Valg af STC benzin turbo TSI vs Ecoboost {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Har brug for jeres hjælp til at finde en ny stc. da lillemor ligner en hval og snart skyder en unge ud.
Krav til vores nye bil:
STC
Benzin (kører ca 20.000 km årligt)
Ikke ældre end 2010
Køb hos forhandler (for tryghedens skyld)
Max pris 200.000 kr
Max Km( 125.000 km)
Helst noget med turbo da jeg syntes det er den bedste kombination mellem øko og effekt....
Havde egentlig besluttet mig for en brugt Ford forcus med 1.6 ecoboost motoren, da jeg syntes de er sjove at kører og har ikke hørt om de store problemer med disse motorer. Kører pt fiesta 1.0 ecoboost (125) og syntes samme motor i focus bliver for sløv og kører alligevel ikke langt på literen når man læsser den godt op og kører 130 KM/t...
Men Igår kom jeg til at prøve en superb 1.8 TSI STC fra 2010:
Denne: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/superb/18-tsi-160-comfort-combi/2777957
Og må indrømme den kørte pisse godt og med utroligt meget plads, dog ikke så sporty, men med baby´på bagsædet bliver det nok alligevel ikke til de hidsige manøvre, dog må den godt kunne komme derud af og overhale hurtigt. Den har lige fået skiftet kæde og står iøvrigt pænt. Men her kommer så spørgsmålet.
Kan man stole på denne motor? Har søgt lidt i forum og har set de fleste problemer går på 1.4, men nogle gange bliver 1.8 TSI også nævnt, så vil gerne høre jeres mening ang kædeproblemer og olie forbrug?
Hvis i har forslag til bilmodeller er i velkomne og gerne med links hertil, dog skal den overholde de nævnte krav....
aug 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
Nok den værste motor VAG har lavet de sidste 10 år.
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 186
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Men du få en nyere guld.udstyret focus for samme penge.
Havde måske selv kigget Honda civic sportstour
Ingen turbo men kanon vogn der har en go motor
Focus er en fin vogn men theckmlige hvad de kan fås for fra ny.
Honda Civic 1,8 i-VTEC Comfort Tourer til 184900 kr.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/2744313
Honda Civic 1,8 i-VTEC Sport Tourer til 199900 kr.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/2825798
Mazda 6 2,0 Sky-G 145 Core Business st.car til 219900 kr.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/2909130
Toyota Auris 1,6 T2+ TS til 189900 kr.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/2899427
Toyota Avensis 1,8 VVT-i T2 st.car Touch til 197400 kr.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/2848121
Alle uden turbo men køre helt kanont.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Men motoren kører fantastisk! Jeg er virkeligt ærgerlig over, at jeg ikke "kunne" købe en A4 med samme motor. Men sådan var det nu engang. Jeg kender personligt til 3 tilfælde, hvor det har været så galt, at det krævede en større operation og har læst i massevis på nettet om det samme...
jul 2008
Jan S: Som skrevet var det også mit første valg, eneste minus er størrelsen. Ikke en kæmpe STC. Men sjovt nok holder focus prisen bedre end mondeoen.
Sø-propel: Har prøvet CIVIC sports tourer. Ikke meget sport over dyret men en ganske fin bil. Syntes dog motoren er for gammel i forhold til konkurenternes turbo motorer. Og da jeg ved de er på vej med en 1.6 turbo er jeg ikke meget for købe en suge motor der kræver så mange omdrejninger og desværre har de ikke arvet egenskaberne fra de gamle V-tec modeller, de var i de mindste sjove.
Det samme gælder Mazda som er rimelig sporty og god vejbeliggenhed men 2.0 som er prøvet kræver alt for mange omdrejninger.
Toyota: Ja vi alle ved de holder, men der er ingen sjov. Så kan jeg lige så godt lade mig kasterere og købe en brugt berlingo, lade konen kører og hoppe om på bagsædet. Men respekt for kvalitet.
Synd VW ikke kan lave noget holdbart, de skulle have beholdt den gamle 1.8T fra golf 4 perioden, der var der ikke nogen der klagede i samme omfang.
Insignia: God ydelse, men tung bil og dårlig KM per liter....
Mondeo har jeg tilgode at prøve, men syntes at interiøret ligner noget der ikke er skiftet i 10 år og værdigtabet er større og hurtigere end på Focus....
Kom endelig med flere inputs: Huns skal føde om en uge og har overvejet sagen længe uden at komme med en konklusion.
Subaru forester 2.0 D: Fed bil , kvalitet men bange for partikel filter og en vægtafgidt på 7000 kr=no go... Betaler gerne skat men vil ikke forære dem en rejse om året;) Benzinerne er for tørstige...
Bay: Hvad ente du med at købe?
okt 2010
Opførte sig som en diesel med massere bundtræk og kørte over 18km/l på motorvej med 110. Syntes den var mere dynamisk en mange turbo biler som ofte er dårligt afstemt
maj 2006
VW er kommet med igen. De nye motorer har ikke pågældende problem, lader det til. Tror det sluttede omkring 2012-2013. Alle tilfælde, jeg har hørt om, har i hvert fald ligget før det tidspunkt
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 1.361
jul 2008
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/6/20-advance-stcar/2870568
Bay: Det er også en fed bil. Dog ikke rigtig behovet for diesel og deres høje vægtafgifter+partikel filtre;( Kører kun 20.000 km årligt)
Volvo er blevet utroligt populærer, men de er ikke kendt for at være økonomiske og sjove samtidigt. Dem som er inden for mit budget har kørt mere end rigeligt. Kunne jeg finde en diesel som holdte til mindre ture og samtidigt ikke kostede 6-7000 kr i årlig vægtafgift kunne jeg godt lade mig overtale...
jul 2008
Er det bare mig der syntes værdig tabet er ude af propertioner på mondeoen? 2010 med turbo CA 180.000 kr men en men en 10-12 år gammel mondeo er jo ingen penge værd...?
maj 2006
jul 2008
maj 2006
Det er bare et gæt.
okt 2010
Focus er en mere normal familiebil derfor holder de prisen bedre.
jul 2008
Er der nogle diesel biler som ikke er så overfølsomme for korte ture og som ikke er kendt for at have problemer med partikel filtre og EGR m.m... ?
okt 2010
EGR er jo standart på diesel og benzin biler idag
Så til sodning er obligatorisk
Partikelfilter er der som sådan ikke problemer med. Men de skal havde gode lange ture for ikke at stoppe til.
Renser oftest DPF på biler der har gået Ca 225-350.000km
jul 2008
Lige et spørgsmål.....
Hvad med octavia fra 2006 med 2.0 TFSI? Er den ramt af de samme sygdomme? Min kammi havde på et tidspunkt den lidt ældre model med 1.8 T 180 hk og den gik sku godt uden nogen problemer... se : http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/octavia/20-tfsi-rs-combi-5d/2895925
Prøvede en mondeo fra 2011 med 1.6 T motor igår. Må indrømme at jeg ikke følte mig hjemme. Den kørte ok men i forhold til en superb var den en klasse under, når det gælder comfort og interiør , det ligner jo en bil der var noget ældre. Focussen blev faceliftet i 2011 og derfor er den lang bedre end samme årgang af mondeo....
Min plan B: Berlingo, Audi 100 S4 C4 2,2, E30 Touring og spar bank lån. Efter at have regnet lidt på mit værdig tab på min fiesta 2013 må jeg konstatere at jeg kan repererer og tanke meget for samme værdig tab....
Håber i gider give jeres meninger og erfaringer på ovenstående....
okt 2010
Hat lidt den tilgang man ikke skal.leve for.lånte penge.
Hat flere vener med ny bil ingen ar dem har betalt den kontant. Ikke engang udbetalingen kunne de formå at spare sammen
Det samme med mine venner der har købt hus. De ville være på røven i dag efter de nye 5% regler.
Så spar op og bliv afklaret
jul 2008
Jeg spare op til udbetalingen. Fiestaen var min første bil for lånte penge og syntes ikke det har været udgiften værd at købe helt ny bil pga afskrivningen. Jeg sparer samtidig op i min lejlighed som jeg har haft i 10 år på østerbro. Pt har jeg en fri-værdig på 500.000 kr og derfor har jeg ikke noget problem hvis det er det billigste for mig at låne lidt penge til en bil som samlet vil spare mig penge i det lange løb. Har iøvrigt kun et andelsboliglån og skylder ellers ikke penge. Jeg er 34 og el-installatør og ikke arbejdsløs, så jeg har langt før jeg kvalificerer mig til luxus-fælden;) jeg ikke typen der har brug for den nyeste audi så min nabo kan blive misundelig, hvilket jeg også syntes tydelig gøres i mine overvejelser omkring bil valg;) Men tak for rådgivningen men det var mest omkring bil valg jeg mangler hjælp;)
okt 2010
Har prøvet ufattelig mange biler men meget få af dem har givet mig lyst til at skifte.
Har på det seneste prøvet
Insignia. Golf7. Hyundai i30, Peugeot 208 og 308
Og mazda 2-3-6
Kun mazdaerne gav lig lyst til at skifte min 406 ud. Resten sad jeg bare med en tom følelse og undren over hvem der ville smide så.mamge penge efter en bil som ikke kørte nævneværdigt bedre end en slidt gøjt til 15000kr.
Så ud og prøv en masse og nå maven siger go så du ved at være i mål
jul 2008
Mit store problem med biler er at jeg har svært ved at købe bil efter rene økonomiske tanker. Det ender altid med jeg lader min forkærlighed for køreegenskaber og motorydelse komme med i spil. Mine biler indtil nu har været: Syncro transporter T4 og senere T3. Audi 100 2,2, BMW e39 528. Men i de tider havde jeg en kammi der altid fiksede mine biler, men han er ikke mere en mulighed pga jobskifte og derfor føler jeg mig tvunget til at finde en bil der ikke skal have skiftet en dims hver 3 måned og vupti er man pludselig henvist til anden prisklasse af biler.
okt 2010
Eller Honda civic / Accord.
De er dyre nå de gå istykker men det tilgæld utroligt sjælden fint med power i deres motore og stadig økonomiske.
Ellers så er superb klart en special bil.
Billigere end en Passat og A4 men tilbyder langt mere. En af mine farvorit familie biler
Overvejer mercedes?
jul 2008
Har kigget lidt på BMW og Mers men kan ikke finde nogen der ikke har kørt over 200000 km og så er de fra 2008. Efter mit sidste BMW ejerskab er jeg blevet bange for deres høje værkstedspriser og alle de små computere der er i alle afkroge af bilen... Ved det hedder sig at de er lavet af kvalitet, men har man elfejl kan det blive en dyr bil i rep.
okt 2010
Honda tabte meget i værdi men syntes ikke er så slemme. En.civic fra 08 koster det samme nu som for 2 år siden. (har holdt meget øje med den de sidste par år)
Valg af STC benzin turbo TSI vs Ecoboost