{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
738 visninger | Oprettet:

Mondeo mk3 - pludselig manglende advarsel for tændte lygter {{forumTopicSubject}}

Hej Gutter.

Har anskaffet en Mondeo mk3 2,5 v6 fra 2001 i god stand, som jeg ellers er blevet virkeligt glad for. smiley

Men har opdaget en lille detalje siden den blev købt - i sommers havde den en fin advarsels-lyd for tændte lygter og døren blev åbnet... den er pludseligt forsvundet, og det har gjort at jeg er gået fra bilen 2 gange med lyset tændt.

Grunden til at jeg tænder for lyset, er at nogle gange lyser tågelyset bag, hvilket jeg har fundet ud af, skyldes en halvdårlig lyskontakt. Hvis man så vipper kontakten et par gange, så slukker tågelyset igen.

Jeg tænker at den manglende lyd også skyldes lyskontakten, fordi alt andet virker... der er advarselslyd for blink, benzin mv, og alt lyset tænder, når dørene åbnes - altså heller ikke dårlige dørkontakter.

Hvad siger i? Kan man slukke for lyden til lyset ved et uheld på en 2001 mk3'er - er der en skjult menu på kontakterne? Eller bør det bare være lyskontakten som giver flere fejl end bare tågelyset?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mondeo mk3 - pludselig manglende advarsel for tændte lygter
  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #1   31. okt 2017 Hvis du alligevel skal skifte lyskontakten var det saa ikke bedst at vente og se om den var problemet inden du leder efter andre fejl der maaske ikke eksisterer ?

• #2   19. feb 2018 Det viste sig at være en defekt dørkontakt, OG en defekt lyskontakt!

Kommentér på:
Mondeo mk3 - pludselig manglende advarsel for tændte lygter

Annonce