{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.744 visninger | Oprettet:

skifte bremser {{forumTopicSubject}}

hey bg, skal til at skifte klodser da jeg åbenbart har kørt noget tid med nedslidte klodser, men har først opdaget det for et par dage siden ved et tilfælde, da jeg kørte uden musik og derfor kunne høre lidt at når jeg bremsede så skurede klodserne lidt mod skiverne.. Vil så spørge om jeg godt bare kan nøjes med nye klodser da skiverne ikke føles ''ru'' men kan godt mærke og se nogen meget små riller derpå, men det er næsten ingen ting.. ? Eller skal der nye skiver på også, ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skifte bremser
  • #1   3. nov 2012 du kan slibe lidt over med slibeklods, men de nye klodser bliver slidt skæve, mens du har det adskildt se efter om glidebolte kører ok

  • #2   3. nov 2012 Ville anbefale dig at skifte både skiver og klodser, da klodsens belægning former sig efter skiven smiley

    mvh
    Kasper


  • #3   3. nov 2012 Det svært når man ikke har set dem det lyder meget til der skal nye på..

  • #4   4. nov 2012 jeg vil nu sige at det kommer oz an på skivernes tykkelse... ellers kan du let få den drejet af på evt et værksted med drejebænk... men få tjekket tykkelse før du skifter skiverne... ellers er det jo bare penge brugt på noget unødvendigt...

  • #5   4. nov 2012 Man skifter ikke skiver bare fordi at klodser skal skiftes! Klodser skal nogle gange skiftes efter 20-30k km, det er sjældent tilfældet for skiver, det er kun hvis skiven er helt bananformet med en stor kant at den kan ødelægge de nye klodser

  • #6   4. nov 2012 mirza fuck nu statistikken, rillede skiver går jo ik gennem syn, og hvorfor skifte koldser nu og skifte på ny skiver og klodser igen til syn?

  • #7   4. nov 2012 Det Nemt
    Kommer helt an på hvor rillede de er.
    Det de kigger mest efter til syn er hvor stor rustflade der er.

    Jeg er enig med Dennis D her. Men hvis skiverne er tæt på 1½mm fra minimum, så kan det oftest ikke betale sig at dreje dem af.


  • #8   4. nov 2012 Ikke bare riller forsiden men bagsiden er værdt altid, bremser med riller og ru bagside består sjældent testen på bremser.

    Og vi aner ik stand og eller slid, når ting er adsilt, skiver er med når man køber klodser, hvorfor ik spare den tid bruge 30 min ekstra på skifte dem?


  • #9   4. nov 2012 Fordi til nogen biler, koster én skive 1200 kroner.. Så kan de kører 20-30.000 km mere på en afdrejning til 500 kroner, så er det en kæmpe besparelse smiley

  • #10   4. nov 2012 500 kroner for at få dem drejet af? Shiat gir en 50'er pr skive :b

  • #11   4. nov 2012 Så er besparelsen jo endnu større! De 500 kroner var kun for at give et eksempel smiley



  • #12   4. nov 2012 statistikken??

    Det nemt, jeg forholder mig ikke til om de skiver i denne tråd skal skiftes, da det er UMULIGT at vurdere udfra en subjektiv tekst, men jeg siger bare at man ikke uden undtagelse skifter skiver hver gang man skifter klodser, som der er flere i tråden der påstår..!


  • #13   4. nov 2012 nej nej, men altså sagen er anden når man har kørt de gamle i bund metal mod metal, skifter man i tiden kan man nøjes med rense dem hver anden gang blandet kørsel, ved kun langt kørsel op mod ´hver 3. gang


  • #14   4. nov 2012 Tænker ikke så meget på om den kan gå igennem sym med de skiver der er på nu, det er mere om det kan lade sig gøre bare at skifte klodserne så det fungere, skiverne er nok slidt næsten 1 mm. men det er vidst kun den ene i venstre side af hva jeg kan se og mærke uden det er skildt ad, ved ik hvordan de er på bagsiden endnu, men de er faktisk ikke ru i det forsiden ihvertfald, bare lidt minimale riller.. Hvis bagsiden er ligesådan vil det så kunne fungere bare at skifte klodserne, da økonomien ikke er helt så god for tiden... ?

Kommentér på:
skifte bremser

Annonce