{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.163 visninger | Oprettet:

Peugeot 206 problem {{forumTopicSubject}}

Vi har lige købt en brugt peugeot 206 2,0 HDI fra 2003. Et par dage efter køb siger min kæreste at den trækker lidt til den ene side. Jeg siger at det nok er fordi der mangler luft i det ene fordæk, så jeg checker dæktryk på alle 4 hjul. De er både ens og fine foran, men der er alt for meget tryk i bagdækkene, så jeg lukker ud til det passer med foreskrifterne.
Herefter kører min kæreste i bilen og kommer tilbage og siger at den nu rumler helt vildt....??? Jeg tager en tur, og det viser sig at når man kører mellem 90 og 100, og kører over en lille ujævnhed, begynder det at banke hurtigt fra baghjulene....? Jeg siger at det lyder som om bagdæmperne går i selvsving, og det stopper da også når jeg bremser lidt. Jeg kører idag forbi en reservedelsbutik for at købe et sæt nye bagdæmpere. Ekspedienten siger at de skal bestilles hjem, for de er ikke på lager. Han siger endvidere at han tvivler på at de fejler noget, for med hans 11 års erfaring i reservedelssalg og der før 10 år hos Peugeot som mekaniker, har han aldrig været ude for at skifte støddæmpere på en peugeot. De går simpelthen bare næsten aldrig i stykker siger han....??? Han siger derimod at han vil tro at det er bagbros-bøsningerne der er slidt op...
Jeg kan ikke mærke noget med at bilen kører underligt, men det mærker som om at baghjulene hopper når det sker.

Er der nogen der kender dette fænomen på en 206'er????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 206 problem
  • #1   4. okt 2011 det kan være dine dæk der er i stykker i karkasserne ved ikke lige hvordan det staves det har jeg oplevet på min renault du kan se det ved at de buler ud i siden når der er tryk på men det giver også en sejle fornemmelse når man kører over bump

• #2   4. okt 2011 det kan være stabilisatoren der sidder løs , du har haft godt fat i hjulet om du kan mærke slør tag fat kl 9 og 3

• #3   4. okt 2011 Det er dine bagbrosbøsninger.. typisk fejl.

At den trækker til siden er din sporing.

• #4   4. okt 2011 du kan typisk se det ved at stå bag bilen og kigge på hjulene.. du vil så kunne se at hjulene peger indad i toppen.

• #5   4. okt 2011 Enig med Jabbekot!!!
    Inogrer de andre kommentarer for de ved tydeligvis ikke hvad de snakker om..

• #6   5. okt 2011 Okay det lyder som om I er enige med reservedelssælgeren. Jeg kan så se at der findes bagbrosbøsninger til bagenden i 2 udgaver, den forreste og den bagerste. Hvilken af dem vil I tro der er slidt? og er der nogen der kan linke til et foto eller video af hvor de sidder..... ? smiley

• #7   8. okt 2011 ja kom lige med et link til hvor de sidder og hvordan man får det skildt af. min gti'er trænger osse til nye.

• #8   9. okt 2011 Altså... Jeg synes slet ikke at at baghjulene står skævt. De står helt lodret, set med mine øjne... Jeg kan heller ikke se at bagbrosbøsningerne skulle kunne få hjulene til at stå sævt...? Der sidder en forrest bøsning og en bagerst bøsning. Begge er gummivulkaniserede bøsninger, der er monteret med bolthullet lodret.

Disse bøsninger er næsten ens. Der sidder et leje ved hver side af bagbrosakslen. Dette er store nålelejer. Det er ikke dem I snakker om, vel Jabbekot... og Don A?? Jeg tror ikke at det er dem der fejler noget...

Nålelejerne er dem der skiftes i denne video: http://www.youtube.com/watch?v=fkMVaDVdVaI&feature=relmfu

De bøsninger jeg snakker om er følgende: den bagerste sidder lige midt i billedet øverst på videoen hvis I pauser i 0:29. Der sidder en stor skive og en bolt nedefra, der går gennem midten af bøsningen. Den forreste er 99% magen til, men kan ikke ses på videoen.

Disse bøsninger er dem der skiftes på værksted som oftest, ifølge ham reservedelssælgeren, og en mekaniker jeg kender som arbejder hos Citroen...
    Jeg kan bare ikke finde slør, men når jeg hopper hårdt og hurtigt på anhængertrækket siger det "klak" "klak"... En gang på vej ned og igen på vej op, så der er da slør et sted...........

Jeg er bare usikker på hvor lyden kommer fra...

• #9   9. okt 2011 NÅ..... Så fik jeg lige et chock! Når bilen lyder som ovenfor nævnt så wobler baghjulet helt vildt, som om det sidder løst! Jeg har checket efter med hjulnøglen. Hjulet sidder fast, og jeg kan ikke mærke noget slør i hjul eller ophæng med hænderne....

HJÆLP!

• #10   9. okt 2011 Okay jeg har nok taget fejl. Det ser ud til at det er bagaksel-lejet der er færdigt, i førersiden, som på det youtube link jeg tidligere har vist.

ØV!

Kommentér på:
Peugeot 206 problem

Annonce