Peugeot 206 problem {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg har i dag opdaget, at min bil siger en mislyd, og jeg kan ikke finde ud af hvad det er.
Når min bil holder i frigear i tomgang, siger den en kraftig "tikken", som forsvinder når jeg træder på koblingen. Har også hørt en "klap" lyd, da jeg satte bilen i 1. gear. Derudover kan jeg heller ikke få bilen til at trille i 1. gear ved bare at tage foden stille fra koblingen som før, nu dør den meget hurtigt medmindre jeg træder godt på gaspedalen samtidig. Da jeg købte bilen, kunne jeg heller ikke få den til at trille sådan, men det viste sig senere, at jeg havde brug for en ny generator.
Jeg spørger selvfølgelig for at få nogle bud på, hvad i tror det kan være. Jeg er bange for det bliver en dyr omgang.
Jeg opdagede mislyden og de andre ting efter at have fået min bil tilbage efter nogle dage. Min kammerat har haft lånt den til noget flytning, hvor der også har været trailer på.
Kan problemet have noget at gøre med, at den har været læsset for meget?
Min kammerat kører langt ud i gearene før han skifter, og jeg frygter lidt han har "overanstrengt" bilen med hans kørsel og flyttelæs.
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.494
Peugeot påstår det er normalt og det bare er gearene der kører rundt, kan du sagtens trille i 1 uden gas faktisk ganske let
Det kan sagtens være din kobling der er slidt hvor langt har den kørt
apr 2012
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21
Det er heller ikke fordi hele skylden skal hvile på min kammerat, men han er hård ved den.. den har kørt 170.000.
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.597
apr 2012
mar 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 2
Har den svært ved at tag ved når du gasser hårdt op i gearene?
Mvh
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.574
apr 2012
apr 2012
apr 2012
jul 2011
Følger: 16 Følgere: 16 Emner: 68 Svar: 708
jan 2007
Følger: 25 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.379
Men lige hurtigt, stiger bilen i omdrejninger hurtigere end normalt. Det jeg mener er at hvis du sejtrækker bilen føles det som om motoren arbejder en del hurtigere end hvad den stiger i fart?
Eksempelvis ligesom den her video fra youtube
https://www.youtube.com/watch?v=ijhrDgxRweM
Raslen kan komme af flere ting, så afventer lige dit svar først
apr 2012
MSC-bilpleje: Bilen stiger ikke i omdrejninger hurtigere end normalt.
Jeg var ude og tjekke bilen her til morgen, og der var ikke nogen mislyd da jeg startede bilen, men efter jeg havde kørt et par km og kommet hjem igen, var lyden der igen, motorrummet lugtede også meget brændt.
apr 2012
https://www.youtube.com/watch?v=4o5DdN1tv_E
jan 2007
Føles koblingspedalen meget tung?
apr 2012
Hmm det synes jeg ikke..
jan 2007
Der er ikke nogen tvivl om det er gearkassen eller noget i forbindelse med gearkassen der driller, men om det er højgearsakslen, udrykkerlejet eller trykpladen er svært at sige. Uden selv athave kørt i bilen har jeg svært ved at vurdere det.
Hvis det er noget du kan leve med så udvikler problemet sig højst sandsynligt ret langsomt, men er selvfølgelig et irritations moment. Men for at man kan tjekke nogen af delene fysisk skal gearkassen af og det i sig selv er den første 1000kr.
apr 2012
Tak for hjælpen, vi må se hvad der kommer ud af det.
Peugeot 206 problem