{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.423 visninger | Oprettet:

Peugeot 206 1,4 HDi ryger....underligt ? {{forumTopicSubject}}

Hey, i håb om nogen måske ved hvad dette kan være så prøver jeg at forklare så godt som muligt smiley

Har mig en 206er 1,4 hdi fra 02 der har gået 210.000 km. Lige fået skiftet tandrem (Vandpumpe, hjul osv.)

I en periode på en 8-9 måneder har jeg kørt uden additiv i dieselen og kunne godt mærke den var begyndt at blive sløv. Der gik så hul på en af brændstofforsyningerne til den ene Diesel injector og den fik ikke nok diesel og bilen gik og og gav motorfejl osv.
Nåh, fik rettet fejlen og den kørte igen og jeg begyndte på additiv i brændstoffet igen. Derefter har jeg i 2 tankfulde (ca. 1400 km) kørt med både sort og lys røg ud af udstødningen når jeg har givet gas, kommer mest ved fuld gas.
Den er stadigvæk lidt sløv og op ad små bakker f.eks på motorvejen taber den nærmest fart selvom jeg giver fuld gas. Derudover kan jeg tydeligt se sort røg i bakspejl/sidespejl.
Er det muligt at den da den mistede forsyningen til den ene injector at den har prøvet at øge brændstofmængden selv - For at kompensere for det manglende brændstof og så nu ikke er "blevet nulstillet" altså at den konstant giver for meget = røg ?
den køre heller ikke voldsomt langt på literen p.t - Noget der ligner 16,9 ved ret stille kørsel - Har før ligget på 22 og 24 ved samme kørestil.
Skal siges den bruger absolut intet vand eller olie på de 1400 km.

Nogen idéer udover min teoretiske idé med at den har ændret i ........ja hvad der nu styre brændstoffet, chippen ? kørecomputeren ? smiley Så meget er jeg ikke inde i det.

På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 206 1,4 HDi ryger....underligt ?
  • #1   22. apr 2017 har du haft tester på og se hvad fejl der er og nej efter du har lavet den utæthed retter alle dyser sig selv ind med det samme du kan have en defekt dyse men få tester på og se hvad den siger og få testet tilbageløbet af dyseren så ved du om der er en der er færdig har du skiftet dieselfilter for nylig ? og det kan jo også være turbo der er slidt op evt sodet til eller egr der er færdig eller stoppet helt til af sod

• #2   22. apr 2017 Tjek lige at dine trykslanger er i orden og intet er revner eller faldet af,, det udgør typisk det du siger der

• Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #3   22. apr 2017 som jm siger tjek tryk slanger især den lille slange før indsungningsmanifolden de kan godt revne

• #4   22. apr 2017 #1 Nej ville lige høre herinde først, ved ikke hvor meget man kan se på computeren, også derfor jeg lige ville høre smiley Men dyserne stopper vel ikke bare sådan til ? Der er, så vidt jeg ved, rimeligt meget tryk på dem når de forstøver dieselolien smiley
    Dieselfilter ? altså pumpen, sidder der et "benzin"filter der ?Den er uden partikelfilter osv.

#2 #3, vil jeg da lige prøve smiley

• #5   22. apr 2017 Du kan jo høre om dyserne klapre, men en pc med diagbox/pp2000 kan vise dig situationen live smiley

Der er et dieselfilter men ikke i pumpen,, det er en "løs klods",, ved ikke om det er det du mente ?

• #6   23. apr 2017 #5 - Hmmm, ved jeg ikke hvordan lyder, der er også så meget larm fra det motorrum jeg dårligt ville kunne høre en bombe gå af bag mig smiley

Fik tjekket slanger, studse og gummi osv. ingen revner eller noget der er faldet af, slangen til turbo er i øvrigt spritny smiley Det kan vel ikke have taget skade af dengang hvor den ene dyse ikke fik nok sovs ? Tænker enten dysen eller motoren ? smiley

Men prøver at få den til mekker, ville lige høre herinde først, kunne jo være et kendt og nemt problem eller lign. smiley Tak for input ihvertfald !

Kommentér på:
Peugeot 206 1,4 HDi ryger....underligt ?

Annonce