Vw Touran vil ikke starte {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Har købt en gammel vw touran 2,0 tdi dsg fra 2004 med motor kode bkd der har gået 360000. Da jeg var ude og købe bilen startede sælger bilen i første forsøg, jeg får den på traileren (ingen plader på bilen) da jeg kommer hjem på værkstedet og forsøger at starte vil den ikke slå i gang.
Sætter vcds tester på ingen fejl men starter køre ikke hurtig nok trods nyt batteri, skiftet starteren og dieselfilter samt renset agr ventil og stop spjæld, efter ca. 50 start forsøg får den et sprøjt dieselstart og den slår igang og jeg kan holde den i gang, men går ud i tomgang og kan ikke få den i gang i igen, læser forskellige indlæg her inde og kommer frem til det måske er tandempumpen så den er nu skiftet, men den starter stadig ikke heller ikke med et sprøjt dieselstart. Har tjekket der kommer diesel hen til tandempump, sikringer brud på ledninger. Den er nu begyndt at blinke svagt i lamperne i instrumentbordet og klikke i relæerne ca. 15sek efter et start forsøg og tænding er taget fra.
Er der nogen der har nogen bud på hvad der kan være oversag til den ikke vil starte?
Vh. Mads
nov 2006
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 87 Svar: 1.099
Jeg skiftede os bundstykket og alverdens ti g men det var bare stel nede på gearkassen der var iret.
mar 2005
Følger: 2 Følgere: 4 Emner: 23 Svar: 1.022
Prøv da lige med startkabler direkte til starteren - hvis det ændrer startomdrejningerne skal du lede efter en dårlig elforbindelse, sandsynligvis en defekt stelforbindelse som de andre skriver.
Plusforbindelsen kan de fleste checke - men stelforbindelse tilbage til batteriet kan være en snyder
Begynd med at sætte et godt startkabel mellem motorblok og stel på batteriet, det er nemt og hurtigt
sep 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2
Må ærlig indrømme jeg ikke har tjekket relæerne, det vil jeg gøre som det første når jeg kommer ud til bilen! Rj kan du på stående fod sige hvilke relæer der så trækkes ved start ?
Den tørner fint og starteren køre hurtig nok efter den er blevet skiftet.
sep 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2
Rj kan jeg selv tjekke om dyserne er i orden? eller skal de demonteres sendes et sted hen?
vh. Mads
aug 2008
Følger: 19 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 1.241
Vw Touran vil ikke starte