{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

hvad kan være fejlen? {{forumTopicSubject}}

har nu bakset med min golf i en del tid men vinden er ved at vende,
har dog fået et problem jeg ikke kan finde vejen ud af.
bilens starter tørner motor.
benzin pumpen pumper op til regulatoren,
og har skiftet tændrør,tændingsbundstykke,rotor/strømfordeler,tændrørskablerne.
men motoren starter stadig ikke, bilen har stået lang tid inden jeg købte den kan det være benzinen der er i tanken der er dårlig ? kan virkelig ikke finde fejlen efterhånden :#


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad kan være fejlen?
  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #1   28. nov 2017 det kan ske, der kan også være vand i den. Har du haft et tændrører ude efter srstartforsøg og se om det er vådt og lygter af benzin ? du kan også prøve at starte mens du giver den et lille pust starthjælp, så ved du jo i det mindste om den tænder...

  • #2   28. nov 2017 det ved jeg sgu ikke helt, kan prøve at skrue et ud imorgen og lugte. er det en god ide og pumpe den tør og fylde frisk på? jeg tænker bare hvis det kan være fyldt med vand som du skriver så det nok ikke så smart og fylde bilen med ;D


  • #3   28. nov 2017 vis bilen har stået længe ville jeg starte med at tage tanken af rense den totalt indvendig . og skiftet pumpe og filter . plus tjekke benzinrøret fra tanken og til indsprøjtning,evt udskiftet det . vis det er tæret eller slangen er dårligt det kan jo være gået til indvendig. og spærre for benzinen . så tjek det godt ud .

  • #4   28. nov 2017 #3 der kommer massere benzin op til motoren gennem slangen om til motoren

  • per n
    per n Tilmeldt:
    okt 2005

    Følger: 30 Følgere: 30 Svar: 10
    #5   28. nov 2017 Kan den starte hvis du gir den bremserens. Hvis den kan det skal du måle med en diodeprøvelampe om dyserne får strøm. Hvis de gør det er er dyserne der hænger indeni og kan ikke lukke benzin ind

  • per n
    per n Tilmeldt:
    okt 2005

    Følger: 30 Følgere: 30 Svar: 10
    #6   28. nov 2017 Hov er det din golf 1 vi snakker om for så er det en helt anden snak den kører jo med k-jetronic så er det højst sandsynligt din indsprøjtningsfordeler der er i stykker

  • #7   28. nov 2017 Hej per, hvordan ser jeg at det er den som er i stykker ?


  • #8   28. nov 2017 har nu suget tanken tom tjekket filter i tanken og fyldt den op med frisk benzino, den vil stadig ikke starte. er sgu lidt lost efterhånden smiley


  • #9   28. nov 2017 og der er gnist på tændrør... ?


  • #10   28. nov 2017 yeps de gnister alle 4 smiley


  • #11   28. nov 2017 Er der tændings forstærker på ved tændspolen.
    Den kunne være død, selv om den giver gnist,


  • #12   28. nov 2017 #11 det må jeg lige se på. hvordan ved jeg den er død?



  • #13   29. nov 2017 #11 det er der, men hvordan tjekker jeg at det er den som er røget?


  • Simonpd
    Simonpd Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 44
    #14   29. nov 2017 Ved ikke om jeg har misforstået hvad du har skrevet, men lyder ikke til du har tjekket om der kommer benzin ind til forbrændingskammeret, men kun op til dit k-jetronic anlæg.
    Gør så bilen ikke gnister, kun at pille tændkabler af er ikke at foretrække da du kan ende op med at brænde f.eks rotor eller lignende af da gnisten kan springe derinde så.
    Tørn motor når den ikke gnister, se om alle 4 tændrør blir våde.. Gør de det og du mener du har en god stærk blålig gnist så er der næsten kun kompression tilbage.. måske tandrem er hoppet en tand??


  • Simonpd
    Simonpd Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 44
    #15   29. nov 2017 Hvis du vil gøre lidt ekstra ud af det med dit benzinanlæg (k-jetronic) så find nogle flasker og prop de fire dyser i hver sin flaske, se om de bliver lige hurtig fyldt.

  • #16   29. nov 2017 @15 det har jeg prøvet tidligere i dag, og kan konstatere det ikke er dyserne der er problemer med


Kommentér på:
hvad kan være fejlen?

Annonce