HJÆÆÆÆLP til pære. {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Håber der er nogen som måske kan hjælpe mig, og undskylder dette lange indlæg.
Jeg har denne Honda Accord fra 2003, hvor mine pærer i forlygterne springer temmelig hurtigt. Har aldrig oplevet dette før på et køretøj.
Det er originale lygter, som sidder på nu. Dog har Tidligere ejer haft skiftet lygter på den før et par gange. Der har været engelske lygter på, og Xenon. Men eftersyn hos mekaniker har ikke afsløret nogle installationsfejl.
Jeg synes heller ikke, at de lyser stærkt nok op, set i forhold til andre biler. Jeg prøvede at købe nogle Phillips X-treme Vision pærer, som skulle give 130% mere lysstyrke, men det hjalp overhovedet ikke. I tomgang oplever jeg at lyset går ned i kraft, når blæseren sætter til.
Tidligere ejer har fortalt at han på et tidspunkt måtte frakoble sædevarmen grundet noget med batteriet, kan ikke huske hvad han fortalte. Men det er koblet til igen, og jeg har ikke problemer med batteriet ellers, også selvom jeg bruger klima, sædevarme, Dash-Cam og oplader telefon så holder den fint strøm og har ikke startproblemer.
Så er der nogle derude, som har et godt råd til mig?
På forhånd tak.
**glemte at tilføje at jeg har extra startsspærre i.
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.493
Vores FR-V irrede også en stel og det gav nogle mystiske fejl, men vi rensede og monterede en ekstra og det tog alt
Vores Honda havde Xenon så kan ikke hjælpe med forlygte problemet
jun 2007
Følger: 118 Følgere: 113 Biler: 2 Emner: 16 Svar: 108
Ofte har andre oplevet fejl, som du selv siger kan give mystiske udslag, så det er altid rart når nogen gider at komme med deres erfaringer.
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.493
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.192
Isæt "LongLife" pærer og du er kvit for flere problemer med for tidlig defekte pærer. Dit problem med lysstyrken er antagelig relateret til afsvedne paraboler som følge af for store (effekt mæssig". Den høje varme udvikling bort fordamper polituren på parabolerne.
MVH KP
jun 2017
Følger: 12 Følgere: 390 Emner: 14 Svar: 763
Hvis din generator lader med 15-16 volt ( det kan du selv måle ved hjælp af et multimeter ) så er der ikke noget at sige til at dine pærer sprænger ofte, og du vil også kunne mærke ( og måske se ) det på dit batteri, der må bliver brændvarmt, og koger syren af, og hvis det er et lukket batteri, vil bule ud i siderne .
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3319 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.250
https://www.thansen.dk/bil/autoreservedele/peugeot/modstand-gp-12v-til-alle-personbiler/n360775823/pn-523385118/
mar 2005
Følger: 2 Følgere: 4 Emner: 23 Svar: 1.022
Start bilen, tænd lyset, og med et voltmeter måler du fra plus på batteriet til plus på pæren.
Derefter måler du på samme måde fra minus på batteriet til minus på pæren.
Det samlede spændingsfald bør være under ca 0,5 volt, så vidt jeg husker - folk må gerne byde ind med bedre og mere nøjagtige tal, det er længe siden jeg har arbejdet med biler, desværre.
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.398
HUSK at blot 10% spændingsfald ( 1,3 - 1,4 Volt ) HALVERER lysstyrken så er det der problemet ligger så på med nogen "lysrelæer" og eventuelt nogen nye ledninger direkte til lampesoklerne hvis det er mellem stikket på lygten og lampestikket spændingsfaldet opstår
polobjørn
HJÆÆÆÆLP til pære.