{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.862 visninger | Oprettet:

Rene W
Rene W
Tilmeldt:
23. feb 2013
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 89

Søger viden om Mazda 6 kobling - svinghjul {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har en Mazda 6 som en gang imellem "hakker" når jeg slipper koblingen. Den glider ikke i kolbingen, og kører ellers ok.
Jeg skal skifte nogle dele på den som gør at olien skal af gearkassen, og tænkte jeg ville skille og se til kobling/svinghjul.

Modellen er en Mazda 6, årg 2004, St. car, 141 HK. Reg nr. BG 60 906 kørt 275.000

- Nogen der kan sige om den er med dobbelt svinghjul? og har en metode at tjekke om det er den som er i stykker?

- Evt. nogle priser på et nyt svinghjul, og kobling.
- Gode råd til at skille og samle igen

PFT. René


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger viden om Mazda 6 kobling - svinghjul
  • #1   11. dec 2016 Umiddelbart kunne det lyde til udrykkerlejet ikke slipper helt når du slipper koblingen.
    Den kører med almindelig svinghjul. Hvis du beslutter dig for at skal derind, så er der 2 måder. Den ene og "rigtige" er at pille gearkassen ned, der betyder dog bare at du skal have forbroen af. Det kan være noget rigtigt tis, da det meste sandsynligvis er rustet sammen. Så hvis du ikke har adgang til noget seriøst ilt/gas eller induktionsvarmer. Alternativet er at man ligger den løse gearkasse over i "hullet" ud mod V forhjul. Så kan man tage 2 bolte ad gangen på koblingen, dreje motoren og tage resten... Det er lidt en gynækologisk leg, men det virker... God fornøjelse...


  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 89
    #2   11. dec 2016 fedt at den er med "alm" svinghjul smiley planen er at tage forbroen af. og så se hvilke bolte der overlever. jeg har 14 dage hvor jeg kan have den hængene på lift og jeg ikke skal bruge den. Tak for Tips.

  • #3   11. dec 2016 Har aldrig skiftet svinghjul på sådan en, så kunne ikke forestille mig det skulle fejle noget. Lige på stående fod er jeg faktisk også i tvivl om dieslerne kører med dual mass svinghjul...

  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 89
    #4   11. dec 2016 syntes jeg læste et sted at næsten alle biler gik over til dobbelt svinghjul fra 99 af. Men kun hvad jeg har støvet op på google inden jeg oprettede herinde. Men mank an købe til diesel biler i min årgang, samt benzin 2,3L

  • #5   11. dec 2016 Det er jeg ikke enig i. Slet ikke. Måske nogle af de største kasser. Men jeg tror da ikke det er halvdelen af den dansk vognpark fra 2005 der dobbelt masse...

  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 89
    #6   11. dec 2016 Og det kan jeg så være glad for smiley sådan et nyt svinghjul er bestemt ikke billigt.

  • #7   11. dec 2016 Hej
    Prøv at taste reg. nummer i diverse eftersalgs butikker og der vil dukke diverse kobling/svinghjulsarangementer + div tilbehør til samme
    MVH KP


  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 89
    #8   11. dec 2016 Karsten P Det har jeg prøvet, men ofte kan mit regnr. ikke findes derinde, og ellers skriver de at de har til en model GY 2.0 som min er, men når jeg så slår det op på reg nr. er der ingenting alligevel. Derfor jeg prøvede her da nogen nok lagde inde med noget kode til eks. FTZ eller andre reservedelsforhandlere.

Kommentér på:
Søger viden om Mazda 6 kobling - svinghjul

Annonce