{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.191 visninger | Oprettet:

Kline
Kline
Tilmeldt:
22. apr 2012
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21

Peugeot 206 problem {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har i dag opdaget, at min bil siger en mislyd, og jeg kan ikke finde ud af hvad det er.
Når min bil holder i frigear i tomgang, siger den en kraftig "tikken", som forsvinder når jeg træder på koblingen. Har også hørt en "klap" lyd, da jeg satte bilen i 1. gear. Derudover kan jeg heller ikke få bilen til at trille i 1. gear ved bare at tage foden stille fra koblingen som før, nu dør den meget hurtigt medmindre jeg træder godt på gaspedalen samtidig. Da jeg købte bilen, kunne jeg heller ikke få den til at trille sådan, men det viste sig senere, at jeg havde brug for en ny generator.
Jeg spørger selvfølgelig for at få nogle bud på, hvad i tror det kan være. Jeg er bange for det bliver en dyr omgang.
Jeg opdagede mislyden og de andre ting efter at have fået min bil tilbage efter nogle dage. Min kammerat har haft lånt den til noget flytning, hvor der også har været trailer på.
Kan problemet have noget at gøre med, at den har været læsset for meget?
Min kammerat kører langt ud i gearene før han skifter, og jeg frygter lidt han har "overanstrengt" bilen med hans kørsel og flyttelæs.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 206 problem
  • #1   10. mar 2017 Min rasler også i tomgang og det forsvinder når man træder på koblingen...
    Peugeot påstår det er normalt og det bare er gearene der kører rundt, kan du sagtens trille i 1 uden gas faktisk ganske let

    Det kan sagtens være din kobling der er slidt hvor langt har den kørt smiley


  • Kline
    Kline Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21
    #2   10. mar 2017
    Det er heller ikke fordi hele skylden skal hvile på min kammerat, men han er hård ved den.. den har kørt 170.000.


  • #3   10. mar 2017 Det kunne tyde på en kobling..

  • Kline
    Kline Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21
    #4   10. mar 2017 Det er du ikke den første der har sagt smiley det er så dyrt...

  • #5   10. mar 2017 Koblingen har givet vis lidt overlast.
    Har den svært ved at tag ved når du gasser hårdt op i gearene?
    Mvh


  • #6   10. mar 2017 vil også sige kobling der er slidt op eller tryklejer eller plade der er slidt vis du selv kan skiftet den er det ikke så dyrt en kobling lægger jo fra 1000/1500kr men selv om den har kørt med trailer og så begyndt at give helt op ved det så var den godt slidt i forvejen vis det er koblingen der er færdig hvad motor lægger der i den ?

  • Kline
    Kline Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21
    #7   10. mar 2017 Jeg synes ikke der var problemer med at skifte gear tidligere i dag. Jeg må prøve igen i morgen og være dig svar skyldig.. Hvis den har lidt overlast, går mislydene så over?

  • Kline
    Kline Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21
    #8   10. mar 2017 jeg kan ikke selv finde ud af at skifte koblingen. Så må jeg få hjælp udefra.. smiley det er en 1,1

  • Kline
    Kline Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21
    #10   11. mar 2017 Det er jeg glad for du siger.. havde troet det var 8-10.000??

  • #11   11. mar 2017 Prøv at få tilbud på Autobutler. Du får 3 tilbud og så må du se om det er godt.

  • #12   11. mar 2017 Kline, mekanisk set er der ingen problemer i at skifte en kobling på sådan en. Det burde ikke taget meget mere end en 3-4 timer. Måske endda mindre hvis man giver den gas.
    Men lige hurtigt, stiger bilen i omdrejninger hurtigere end normalt. Det jeg mener er at hvis du sejtrækker bilen føles det som om motoren arbejder en del hurtigere end hvad den stiger i fart?
    Eksempelvis ligesom den her video fra youtube
    https://www.youtube.com/watch?v=ijhrDgxRweM

    Raslen kan komme af flere ting, så afventer lige dit svar først


  • Kline
    Kline Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21
    #13   12. mar 2017 Carsten n: Jeg skrev til autobutler i forgårs, så venter bare på svar fra dem.
    MSC-bilpleje: Bilen stiger ikke i omdrejninger hurtigere end normalt.
    Jeg var ude og tjekke bilen her til morgen, og der var ikke nogen mislyd da jeg startede bilen, men efter jeg havde kørt et par km og kommet hjem igen, var lyden der igen, motorrummet lugtede også meget brændt.


  • Kline
    Kline Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21
    #14   12. mar 2017 Lyden er næsten den samme som på den her video:
    https://www.youtube.com/watch?v=4o5DdN1tv_E


  • #15   12. mar 2017 Så er din kobling ikke slidt, men det er dit udrykkerleje.
    Føles koblingspedalen meget tung?


  • Kline
    Kline Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21
    #16   12. mar 2017 er det mindre dyrt at få skiftet?
    Hmm det synes jeg ikke..


  • #17   12. mar 2017 Lige gyldigt hvad så burde din mekaniker kunne give dig et hurtigt svar på det.
    Der er ikke nogen tvivl om det er gearkassen eller noget i forbindelse med gearkassen der driller, men om det er højgearsakslen, udrykkerlejet eller trykpladen er svært at sige. Uden selv athave kørt i bilen har jeg svært ved at vurdere det.

    Hvis det er noget du kan leve med så udvikler problemet sig højst sandsynligt ret langsomt, men er selvfølgelig et irritations moment. Men for at man kan tjekke nogen af delene fysisk skal gearkassen af og det i sig selv er den første 1000kr.


  • Kline
    Kline Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21
    #18   12. mar 2017 Jeg bor på Ærø, så jeg vil i første omgang prøve og ringe til min mekaniker i Svendborg. Hvis han så vil se den, må jeg afsted. (dyre færgebilletter)
    Tak for hjælpen, vi må se hvad der kommer ud af det.


Kommentér på:
Peugeot 206 problem

Annonce