11.251 visninger
|
Oprettet:
Skifte indsprøjtningsdyse, er kode nødvendig {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg spørger her da jeg har læst nogle meget forskellige meninger på nettet.
Skal ECU'en kodes når man skifter en indsprøjtningsdyse?
Bilen er en Renault Clio 1,5 dCi 80 hk.
Nogle skriver at det ikke er nødvendigt 90 % af gangene mens andre skriver at det altid skal gøres.
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.060
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.622
Jeg har i mine 19år som mekker, ikke til dato set en bil der ikk kunne starte uden en kodning.
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 55 Svar: 680
Så må bilen hellere kodes når jeg har fået skiftet dysen. Jeg har et tester kabel + software til computer, så det bør vel være muligt at gøre selv.
Er det korrekt forstået at bilen ikke tager skade af evt. at køre i kort tid uden at kode den?
Holm
Jeg er fra Aalborg.
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 1.937
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 55 Svar: 680
Bilen går nu kun på tre cylindere og melder "cylinder 1 misfire detected".
Har jeg gjort noget forkert, er det et spørgsmål om kodning eller har jeg fået en defekt indsprøjtningsdyse?
Jeg sidder lidt fast lige nu.
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 55 Svar: 680
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 55 Svar: 680
Er det sandsynligt at det kun er et spørgsmål om kodning. Har du som mekaniker prøvet at en bil slet ikke kan genkende dysen?
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.622
Men du skriver ikke hvorfor du ville skifte dyse på cyl 1???
Tændingsudsætter/misfire, kan jo også ske pga dårlig kompression. den nemme og billige løsning at fejlsøge på var at bytte rundt på dyse 1 og 2. Og se om problemet blir flyttet.
Mener kun det er pug og citroen der er omvendt rækkefølge hvor cyl 1 er gearkassesiden, renault går jeg normalt i en laaaang bue uden om
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 55 Svar: 680
Jeg skiftede dyse pga. at dysen var utæt/lækkede for meget diesel i overløbet og bilen havde startproblemer samt for lavt fuel rail pressure ved høje omdrejninger. Selvom den pt. kun går på tre cylindre, starter den promte, så fejlen var dysen.
Holm
Jeg har ikke kodet den ind fordi den software der fulgte med til tester kablet ikke kan bruges til at kode den ind(jeg kan i hvert fald ikke). Jeg er lige nu på udkig efter noget software, der kan.
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 55 Svar: 680
og programmerne
PCMSCAN og scanmaster ELM
Jeg kan bare ikke finde noget sted i programmerne at kode den, på youtube ser det let ud i autocom
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.622
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 55 Svar: 680
Tak for tilbudet, men bilen står på Holstebro egnen, så det er lidt lang en tur på 3 cylindre.
apr 2018
Følger: 1 Svar: 1
Venligst Torben.
Skifte indsprøjtningsdyse, er kode nødvendig