11.829 visninger
|
Oprettet:
Diesel additiv {{forumTopicSubject}}
Bare kort og nok dumt spørgsmål.
Har købt min første diesel bil, og ville lige give den en omgang med
Liqui Moly Super-Diesel-Additiv.
Spørgsmålet er om der er foreskel på om man har turbo eller ej når man vælger produkt ?
Tilmeldt:
aug 2003
Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.896
mar 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 160
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 61 Svar: 1.687
Adjektiver i tanken kan ikke smadre en ellers vedligehold motor..
apr 2015
Følger: 19 Følgere: 129 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 87
Wtf.
Men tak for info.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.532
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.532
Og holder i regnskab over jeres forbrug?
Nu har jeg selv holdt regnskab over 1.585,6 liter diesel fordelt på 30 optankninger over 27.315 km med et dårligste forbrug på 15,23 km/l og bedste 19,0 km/l - så det er ikke ren indbildning
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.532
Kørselsmønster og kørestil har selvfølgelig meget at sige ifht hvor hurtigt den kokser til, så nogen har nok større problemer (og øget forbedring ved rens) end andre.
-min egen havde iøvrigt kørt 385.000 da jeg overtog den
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.901
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 61 Svar: 1.687
Normale mennesker tror bare at de additiver er mirakel midler der kan alt, er din motor blevet vedligehold dårlig vil intet vidundermiddel hjælpe..
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 730
ved 90% motorvejspendling. testet over et år med ca 30.000 km. Den "hoster" heller ikke så meget sort røg ud, når man træder pedalen i bund.
Dog får jeg bedst resultat i vinterhalvåret, hvor det mest tydeligt på sådan en kold diesel om morgenen.
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.901
mar 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 160
Jeg giver ca 59kr for 250ml
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.532
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.901
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.532
For mig at se er det da også lige meget om dieselen koster nogen øre mere literen, hvis motoren kører bedre på det? Ligesom jeg ikke kun går efter prisen når jeg handler motorolie
Men klart at hvis maskinen er pinligt ren indvendig og kører snorlige så er behovet for additiv og rens der ikke og vil heller ikke gavne..
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.901
apr 2015
Følger: 19 Følgere: 129 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 87
Selvproklamerede eksperter er der nok af i dk
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.901
Hvis du ikke vil diskutere så slet din bruger herinde, og find nogen der gider holde dig i hånden.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.532
Det bedste du kan gøre for den er som sagt at adskille og rense mekanisk og vil du undgå at skulle gøre det alt for tit så tag og få lukket af for din EGR! Udstødningsgas i indsugningen gør bestemt ikke noget godt for din motor!
Og så kan jeg jo kun fortælle om min egen erfaring med det som altså har været positiv..
apr 2015
Følger: 19 Følgere: 129 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 87
Ved du hvordan en egr fungere ? Pind
apr 2015
Følger: 19 Følgere: 129 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 87
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.532
Eks. Min Galaxy er gammel nok til at jeg bare kune hive vakumslangen af EGR og stoppe en bolt i slangen, så åbner den ikke EGR. På min mondeo puttede jeg en blændplade for EGR, men den tændte lampen efter noget tid, det kører den heldigvis ikke anderledes af og lampen slukkes nemt med en billig tester. Samme mondeo bare før facelift tænder ikke lampen..
apr 2015
Følger: 19 Følgere: 129 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 87
Eller skal enden der sidder ind til indsugningen bare være åben og så blokere man bare for sttkke der sidder på udstødning ?
Kunne være fedt hvis man bare kunne fjerne det via obd.
Det drejer sig om en 207 fra 08 og en ibiza fra 13 det kræver jo nok en obd kodning.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.532
Forestil dig EGR ventilen som et t-stykke, hvor den friske indsugningsluft kommer fra intercooleren og ind i indsugningen og ind fra siden sidder ventilen så og lukker udstødningsgas med ind i indsugningen, så blokere du for det rør med ustødning så der kun kommer frisk ren luft til indsugningen, alt skal stadig være helt tæt
Blokere du med en blændade er du helt sikker på der intet udstødningsgas kommer med ind, hvis du kun fjerne vakumslangen eller gør det via OBD så åbner ventilen ikke længere og hvis den ellers virker som den skal og stadig kan holde tæt så kommer der heller intet udstødning med..
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.532
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.532
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.532
apr 2015
Følger: 19 Følgere: 129 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 87
Tak for at få det forklaret med billeder og det hele.
Vidste faktisk ikke at når man snakkede om tilsodning af egr, at det var så voldsomt.
Men dvs. hvis jeg kan slå egr fra i obd behøver jeg ikke blænde den eller noget ?
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.532
Den soder også mindre til hvis du altid kører med fuld gas (men ved 100% gas er EGR ventilen også lukket)
Og ja det er rigtigt, så længe din EGR fungerer som den skal er det nok at kode den!
Syn er heller ingen problem da de måler røgtæthed og den måling vil kun blive væsenligt bedre når EGR er slået fra
apr 2015
Følger: 19 Følgere: 129 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 87
Og jeg var ved at undersøge at blokere min egr den anden dag.
Selvfølgelig på en bil der ikke har plader på og køre på danske veje
Diesel additiv