{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.146 visninger | Oprettet:

Ujævn motorgang - Fabia 1.4 16V {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har netop skiftet alle tændspoler i min 2006 Skoda Fabia 1.4 16V 75hk.

De blev skiftet da den ene var brændt godt og grundigt af, og havde smeltet tændspolestikket som derfor også blev skiftet.

Da tændspolen brændte af tændte ESP lampen i instrumentbrættet og motoren gik ujævnt.

Efter at jeg har skiftet tændspoler plus stik går motoren stadig ujævn. Tomgang v. 1000 omdr men svinger op til 1200-1300 med få sekunders interval. Derudover er der ikke lys i kabinen.

For det første: Kan jeg skade motor eller katalysator ved at køre i bilen (som at køre den på værksted)?

For det andet: Kan jeg selv gøre noget for at udbedre problemet? Jeg kunne forestille mig at der enten er røget en sikring og/eller jeg skal have reset ECU?

Håber nogen kan hjælpe.
På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ujævn motorgang - Fabia 1.4 16V
  • #1   26. nov 2016 Umiddelbart ville jeg ikke antage at tændspoler og kabinelys havde noget med hinanden at gøre. Men sikringerne kan du selv kigge efter en ad gangen. Evt. lige teste at der er gennemgang, selvom det ser sådan ud. Det er ikke altid en sikring brænder af med et smæld.
    Hvis motoren går på alle cylindre og motorlampen ellers er slukket burde du kunne køre bilen på værksted. Måske er den gået i et nødprogram p.gr.a. skaden på tændspolen?
    Det kan være noget så enkelt som at slette en fejlmelding i ECU.

• #2   26. nov 2016 Hvad med dine tændrør? Er de i orden?

Kommentér på:
Ujævn motorgang - Fabia 1.4 16V

Annonce