{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.277 visninger | Oprettet:

Peter J
Peter J
Tilmeldt:
8. jan 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 44

Skifte bremser på Sprinter {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg står og skal have skiftet bremser på min Sprinter 316 CDI kombi fra 2013

Det ser umiddelbart nemt ud, men inden jeg begynder at skille skidtet ad, skal jeg lige være sikker :

Er der behov for noget specialværktøj ? Jeg har set en youtube-video hvor det ser ud til at der skal bruges en umbraco-nøgle for at få glideren af foran. Og en eller anden har fortalt mig, at det er en speciel størrelse umbraco der skal bruges.... Er der nogen der ved det ?? Jeg regner med at købe et sæt toppe til skraldnøglen, så jeg kan få ordentligt fat.

Og hvad med bagpå ? Er der noget specielt at være obs på, udover at huske at justere håndbremsen, eller er det ligetil at gå til ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skifte bremser på Sprinter
  • #2   19. jul 2016 Hej
    Lyder ikke som om du har styr på det
    Kør i stedet på værksted og øv på noget andet i stedet
    MVH KP


  • #3   20. jul 2016 Det er ikke unbraco men torx45 du skal bruge foran og bagved til gliderne.

    Ellers er det lige ud af landevejen. Intet kompliceret ved det.


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 44
    #4   20. jul 2016 Super ?? Tak for det smiley

    Har skiftet bremser før på min gamle Octavia, og det ser ikke umiddelbart ud til at der er nogen større ben i at skifte på skrumlet - men det var fint lige at blive sikker smiley


  • Bjørn  B
    Bjørn B Tilmeldt:
    jan 2015

    Emner: 6 Svar: 39
    #5   20. jul 2016 Det er der ingen ben i. Mener det er en 7 umbraco bolt til glider. Og i bag er der både tromler og skiver i et

  • #6   20. jul 2016 håndbremsen er bare vigtig du justere rigtig op. Ellers er der ingen ben i at skifte det. I for skal du bruge umbrako og 21 nøgle. skiverne kan dog sidde rigtig godt fast, så du er nødtil at skære dem af.
    I bag er det en 13 nøgle til glider og en 21 nøgle.
    På skiverne for og bag sidder der en torx 30 skrue for at holde dem inde


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 44
    #7   20. jul 2016 #6

    Så kan jeg vist ikke få det bøjet mere i neon Men tak for det, jeg er klar over at håndbremsen er vigtig, så den får lidt ekstra opmærksomhed

    Bremserne er skiftet sidst sommer ~75000 km, så jeg regner ikke med at de er groet fast ??


  • #8   20. jul 2016 nej så kommer de nok af, tjek skivemål.
    Jeg går ud fra det er en normal sprinter, og ikke en med tvillingehjul?

    Min for er 25 mm
    I bag er der 14 mm


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 44
    #9   20. jul 2016 Den er med enkelthjul - 3500 kg

    Jeg er ikke helt med på de 25 & 14 mm ?

    Nåh... Nu er jeg ?? Tykkelsen.... Men delene er fundet hos auto-G via nummerpladen, så mon ikke den er god nok smiley


  • #10   20. jul 2016 jo delene er nok fine, det var bare det er ikke sikker det er nødvendig at skifte skiverne smiley


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 44
    #11   20. jul 2016 Jojo... Jeg skal til syn snart, og der er kant på dem, så...

  • #12   20. jul 2016 Hvis den ikke er undervognsbehandlet. Så giv lige alle bremserør noget tekstyl smiley

Kommentér på:
Skifte bremser på Sprinter

Annonce