{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skifte bremser
  • #1   12. feb 2013 Skiver og klodser foran og bag ? ja og det er sgu endda billigt hvis de skal på værksted med org dele.. hvad havde du forventet ? smiley

  • #2   12. feb 2013 Hvad er det for en bil?

  • #3   12. feb 2013 Så kan du komme til mig og få skiftet det til det halve smiley

  • #4   12. feb 2013 Gør det selv smiley

  • #5   12. feb 2013 Jamen Mirza, manden der sagde 5000 var bare en almindelig mekaniker og ikke en VW mekaniker. Jeg vidste bare ikke bremser var så dyre??
    Der er tale om en Passar 4d. 1,9 Tdi 2006


  • #6   12. feb 2013 hauerberg, hvor bor du henne af? og er der tale om kvalitets bremser eller thanswn bremser? Hehe smiley
    Jeg er ikke mekainer og kan ikke finde ud af det Mikael.


  • #7   12. feb 2013 Skiver kan koste op til ca. 6-1200kr stk, det samme hvad angår klodser.. gang det med 4 + en arbejdsløn + gebyer.. bum du render hurtigt ind i en regning på der op omkring!

    & lad nu vær med at gå på et eller andet VW autoriseret værksted, hvor du skal betale arbejdsløn på 1-1200 i timen.. ring rundt til de nærmeste værksteder og forhør dig!

    Jeg arbejder ved et mekonomen værksted på fyn vi tager 400 + moms i timen uanset reperations type.. og jeg vil garantere vi laver det lige så godt som dem der tager 1-1200 kr i timen. smiley

    Bare et godt råd!


  • #8   12. feb 2013 Jeg er fra Mørkøv.. Jeg har konto hos Vestsjællands autodele

  • #9   12. feb 2013 Anders. Har heller ikke tænkt mig at gå til et autoriseret værksted, som du selv påpeger er deres time pris uhyrlig høj og jeg mener sagtens man kan lave det ligeså godt andre steder. Så er det bare med at finde et hehe smiley Thanks for the advice smiley

  • #10   12. feb 2013 Hausbeeg. Hvad kan du fikse det hele for?

  • #11   12. feb 2013 Send dit reg nummer på 25394450 så finder jeg ud af det.

  • #12   12. feb 2013 De originale bremseskiver og klodser kører bare tit mange flere km. end de uoriginale dele....det skal du lige tænke på inden du spare en 1000 kr. seddel hos eks. Merkonomen.

  • #13   12. feb 2013 Peter N -- Forkert.. Jeg ser meget gerne bevis for dette!! Måske thanden kvalitet, men ate, mintex, Bosch osv?? Come on.. Undersøg nu lige sagen inden du bare fyrer sådan noget af! Det er jo det samme mange mærker kører med originalt!

  • #14   12. feb 2013 Morten du må tro hvad du vil....Men Passat 3c kører tit 150.000 km. på de forreste bremser med original klodser og ca. det halve med uoriginale , sådan er det, og jeg arbejder med det hver eneste dag. Der findes flere forskellige kvaliteter af de fleste fabrikater af bremseskiver/klodser.....de originale er de bedste, når det gælder holdbarhed. det er muligt at i bruger MQSP reservedele der hvor du arbejder, men tro mig kvaliteten er ikke den samme..... Og udtrykket :Come on.... kan du bruge til folk du kender....virker provokerende på mig. Tak smiley

  • #15   12. feb 2013 Nå undskyld, ja så er der jo ikke mere at diskutere,for jeg kender intet til biler!!!! Eller.. Jeg er udlært ved mærkeværksted, og har arbejdet mange år ved fri værksted, så kan modsige dine argumenter uden problemer, så jeg synes at du skal undersøge det igen! Som sagt er det samme klodser de originale i de fleste tilfælde også kører med, men i anden indpakning, så derfor synes jeg det er berettiget at skrive come on, når du som fagmand burde vide bedre end at skrive sådan! Ikke for at provokere!

  • #16   12. feb 2013 det kommer an på hvad mærke de uorginale dele er, jeg har også tit oplevet at folk der har fået uorginalt på kommer med skæve bremser.

  • #17   12. feb 2013 Ja det tror jeg også du har,men det opleves også med originale! Husk at få det med. Skiverne er alle sbs produceret, så ingen forskel.. kan også være fejl fra mekanikeren under rengøringen!..

  • #18   12. feb 2013 Jeg har som mekaniker endnu ikke set folk komme retur på uoriginale klodser, har skiftet på biler som audi a8 og lign. Biler som ellers kræver en del! Det er som sagt yderst vigtigt at rengøringen er yderst grundig!
    Mærker som vi har haft problemer med er Mintex, da de hyler og bliver skæve.. De hyler endda selv med anti-hyleplader på.. De har nu lavet en ny model vi har til forskellige test..

    Diskussionen om uoriginal og original kan nok fortsætte i en uendelighed, da folk er fra forskellige "lejre" ..

    Men mærker jeg gerne vil sige god for er; ATE, Mekonomen, Bosch klodser.
    Brembo Max skiver..



  • #19   12. feb 2013 få en pris ved vw med og sig det skal være alternative dele.

    jeg har lavede det på en touran og det endte med at koste 3500-4000


  • #20   13. feb 2013 Ved godt Anders lige har skrevet det, men hvilke mærker skal man holde sig fra, og hvilke mærke er gode? Vil bare gerne lige have nogle flere på:)

  • #21   14. feb 2013 Bare husk der skal tester på, at at køre grundstille håndbremsemotorene efter skift. Og for at man kan få de nye klodser i... så det er IKKE bare noget man gør hjemme i perlestenene.

    Ihvertfald ikke bagpå...


Kommentér på:
Skifte bremser

Annonce