Golf II 1,3 Kaburator sætter ud {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Jeg er indehaver af en Golf II'er fra 84' med kaburator, der desværre bliver ved med at køre ujævnt for mig :(. Motoren er af så gammel dato, at den er uden hydrauliske ventil-løftere, og med platin tænding osv.
Der er skiftet følgende:
- Gummiflange under kaburator(Pierburg 2E)
- Tjekket indsygningsmanifold
- Skiftet rotor, rotordæksel, tændrørskabler, Platiner + Kondensator.
- Tænding + ventiler står også 100%
- Skiftet std. Luftfilter.
Er der nogen gode forklaringer på hvorfor den stadig opfører sig dumt? Det skal lige siges at den døde i går aftes på Nettos parkeringsplads, men tror det er benzin pumpen, for den leverer ikke benzin i benzin-filteret, men gnister fint.
Jeg har renset dyserne i kaburatoren, og tjekket alle vacumslangerne - hvilket ser fint ud. Automat-chokeren virker også fint.
HJÆLP HJÆLP HJÆLP!
jul 2014
Følgere: 14 Svar: 2.886
sep 2014
Følger: 25 Følgere: 24 Emner: 5 Svar: 11
jul 2014
Følgere: 14 Svar: 2.886
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.236
Så slipper du for bøvl fremover ang karburatoren
sep 2014
Følger: 25 Følgere: 24 Emner: 5 Svar: 11
Den er holdt op med at gniste igen... For 4 eller 5 gang nu.
Jeg har brændt 3 sæt platiner og 2 kondensatorer af nu, samt skiftet mellem den originale + en brugt tændspole. Den har længe gjort det med ca. 3-4 ugers mellem - altså klappet platinerne. Et par af gangene har vi smidt et nyt sæt platiner i og indstillet dem med søger-blad 0,04-0,05mm som vi har haft slået op i en gammel Golf/Jetta Haynes bog, og wupti så var der liv igen for en kort stund.
Det skal lige siges at der hvor jeg får lavet min Golf, er mekanikeren tidligere importør og sælger af Golf II'er, og har ca. haft 50 stykker igennem forretningen.
IKKE FOR AT UDELUKKE AT HAN SELVFØLGELIG KAN LAVE FEJL, ELLER FOR AT LYDE SMART! :-).
Er der nogen der har en god idé til hvad der kan være i vejen? Der er blevet målt med multimeter på samtlige ledninger i motorrummet, når den har været tændt og ALT ser fint ud?
sep 2014
Følger: 25 Følgere: 24 Emner: 5 Svar: 11
sep 2014
Følger: 25 Følgere: 24 Emner: 5 Svar: 11
Slør på akslen er tjekket, og det er der intet af - havde en anden liggende hvor der var slør i nemlig. I forhold til kvaliteten af platiner har jeg haft fra T-hansen(døde efter 2 uger), Odense Kadan-service(ca. 1 måned) og fra Krogslund Autodele (ca. 3 uger).
Kamvinklen har jeg ikke forstand på, og jeg har heller ikke hørt dem(mekanikerne ) snakke om det, men ved at platinerne selvfølgelig har været indstillet efter knast - husker jeg helt galt her??
Men tak for idéen med elektronisk tænding!
sep 2014
Følger: 25 Følgere: 24 Emner: 5 Svar: 11
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.236
Ved ikke om den passer på en 1,3 da indsugningsmanifolden måske er anderledes end en 1.6... Men ALT kan jo tilpasses.
http://www.ebay.com/itm/VW-GOLF-JETTA-SCIROCCO-1595cc-1983-91-WEBER-32-34-DMTL-CARB-CARBURETTOR-/201148142280?fits=Model%3AGolf&hash=item2ed55d12c8:g:fbMAAOSwuMFUjbzE
De koster lidt, men for satan de holder.
sep 2014
Følger: 25 Følgere: 24 Emner: 5 Svar: 11
http://www.ebay.co.uk/itm/WEBER-34-ICH-CARB-CARBURETTOR-VW-GOLF-1272cc-1979-84-REPLACE-SOLEX-PIC-/201090568176?hash=item2ed1ee8ff0
Eller denne her?
http://www.ebay.co.uk/itm/New-genuine-Weber-32-34DMTL-carb-replaces-2E3-for-VW-Golf-1272-1983-90-18870-975-/262339413521?hash=item3d14a5c611:g:PmkAAOSwoBtW6nz3
Hvordan og hvorledes har du bygget elektronisk tænding på din? I dine fotos, sad der standard platin tænding på ? :-).
jul 2014
Følgere: 14 Svar: 2.886
jul 2014
Følgere: 14 Svar: 2.886
http://www.bilgalleri.dk/grupper/vwgolf1/890864-faa_elektronisk_taending_for_kun_299__
sep 2014
Følger: 25 Følgere: 24 Emner: 5 Svar: 11
Fantastisk link til elektronisk tænding! Ved du helt præcist hvilken en af tændingssystemerne der passer direkte på min Golf? Så vidt hvad jeg kan se, er det umildbart denne her, som makkeren også skriver i linket.
http://www.mgcenter.dk/pi/AccuSpark_Kit_no_24_Bosch_Bosch_3657_300.aspx
Golf II 1,3 Kaburator sætter ud