{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.274 visninger | Oprettet:

Bremser Audi A4 2013 {{forumTopicSubject}}

Hej, min Audi A4 fra 2013 er begyndt at pive en lille smule ved minimal pedaltryk under langsom bremsning og 35-50 km/t,

Det sker også kun en gang imellem? Er det noget en mekaniker skal se på eller er det helt normalt?
Skal være helt stille og vinduet ned for at høre det. Audi Aarhus siger der ingen fejl er, så længe mine sensor ikke siger noget, men ved ikke?

Synes det lidt træls, og er bange for det bliver værre. Køre tit 80km på arbejde, og bremser 4 gange.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremser Audi A4 2013
  • #1   13. jan 2018 Det desværre normal idag at klodser kan pive lidt ved svag tryk på bremse pedalen. Det kan hjælpe og smøre bremserne op. men det kommer tit igen. Det fordi det de bruger til at lave bremse klodser idag ikke indeholder aspest mere. som også er en god ting men det gør de er nemmer til at pive. Så der behøver ikke at være noget galt fordi de gør det. men prøv at hænge bilen op og tjek alle hjul kan dreje rundt uden modstand. Kan de det så der ikke noget der hænger. og alt er normalt ok,evt et hjul af gange med en donkraft.

• #2   13. jan 2018 Hvordan smøre jeg og med hvad?

Bare underligt den ikke har gjort det de første 2 år jeg har ejet den.
    Men er begyndt og køre mere motorvej nu, og sjældent bykørsel, har dette noget og sige?

• #3   13. jan 2018 jamen du tager bare hjulene af skiller kaliber af og smøre klodser op. evt pusser klodsen med lidt sandpapir. Vis de er bleven lidt glaseret pga af varme. eller købt nye klodser for og bag de koster ikke meget,nu når du har dem skilt ad. Jeg bruger kobber fedt til jern mod jern,og grå alu fedt der også kan tåle varme til resten når jeg smøre dem op. op husk at tjekke glider køre som de skal og stempel.

• #4   13. jan 2018 Hvis jeg ikke er særlig teknisk, er der noget jeg kan gøre uden at tage kaliper af?

Men hvis jeg nu bekræfter at der er rigelig bremseklods og skiverne er pæne, så er der vel ikke noget usikkert ved det, andet end lyden er træls.

Har Audi ret i at der intet er galt, så længe mine sensor ikke brokker sig?

• #5   13. jan 2018 Det ikke helt rigtig en caliberen kan godt hænge uden fejl med tester. men vis du hæver bilen og tjekker alle hjul kan dreje fint rundt ude de hænger så burde der ikke være noget galt. anden end den lyd som ikke gør noget bare træls at høre på. og nej vis de skal smøres op skal de skilles af. Så det ikke nok at tage hjulet af.

• #6   13. jan 2018 det ville være en god ide at få kigget på bremserne.
    du kan skrive vis du skal ha hjælp til det smiley

• #7   13. jan 2018 #6 Hvad tænker du da det kan være?

• #8   13. jan 2018 bremseklodser - bremseskive - glider - kaliper..
    svært at sige uden at ha set det.

• #9   13. jan 2018 ring til dit lokale værksted og sig dine bremser piver lidt når du bremser, og så får du en tid, og de skiller dine bremser ad og tjekker op på det smiley

• #10   13. jan 2018 Hej
    Dine klodser er nået ind til stålet!
    MVH KP

• #11   13. jan 2018 #10 ahh? Kan visuelt se der er masser af klods, og der er ingen advarselslamper..

• #12   14. jan 2018 Her er mine klodser, der er over 7mm på alle. Skiverne er ok.

Har i nogle ideer?

profilbillede
  • #13   14. jan 2018 Hej
    Ilæg noget antiskrig folie
    MVH KP

Kommentér på:
Bremser Audi A4 2013

Annonce