilen ellers er i ok stand.
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 1.218
sep 2014
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 636
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
sep 2014
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.209
Der er jo blot skiftet motor. Der er jo sikkert også bremseklodser, skiver, ... over tid.
Et motorskift behøver ikke være en dårlig ting, blot udskiftning af en dårlig del. Og så længe sælger ikke prøver at score en højere pris på det grundlag skulle det ikke betyde noget.
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 34 Biler: 5 Emner: 62 Svar: 1.007
I så fald kan du tjekke motor nr og gå ud fra om den er blevet skiftet men er dog ikke sikker
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Samtidig skriver han at olienieavu føler er skiftet , hvor er den fra,,, den gamle motor...
Men derudover har jeg ikke selv noget FAN bilmærke, men en 15 år gammel bil, med mange kilometer samt motorskifte,og de defekter den har haft ved tidligere syn. tror du så ikke du kan finde noget bedre ved en forhandler der faktisk kan give garanti, oveni reklamationen, da ham du linker til jo åbenbart slet ikke er til at handle med.
Og ja det er bare min mening, jeg havde glemt alt om den bil, til de penge...
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 614 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.712
nov 2007
Følger: 61 Følgere: 58 Biler: 7 Emner: 32 Svar: 605
nov 2009
Men har du bare EN gang solgt noget hvor du har "glemt" at sige noget til køber, så vil automatisk selv være mistroisk osv.
nov 2009
Hvis du gerne vil have den bil, så hæv 30.000 og køb den, jeg ser ingen deciderede fælder i den.
Man kan vel lyse ind et sted og se om kobling er ny, derfor der medfølger en brugt tænker jeg, man sætter en ny i ved motorskifte.
sep 2014
Men ja sådan er det vel med private køb.
Men
aug 2008
Jeg keder mig lidt idag, så kan godt lige prøve at søge lidt hurtigt info,,,,
Min påstand er at manden handler med biler udenom skattefar...
Sælger har jo registreret bilen den 12-02-2016.
Sælger skriver jo selv. :
<<<<
Bilen har den 29/2 2016 fået ny olieniveau føler, hjulleje, styrekugle, bremser hele vejen rundt, lambdasonde og to kødben...
>>>>
Annoncen er indrykket den 24 marts....
Hvis han har skiftet motoren fra en hugger eller en anden bil, som jeg vil formode er det sidste, da han har extra reservedele, da mange huggere er blevet meget sparsomme med at give ekstra dele med i en handel.
Vi kan jo heller ikke vide hvem der har skiftet motoren, og sikkert ikke et værksted, men efter billedet at dømme så er den hjemme i eget perlegrus værksted.
Han søger hvis endda selv en autotransporter, bla. her.
http://www.dba.dk/peugeot-boxer-320-25/id-1007373880/
Telefon nummer er bla. skjult nummer, og hvad grunden er, kunne jo bare være et taletidskort, eller at han ikke oplyser til skat, ang. hans bilhandler.
Da han jo handler med biler kan man se her.
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1629522/
Så når han jo godt ved hvordan man laver og handler med biler, og sikkert også har muligheden for det, via dette billede fra krak.(indsat)
Så burde han jo selv vide at man ikke gemmer en gammel kobling, jo jo selvfølgelig kan man det, men man skal nok ikke lige ligge billeder op af en gammel kobling der følger med, men man dokumenterer da selvfølgelig motoren man har skiftet, enten via reg. attest og evt. billede at bilen og spedometer man har taget den fra, eller i den mindste kvittering og garanti fra en hugger hvis motoren er købt der. (her tænkes også dokumentation på skrift at remme og olieskift)
Jeg vil måske tvivle på at sælger ikke er bekendt med reglerne, eller hvad han skulle kunne dokkumentere af forhold, for at folk vil købe en bil, til den pris. uden nogen mulighed for at kunne handle sig frem til en pris.
Og når han nu har omregistreret 2 biler til sig selv, altså a4 den 12-02-2016 og a3érn den 20-02-2016, altså med 8 dages mellemrum, og nu gerne vil sælge begge på dba, selv samme dag. (den 24 marts)
Så selvfølgelig bruger han måske bare den med motorskift som et salgs argument eller andet...
Men han kan åbenbart ikke dokumentere det, for så var det lidt mere vigtigt at skrive om, frem for et billede at reservedele som en brugt kobling, jeg ville ikke prale med sådan en brugt reservedel, for jeg tænker så,, hvor sparer han så ellers..
Men ja igen det er bare min mening hvis vi skal analysere lidt.
nov 2009
Det TS prøver at fastslå er om det er en god handel eller der er lusk i den, jeg mener det er en ok handel, og om så sælger snyder i skat, det er en helt anden snak.
Skulle jeg købe bilen fandt jeg motor nr og vendte tilbage med resultatet senere.
sep 2014
nov 2009
Tro altid det bedste om folk, men hav en sund skepsis, det sker der aldrig noget ved.
aug 2008
Ja men det er egentligt ikke så meget om hvad man syntes eller ej, mange folk har ikke al den viden om bilhandler eller reperationer, og jeg ville mere ind til at som teksten viser så er sælger jo ikke særligt intereseret i at komme med for mange oplysninger, og jeg ville hellere vise hvor lidt tid der skulle bruges på at tjekke en evt. sælger og om han er helt hvid som sne, eller sort som kul... (altså ikke om hudfarve men i ærlighed)
Der er jo heller ingen der har stillet ham et spørgsmål, om han evt, faktisk har dokumentation, eller hvorfor han skifter bil så hurtigt..
Man ser da mange der foreksempel skriver at de sælger deres bil da deres kørselsbehov har ændret sig, eller at der er andre ting, og når man så tjekker bilens nummerplader op på nettet kan man se at de har haft bilen i 14 dage, eller at de har flere biler til salg.
Ligesom dem der dækker deres nummerplader ved salg, er nogen jeg ikke normalt ville handle med, for der findes ingen gyldig grund, da alle jo alligevel kan se deres nummerplade ude i trafikken, lidt ligesom stelnummer, det står jo i mange forruder i bunden, så hvorfor tilsløre dem, og tit giver dem der sælger dem hvor de slører nummerpladerne, jo ikke særligt meget info om bilen...
Ikke at jeg modsiger det du skriver, men jeg ville nu også bare informere om at mange folk bevidst prøver at komme med uærligt info..
Det er da træls at det er blevet sådan, men det må man jo forholde sig til...
Prisen på bilen eller standen kan vi jo kun gisne om, før vi selv har testet varen.
For kommer man fra en ældre bil eksempel en golf 2, der næsten er udkneppet, og kommer ind i en bil der kun er 5 eller 10 år gammel, så skal der jo ikke meget til at den "nye" bil er fed og at man bare må eje den, men tit kan reperationer jo overstige bilens pris, og især hvis det er nyere biler.
Nu er a4érn jo 15 år gammel, og med masser af kilometer, og som jeg skrev så har jeg ikke noget foretrukket mærke, og derfor vil jeg personligt aldrig købe en bil der er så gammel og til den pris, fordi jeg selv har lavet rigtigt mange biler. og eller biler i den årgang har sgu da en eller anden fejl.
Og når man så som ikke bilkyndig skal købe en sådan bil, ville jeg nu nok finde en anden, evt. ved en forhandler, eller lige få bilen igennem et tjek via, fdm eller en synshal. som lige kan give en kommentar med på vejen, inden man handler.
Forældre giver jo ofte gode råd, til de unge ang. bilhandel, men de ser jo oftest kun på servicebog, lak, dæk og km og alder, fordi de ikke selv ved noget om biler.
Man hører jo tit nogen komme med den påstand at jeg ville ikke anbefale en ford for de havde en engang (for 30 år siden) og den var der de og de problemer med, og det hænger ved, så det var måske bedstefar der kom med udtalelsen, og den går videre fra søn, til søn eller barnebarn, og fordi en støddæmper knækkede i 1929 og at den kostede det hvide ud af øjnene, er en ford bil NO GO idag.
Derfor ser jeg ikke annoncen som en attraktiv handel, med den info sælger kommer med, men har står fast ved sin pris, uden at prøve at sælge varen, og det viser bare i mine øjne at det er blevet hverdag fordi han at sælger biler ofte.
For når den er solgt så er den solgt, så er den væk og ude af sind for sælger.
Men derfor kan det jo sagtens være en fine bil, og den kan måske holde 3 dage, eller 3 år, eller måske 15 år, hvem ved, der er jo heller ingen der ved hvordan køber behandler, servicerer eller kører sin "nye" bil.
Så du har da ret, hvis han har pengene kan han da køre ud og prøve bilen, og betale prisen, han kan også stå med 25.000 kr i hånden og vifte med dem, og måske kan han få bilen til den pris, men når han så har handlet så er det intet at kommer efter og det er jo det man skal være klar over.
Syntes bare at sælger selv skriver at "bilen har engang dyre fælge":
<<<<
Super fin A4 som lige har fået en anden motor som har kørt omkring de 200tkm, bilen har kørt 348tkm og er fra 2001, 19" Oz fælge som har været rigtige dyre engang??
>>>>
Det er jo et plat salgs argument...
Mange biler er jo ens, og vi kan alle komme med bud af hvad man skal se efter som han jo egentligt også spørger om, og vi kan jo komme med alverdens bud, men måske der kunne blive lavet noget herinde, hvor man kan se hvad man skal kikke efter, for det er jo et spørgsmål der er oppe tit, men man kan jo forklare og forklare hvad man skal kikke efter, men mange ved jo alligevel ikke hvad de skal kikke efter, selv om de har fået det forklaret...
nov 2009
Der bliver snydt hver dag, og kun omtale af de mennesker kan stoppe dem.
Så en herinde som hævdede der aldrig var svejst i hans 4x4, selv om den var blevet kasseret på rust flere gange iflg synsraporterne. Måske havde han selv fået den historie af forrige ejer, men man kan jo lige tjekke de forskellige sider der har de databaser.
nov 2009
Undgå km fusk