{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
650 visninger | Oprettet:

Ang. mellempotter {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har et spøgsmål, nu har jeg en ford sierra 2,3 V6'er fra 84, og den har 4 mellem potter, 2 små og 2 store, en af hver på hver rør under bilen.
Nu så jeg tidligere at der var en der spurgte om med noget modstand i udstødnings systemet.
Jeg vil gerne have de 2 store mellem potter af, og jeg har snakket med en om at den ikke skulle tabe noget trækkraft eller topfart.
Men jeg kom til at tænke på hvor meget modstand er der i sådan nogen mellempotter og giver det noget extra at de bliver pillet af eller ? nu tænker jeg ikke så meget på HK'er men mere trækkraft.

På forhånd mange tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. mellempotter
  • #1   14. aug 2006 Til en vis grænse kan man godt sige at mere modtryk giver mere moment og mindre modtryk giver flere heste
    Men det er ik noget du skal gå fast ud fra

På en sugemotor skal der helst være noget modtryk, men på maskiner med tryk plejer man at sige der skal være mindst muligt modtryk

• #2   14. aug 2006 Ja okey, jamen jeg har fået at vide at det er næsten 100 % sikkert at jeg ikke mister noget ved at pille de 2 store af, men ville bare vide om der kom noget mere ud af det.

Men mange tak for svarene.

Kommentér på:
Ang. mellempotter

Annonce