Det velkendte starter problem - 1.9 TDI, hjælp... {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Jeg er den lykkelige ejer af én VW Golf 4, 1.9 TDI 110 HK fra 1998.
Bilen har siden dengang jeg købte den, for et års tid siden, haft problemer/vanskeligheder med at starte motoren når den er driftsvarm, altså efter bilen har været ude og køre.
Jeg har fint levet med problemet, men kæresten synes efterhånden at det er lidt pinligt at bilen står og "hopper" når hun skal starte den i byen (man har vel fine fornemmelser )
Derfor har jeg undersøgt mulighederne for at få det lavet, og har fundet frem til at der er to løsninger:
- Ny starter (virker måske?)
- Omprogrammering af motorstyringen (Også kaldet Hot Start Fix/Startmod)
Jeg har forhørt mig hos forskellige chiptunere, og der ser ud til at kun RH Motorsport og Landberg (stadig usikkert) kan lave den gennem programmering, fordi bilen er fra 1998? Andre kan åbenbart ikke biler før 2000?
Problemet er bare at RH skal have 3500 for at lave den ene ting, hvilket er lidt dyrt på SU, og Landberg har et par måneders ventetid og tager ikke telefonen så jeg overhovedet kan få svar på om han kan lave den.
Kender i andre løsninger, evt andre steder at få det gjort, skal lige siges jeg bor i Aalborg, så gerne så tæt herpå som muligt.
Hvis ikke, kender i så prisen for at få skiftet starter, og ved i om det er helt sikkert at det virker?
Takker mange gange på forhånd
feb 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
feb 2014
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 10
feb 2014
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
Han fik et tilbud paa varm start modificering paa ca 2000kr men monterede i stedet en ny starter til ca 1200kr og saa startede den fint.
Kan personligt ikke se hvorfor man ikke fjerner fejlen i stedet for at camouflere den.
Vaer opmaersom paa at der er nogle billige maerker og tvivlsomt renoverede startere til salg,giv lidt mere og koeb en Bosch eller andet anerkendt maerke.
feb 2014
Nogen der ved om det mærke der hedder "Valeo" er ok? Det er fra Thansen, og kan nemlig nok selv få den skiftet i weekenden, og de kan bestille den hjem hurtigt nemlig
feb 2016
Kiggede lige paa det link laengere oppe,1500kr for deres modificering,"vaesentigt" under prisen for en ny starter,hmm,man kan koebe en ny starter OG et nyt batteri for det samme...
Meget nemt valg i min verden...
feb 2016
feb 2014
feb 2016
Det velkendte starter problem - 1.9 TDI, hjælp...