{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.920 visninger | Oprettet:

Fuel cut-off system {{forumTopicSubject}}

Hvordan virker systemet med den røde knap i motorrummet på min peugeot 206? Jeg har søgt herinde og mange skriver som ordet siger i sig selv at den cutter brændstof tilførsel ved en ulykke. Men cutter den også tænding?
Hvad skal der være af strøm til den røde kontakt? Min har 3 strømtilslutninger.

Min bil gider ikke starte, og der er hverken brændstof eller tænding når jeg tørner motoren.
Andre gode forslag til hvad der kan være galt?
Startspærre? Cutter den både tænding og brændstof?

Det er en peugeot 206, 1,4 l fra år 2000


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fuel cut-off system
  • #1   25. nov 2016 Den 3 ledning er nok bare en skærm... Kontakten har kun forbindelse med benz pumpen, ikke andet.
    Hvis du mangler tænding, og benz, og bilen ikke starter i 1-2 sekunder(startspærre). Så tror jeg der mangler signal fra en omdrejningssensor.
    Få den udmålt med tester. Alt andet er gætværk


  • #2   25. nov 2016 Kan man kortslutte kontakten på pin 1 og 2 så?
    Hvis krumtap sensoren ikke virker, giver benzin pumpen så heller ikke noget benzin?
    Hvis startspærren ikke virker, så siger du at motoren starter i 1-2 sek og så går ud igen?


  • #3   25. nov 2016 Forklaring på startspærre spm:ved forkert nøgle elle instrument så starter bilen i 1-2 sek og går ud da disse ikke er adapteret til bilen.
    Det andet kunne lyde som en krumtaps sensor...
    Der skal tester på bilen!.


  • #4   25. nov 2016 Du kan starte med det åbenlyse, stik der er faldet af eller defekte, sikringer der er sprunget, men som andre siger tester på ellers fabler du i blinde

  • #5   27. nov 2016 Jeg prøvede at starte bil lørdag morgen og der var selvfølgelig ikke noget problem... så fandt jeg ud af at en ny krumtap sensor kostede mindre end 150 kr og tager 5 min at skifte. Så den er blevet udskiftet nu, så må vi se om den bliver ved med at starte. smiley

  • #6   27. nov 2016 T. E. S. T. E. R. P. Å
    Alt andet er penge ud f vinduet, men har man penge som lort, er det ligemeget


Kommentér på:
Fuel cut-off system

Annonce