{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.705 visninger | Oprettet:

svindel!!! {{forumTopicSubject}}

Min ven skulle sælge sin bmw 535d
Den potentielle køber prøvekører bilen. inden da ville min ven kører med ham men han bliver overtalt til at vente på ham. som sikkerhed udleverer køber sin egen bilnøgle til en Porche 911. køveren kører rundt ca 20 min og kommer tilbage og han mener at bilen ikke trækker som den skal. de åbner motorrummet for at se om der er mangler/fejl
i køleren finder køberen så olie. han er sog fortsat interesseret i BMWen. men vil give 120,000 kr under prisen. det takker min ven nej tak. dagen efter kører han den til mekanikeren og det viser sig at køberen har hældt brugt olie på køleren.
er der nogle der har været udsat for sådanne noget svindelnumre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  svindel!!!
  • #1   28. feb 2018 Man lader ikke en fremmed køre i sin bil uden at køre med selv, så har han lært det...
    Den nøgle han fik i "pant" kunne lige så godt være til en stjålet bil eller lignende, det er også set før...

• #3   28. feb 2018 nemlig og.min ven er pisse naiv.

• #4   28. feb 2018 håber han har lært af det . Så han ikke lader andre køre alene i den igen. man skal ikke stole på nogen idag. selv om det er mega træls at det er bleven sådan...

• #6   28. feb 2018 Kreativiteten fejlede ihvertfald ikke noget hos køberen

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #7   28. feb 2018 Jeg har kendskab til en lign historie, dog fra Sverige. Der havde man brugt sennep under oliepåfyldningsdækslet, for at kunne slå på at der evt var en dårlig toppakning, da motoren havde det snot på undersiden af låget. Køberne blev gennet af pladsen da sælgeren opdagede hvad de havde gang i.

• #8   28. feb 2018 Hvad nationalitet var køber?

• #9   28. feb 2018 Hvor er selve dokumentationen for at prøvekøreren har hældt olie i vandet? Med mindre det er på billede eller ved selvsyn, så er det jo bare en påstand som hurtigt bliver til facts.

• #10   28. feb 2018 Set meget i England. Der endda lavet en dokumentar

• #11   1. mar 2018 Min kollega har været ude for ret det samme. Der havde køber imens han prøvekørte bilen sat noget i tændhætten så den gik på 3 cylindre.

• #12   1. mar 2018 WHAT ! Det er squ en helt ny verden for mig at høre ! shit nogle tabere mand. ! smiley

• #13   1. mar 2018 Han var pæredansk og kom fra Sønderjylland. Nej. det er ikke en røverhistorie. Han har flere gange ringet til hans nummer men det eksisterer ikke længere

• #14   1. mar 2018 Det kan ikke passe han var helt sikkert udlændinge, ellers så er der rigtig mange brugere her der bliver skuffede.... smiley

men vild nok historie... jeg har flere gange ladt folk køre alene i bilen, man kan heller ikke sælge en motorcykel hvis man ikke lader folk køre alene på den, men jeg vurderer altid mine købere, og kunne aldrig finde lade dem køre alene i bilen hvis det var en dyr bil/hobby bil...

• #15   1. mar 2018 Jeg er skuffet .
    De Daner er lærenemme smiley

• #16   1. mar 2018 snedigt

• #17   1. mar 2018 Bare lige for at be- eller afkræfte mine egne fordomme ved du så hvilken herkomst den potentielle køber var?

• #19   1. mar 2018 Chris C

Det må knibe med mit syn, hvor står der hvad hans herkomst er?

• #20   1. mar 2018 Det var en muslim....

• #21   1. mar 2018 Carsten #13 "Han var pæredansk og fra Sønderjylland"

• #22   1. mar 2018 aaah det vare lige "pære" delen der kastede mig af, tak for hjælpen smiley

Mirza A

Det tragiske i din egen udtalelse er at chancen for at han er det, er værd at sætte penge på

• #23   1. mar 2018 Det tragiske er at nogle herinde sidder og håber på at det var en udlændinge, og når det så viser sig at det er en dansker så bliver de nærmest skuffede....

• #24   1. mar 2018 Nej, jeg bliver overrasket!
    Jeg vil jo nemlig gerne have afkræftet mine fordomme, og ikke have dem bekræftet gang på gang.

Lidt ligesom du jo tydeligvis har dine fordomme om Danskere...

• #25   1. mar 2018 Alle har fordomme om alt ting, det er fint nok, der hvor kæden hopper af er når det så viser sig at deres fordomme ikke passer i en given situation så bliver de skuffede, det her er den 3. tråd jeg kan huske i nyere tid hvor brugere de spørger om det var en dansker eller udlændinge, og hvis der bliver sagt dansker så bliver der som regel ikke sagt mere om den sag, og hvis det er en udlændinge, så bliver der lige hældt lidt ekstra benzin på bålet, om hvordan man ikke kan stole på "dem" osv osv...

Jeg spørger aldrig om det er en dansker eller udlændinge da jeg synes dette er irrelevant, det er mere relevant hvilken opførsel den pågældende person udstråler...
    en person der forsøger at tale sælgeren FRA at køre med i bilen udviser en opførsel der får mine alarmklokker til at ringe... og ikke så meget om farven på hans hud, hvilket denne her tråd også indikerer ikke er relevant..

men jeg er da glad for at du blev lettet over at det var en dansker, så dine fordomme ikke blev bekræftet, for du sad jo helt sikkert med krydsede fingre og håbede på det ikke var en udlændinge smiley

• #26   1. mar 2018 Fuck da hul i hvad etnicitet personen har, han var en idiot,færdig slut smiley

• #27   1. mar 2018 Alla tyrkere svindler, og enkelte danskere gør også.

• #28   1. mar 2018 Alle de handler jeg har haft problemer med har altid involveret folk af anden etnisk herkomst, så for mig er det nok et spørgsmål om brændt barn.

Og deraf kommer mine fordomme, det er sq oplevelser på egen krop

• #29   1. mar 2018 Mirza A

Selvom du tror det, så er alle Danskere ikke racister.
    Vi kan bare ikke li' folk der ikke kan finde ud af at opføre sig ordenligt og indordne sig i samfundet.

At de mennesker der falder under den kategori stort set altid har anden etnisk herkomst end Dansk, gør mig lige så meget til racist som den statistik der viser det..

• #30   1. mar 2018 Det er fair nok, jeg er blevet forsøgt snydt af danskere og af udlændinge, (men det har dog stort set ALDRIG lykkedes nogen) sådan har vi forskellige erfaringer...

• #31   1. mar 2018 Selvom du tror det, så er alle Danskere ikke racister.

Når du begynder på det slags pis Carsten, så gider jeg ikke diskutere det her pågældende emne mere...

jeg gør rigtig meget ud af IKKE at generalisere, selv i den her tråd, skriver jeg mange eller nogle, jeg skriver aldrig alle... så hvis du vil putte ord i min mund og beskylde mig for at kalde alle danskere racister, så kan du rende og hoppe.. det var alt fra mig denne gang smiley

Og så tror jeg faktisk ALDRIG jeg nogensinde har skrevet racist til nogen herinde på bg, hvis du kan finde et emne der beviser andet, så lover jeg hermed at jeg vil afholde en afstemning om hvorvidt jeg skal slette min profil på bilgalleri eller ej... for det der mudderkast, det gider jeg ikke...

• #32   1. mar 2018 Efter hvad du skriver i #14 og #20 er det da svært at tro andet?

• #33   1. mar 2018 Citat Storm P: Statistikker er som en gadelygte, gode at læne sig op ad, men ikke særlig oplysende smiley

• #34   1. mar 2018 #32 ja jeg tænkte nok du ikke havde nogle argumenter..

jeg er bare ironisk og tager pis på dem med fordomme... hvis du dermed putter dig selv i den kasse, så fint med mig, men jeg har aldrig kaldt dig eller andre for racist....

• #35   1. mar 2018 syns når jeg ser/høre folk der forsøger at lave svindel. Så det efterhånden lige så tit alm hvid dansker som det er en med indvandre herkomst. man skal passe på idag lige meget hvad baggrund folk kommer fra. selv om det ikke er fedt det er bleven sådan .

• #36   1. mar 2018 Når man aldrig har mødt en ærlig tyrker er det så en fordom at forvente at den næste også bare er spild af tid?
    De ligger som de selv og deres fætre har redt.

• #37   1. mar 2018 Gad vide om folk har glemt ordsproget "lad tvivlen komme ham/hende/den til gode" ? smiley

• #38   1. mar 2018 Jeg giver alle en chance for at bevise at de ikke bare er indavlet kneppeaffald, men når man har en bil til salg som har kørt over 500.000km og og sådan et par fætre vil have en i forvejen lav pris langt under det halve mere ned fordi bilen har brugsspor, så siger jeg "god tur hjem".

• #39   1. mar 2018 Dennis O

Sig det til min kammarat der solgt en bil til en indvandre og jeg sagde til ham at han skulle lade være.
    Det endte med at bilen ikke blev om registreret, og en måned efter blev han kontaktet af politiet at bilen var kørt fra 4 tankninger på forskellige stationer, og var brugt til et rambuktyveri.

Så de ville have ham til at betale for det stjålne benzin da han jo stadig ejede bilen.

Og for lige at gøre insult to injury så var det en BMW 320... Det skulle man have set komme

• #40   1. mar 2018 jo men når folk sælger en bil så kan man jo også tænke lidt selv. når jeg sælger en bil. er jeg med i bilen ved enhver tid den bliver prøvekørt. og når jeg har fået pengene i hånden eller de står på min konto. Så bliver bilen omregistreret i personen navn. og vis det ikke kan lade sig gøre beholder jeg nummerplader. og aflevere dem selv. på evt motor kontoret eller synshal. og det med omregistreren, er jo nemt idag at gøre på nettet. Så har folk ikke nem idé med så ingen plader.

• #41   1. mar 2018 man hænger da heller ikke på nogle bøder når man har en slutseddel og dermed bevis på at man har solgt bilen...

• #42   1. mar 2018 Jamen siger ikke at man ikke kan blive snydt, og siger ikke at det ikke også er lidt naivt altid at lade tvivlen komme andre til gode, men i virker sindssyg fordomsfulde, Pind og dig, og så har jeg egentlig lidt mindre ondt af at i er blevet snydt, eller forsøgt snydt. Og det er jo fint, eller ej, at i har de erfaringer med folk der har en anden etnicitet end jer, men at i har jeres erfaring, gør ikke at det er det fulde billede. Jeg VED at danskere er mindst lige så fuld af lort og prøver at snyde, som alle andre mennesker. Jeg ser også altid det hvad den hvide hest laver på marken udenfor mit vindue, fordi den stikker ud på farveskalaen, da de andre er brune. Men det betyder altså ikke at det er den hvide som spiser alle gulerødderne mens de andre trækker en plov, blot at den skiller sig ud og derfor er jeg mere opmærksom. hvis i forstår? smiley og bare lige til info, i må og skal have jeres egen mening, jeg snakker bare smiley

• #43   1. mar 2018 #33

Så når en statestik siger at det er kræftfremkaldende at ryge og mange mennesker dør af det, så tænker du "statestikker er jo som gadelamper, så jeg begynder at ryge.."

• #44   1. mar 2018 Dennis jeg tror din naivitet bunder i at du heldigvis ikke har haft ubehagelige oplevelser på den front. Og lad os da håbe at det forbliver sådan.

Men når du er blevet truet på livet af en indvandre og hans venner fordi du ikke vil give 50% afslag på den bil du sælger så får man et knap så rosenrødt billede af dem

• #45   1. mar 2018 statistikker er rigtig fine hvis man kan finde ud af at tolke dem korrekt..

jeg medgiver, og har altid gjort det at udlændinge fylder mere i de negative statistikker end danskere.. men lad os sige at 3% af alle danskere er kriminelle, og at der er 3 gange så mange udlændinge der er kriminelle, dvs 9%..

Det betyder at udlændinge er 300% mere kriminelle end danskere.. men hvad den her statistik ikke fortæller er at 91% af de resterende udlændinge IKKE er kriminelle...

Det betyder ikke at det gør det okay at der er 3 gange så mange udlændinge som danskere der er kriminelle.. men hvis man begynder at skære alle over en kam, så fremstår man altså bare som en landsbytosse der ikke rigtig kan finde ud af at tolke statistik, og så fornærmer man i virkeligheden de 91% der ikke er kriminelle...

• #46   1. mar 2018 Præcis Carsten smiley Nej dog ikke, men du så vel også det med bager Ali ? Når man kigger på indvandre kriminalitet, så var der vidst noget med at man glemte at kigge på ALLE indvandrere, og egentlig kun kiggede på en bestemt aldersgruppe, hvilket vil give et forkert billede af virkeligheden smiley Igen, jeg er ikke klogere eller noget som helst, synes bare at vi danskere kan være noget så snæversynet, skid hul i at statsministeren er købt af kvotekonger, og at vi sender dødssyge folk ud af landet, på trods af at det ikke er lovligt, men er der en lidt mørk gut som stjal på tanken, så er helvede løs smiley

• #47   1. mar 2018 Mirza

Det den statetik fortæller dig er at når du står overfor en invandre, så er sandsynligheden for at han er kriminel 300% højere end hvis det var en Dansker.

• #48   1. mar 2018 Ja.. men 90% sandsynlighed at han ikke er kriminel... men lad os endelig kun forholde os til de tal der pleaser os...

• #49   1. mar 2018 Dennis

Kald det at være snæversynet eller hvad du vil.
    Men jeg vil ikke sætte min families ve og vel over styr fordi at jeg skal være "open minded" over for indvandre

Jeg har haft så tilpas mange dårlige oplevelser med indvandre at jeg har valgt slet ikke at handle med dem, da chancen for alvorlige komplikationer simpelthen er for høj.

• #50   1. mar 2018 Nej har ikke prøvet noget lignende, heldigvis. Og det kan sagtens være du har ret, jeg ser det mere sådan her: Alle mennesker skal have en chance for at bevise hvad de er, og det er noget jeg kan give folk, skal ikke engang gøre noget for det. Og skulle jeg blive snydt, så kan jeg grine af det og tage det som det er, og gå videre i livet uden at bære nag smiley

• DisConFlubberated
    VIP

#51   1. mar 2018 Der findes svindlere i alle farver og folkeslag. Og så er den ikke meget længere.

• #52   1. mar 2018 Mirza

Ikke hvis du ser ham i forhold til hele befolkningen i DK så er det 300%
    Og det er det tal jeg forholder mig til

• #53   1. mar 2018 #52 det giver ikke mening det du skriver... der er stadig kun ~9% sandsynlighed for at du bliver snydt ifht hele befolkningen...

• #54   1. mar 2018 I forhold til hvor mange indvandre der er, så er de stadig markant overrepræsenteret i kriminalitets state stikkerne og i fængslerne.

Og jeg har såmen masser af skræmme historier jeg har oplevet.
    Så min fordom kommer ikke af sig selv, det er folk der har svigtet min tillid gang på gang, og nu tager jeg konsekvensen af det

• #55   1. mar 2018 DisCon

Selvfølgelig er der da det, Danskere kan da være lige så store røvhuller.
    Men min point er at handler du med en indvandre eller efterkommer deraf så er chancen for at han ikke har ret mel i posen alarmerende høj

• #56   1. mar 2018 Det er helt fint, du skal have lov til at have dine fordomme... men hvis man vil bruge statistik så skal også være parat til at tale om alle aspekter af den, og ikke bare de tal der pleaser en.. i hvert fald hvis man ønsker at føre en saglig diskussion og ikke bare på baggrund af ens fordomme..

• #57   1. mar 2018 Mirza

ALLE statestikker peger jo på at det jeg siger er korrekt?
    At sige andet er jo utopi..

• DisConFlubberated
    VIP

#58   1. mar 2018 Danskere er lige så store svin hvad den slags angår. Jeg er da stødt på en hel del efter hånden.

• #59   1. mar 2018 Carsten

Nej ikke alle statistikker peger på at alle udlændinge er kriminelle og at det kun er udlændinge der svindler... ellers må du gerne vise mig den statistik der siger det...

• #60   1. mar 2018 Oook, jamen så vil jeg da gerne se dem...

Her er en for 2014-2015
    https://www.dst.dk/da/Statistik/nyt/NytHtml?cid=20403

• #61   1. mar 2018 Det underbygger jo ikke din fordom om at det KUN er udlændinge der er kriminelle, men at de er kriminelle i højere grad end danskere, og det har jeg også selv sagt...

Læs venligst her:

Den mest kriminelle gruppe i Danmark var i 2015 mænd mellem 20 og 24 år, som er efterkommere af ikke-vestlige indvandrere. Men selv for denne gruppe er der stadigvæk omkring 92 % der i 2015 ikke er kriminelle. Blandt mænd i samme alder med dansk oprindelse er det 97 %.

Det understøtter jo præcis den teori jeg har, udlændinge er 3 gange så kriminelle som danskere, og det er selvfølgelig ikke i orden, og der skal gøres noget ved det, men der er samtidig 92% af "dem" der IKKE er kriminelle, det er jo 10-tusindevis, hvis man glemmer det, ja så synes jeg ikke man er bedre end de 8% idioter der er kriminelle..

https://marstrand.blogs.berlingske.dk/2017/01/11/kriminalitet-blandt-efterkommere/

• #62   1. mar 2018 Hvad var det du sagde med at ligge ord i munden på folk?
    "Det underbygger jo ikke din fordom om at det KUN er udlændinge der er kriminelle"

Hvornår har jeg påstået at de eneste kriminelle er indvandre?
    Jeg har tilmed sagt at Danskere kan være lige så slemme?

Jeg siger i forhold til hvor mange indvandre der er, så er de overrepræsenteret i kriminalitet.
    Og som du selv skriver så er indvandre 3 gange så kriminelle som Danskere, og det er simpelthen for høj en statestik til at jeg bare blindt kan stole på dem

• #63   1. mar 2018 Tjah du skriver jo følgende om dine fordomme

"Jeg vil jo nemlig gerne have afkræftet mine fordomme, og ikke have dem bekræftet gang på gang. "
    Så ved jeg ikke hvad det er du rent faktisk påstår, når du skriver gang på gang..

når man sidder og venter på at ens fordomme bliver be/afkræftet på trods af at 92% udlændinge ikke er kriminelle, så kan jeg nemlig ikke lade være med at more mig lidt...

• #64   1. mar 2018 Igen med ordene i munden

Jeg håber ikke på noget som helst, og jeg vil gerne at du viser hvor jeg har skrevet at jeg håber på det udfald?

Nu syntes jeg at du selv skal til at leve efter dine egne regler om go debat skik

• #65   1. mar 2018 Rettede lige mit indlæg, så nu kommer det igen

Tjah du skriver jo følgende om dine fordomme

"Jeg vil jo nemlig gerne have afkræftet mine fordomme, og ikke have dem bekræftet gang på gang. "
    Så ved jeg ikke hvad det er du rent faktisk påstår, når du skriver gang på gang..

• #66   1. mar 2018 Skriver jeg at jeg håber/hepper på at det er en indvandre?

• #67   1. mar 2018 Håbede du så på at det var en dansker, så dine fordomme bliver afkræftet smiley

Og jeg spørger bare for jeg skrev ikke at du håber på hverken det ene eller det andet, jeg er bare nysgerrig smiley

• #68   1. mar 2018 Læs hvad jeg skriver

Jeg håbede ikke på noget som helst, jeg ville bare se om det passede ind i statestikkerne.

Få styr på dine egne fordomme inden du konfrontere andre med deres

• #69   1. mar 2018 Carsten... det var dig der skrev at dine fordomme blev bekræftet gang på gang... og det gør de jo IKKE ifølge statistikkerne... medmindre man selektivt vælger hvad man vil høre... det var alt fra mig... hav en god dag smiley

• #70   1. mar 2018 Aaah det er sq lidt af en udstempling det der.

Lang historie kort, hvis du skal handle med en indvandre er der en markant større chance for at du kommer i problemer.

og det er præcist! det statestikkerne bakker op

Det var så alt fra mig

• #71   1. mar 2018 arhhh min mailbox eksploderet..

Bilgalleri - svar på emne

• #73   1. mar 2018 Leo haha smiley

• #74   1. mar 2018 hold da helt ferie. mit spørgsmål gik ikke ud på hvilken nationalitet han havde men om I selv har oplevet noget lignende. Min far (dengang 68 årig) solgte sin Saxo. manden betalte 20 tus kr kontant og resterende 17 kr via chek. Da vi så afleverede checken i banken kunne de ikke indløse pengene fordi den car falsk. Og han var også dansk. jeg greb ind ved at ringe til ham og true ham. fandt ud af hvor han boede og på vej til ham overførte han pengene på min konto. Nu til dags er folk blever klogere

• #75   1. mar 2018 Jeg kan godt forstå at folk har fordomme, men synes man skal bedømme efter den enkelte person, man kan hurtigt se på folk om de er platugler eller ikke, bare ved at se på deres væremåde og ageren.

Man giver ikke folk en chance, når man bliver bedømt på forhånd! smiley

• #76   1. mar 2018 Reeel C

Ja sorry for Hijack, men Mirza startede! smiley

• #77   1. mar 2018 Skulle engang sælge min Borbet T fælge til en Daniel ...

Han fik adressen, da han skulle hjælpe mig med at få dem af bilen, pga. hold i ryggen den uge.

Samme aften er hele bilen (Golf 2) væk, og finder dem i gang med skrælle bilen nede ved sportspladsen ... Jeg nåede kun at se en udenlandsk nummerplade (før alle fik blå på).

Fik at vide senere, at Daniel er en polakker, som vist havde ry for den slags.

Så Daniel fra Vestas omkring Vestjylland. Stik mig de penge for de fælge! 3.000,-

• #78   1. mar 2018 Før alle fik blå på?

Bliv de snuppet eller hvad?

• #79   1. mar 2018 Det blå "skilt", DK, PL, LT osv. osv. på nummerpladen.

Nej, efter en "hektisk" jagt med politiet i røret, droppede jeg det.

De kørte som røv og nøgler, kiggede ikke ved kryds osv., og jeg havde lige købt den Cee'd.

Så stoppede jagten på vej på en lille by med 160 km/t, da de også bare tog fartbump fuldstændig ligeglade.

• #80   1. mar 2018 Det er da bare at få ham meldt

• #81   1. mar 2018 VED jo ikke det er ham. Det peger bare kraftigt derhen.

Plus det er jo nok 9-10 år siden nu.

• #82   2. mar 2018 Det som er oplysende i den her tråd er at det nu også er danskere som snyder landsmænd, det er jo bare endnu mere træls som vi siger i Jylland.

• #84   4. mar 2018 Efter en meget lang pause fra BG kan jeg hurtigt konstatere at BG stadig er BG.
    Jeg prøver igen om et år og krydser fingre for at bilerne atter vil sejre her på dette gode gamle site. smiley

• #85   4. mar 2018 Martin S

Jeg tror ikke du skal satse penge på det

• #86   4. mar 2018 Faktisk overhovedet ikke.

Slet hellere din konto smiley smiley smiley

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #87   4. mar 2018 84# Det bedre på Facebook, på de mærkespecifikke sider. Der virker folk knap så arrogante, som man til tider oplever herinde.

• #88   4. mar 2018 kan fortælle en god historie her, så kan man jo selv bedømme. Købte min gamle polo 6n2 af en mujaffa fra vejle, han sagde at det var en god bil osv, bla bla. Kørte en tur i den, der var egentlig ikke noget. Da jeg kørte hjem i den efter at have købt den, så begyndte motorlampen at lyse, fik udlæst koder og det var den bagerste lambdasonde. Fik den op på lift så kunne jeg se at der blev skiftet flexrør før kat, den var klyttet sammen klatvist med co2 svejser, var ret utæt osv. Så fik jeg det tætnet og fuldsvejst også ved selve katten, men sonden var sgu kogt fordi der kom luft i og temeperaturen har været for højt, der blev også noget bøvl med egr på den senere osv, alti alt, en fejlbehæftet bil købt af en mujaffa. Noget i servicebogen var også udfyldt uden stempler osv.
    Købte min nuværende bora 2,8 V6 af en tysker, altså ikke nogen mujaffa eller noget. Frygtede virkeligt at han tog røven på mig, og skue køre den hjem (en tur på 800 km), så havde bange anelser om at bilen ville bryde sammen. Der kom ikke så meget som en fejlkode på den igennem hele turen, og den brugte hverken olie eller noget. Så bedøm selv resten

• #89   4. mar 2018 Jeg plejer at se på deres navn i annoncen og hvad de ellers har til salg, det er værre når man selv er sælger, men har i nogen fif til hvordan man ellers kan undgå dem? både som køber og sælger.

• #90   6. mar 2018 Uheldigt , men personligt ville jeg aldrig sælge eller købe noget af en gurker medmindre jeg kendte ham personligt.

Og specielt her via bilgalleri har jeg flere gange oplevet problemer med de gurkere som er registreret herinde.

• #91   6. mar 2018 Jeg har også kun dårlige erfaringer med udlændinge, har vel solgt 150 biler gennem tiden og hver gang det har været en udlænding har der været problemer både før, under og efter handel.
    Når de ringer nu siger jeg den er solgt, eller hvis de underbyder i tlf, sætter jeg prisen 5000 op. Skal dog sige jeg har haft 1 kunde der har været udlænding hvor der ikke var noget som helst problem gav prisen og kørte

• #92   6. mar 2018 Har engang solgt en Touran som vi aftalte 50.000 for og så da han kom begyndte han at ville prutte 200kr af prisen og han blev ved i en halv time med de 200kr så til sidst sagde jeg "god tur hjem håber det var benzinen værd" og så da jeg gik ind mod døren ville han bare prutte 100kr af og det endte så med ingen handel hahah typisk Hassan

• #93   6. mar 2018 #39 Carsten har han papir på den er solgt og har det i nu skal han ikke betal for benzin mm .

• #94   6. mar 2018 Har prøvet noget ligende han var osse ude og prøve køre min bil og kommer tilbage og min bil gik pludselig kun på 3 cylinder, og han prøver og presse mig 10000kr ned for han er sikker på toppakningen var gået.. Men siger selvfølgelig nej da bilen kun står til 25000kr og de kører igen.. Finder så ud af at i den ene tændkabel er der sat et stykke papir op i tændhætten og derfor ikke gnister..Såå ja siden har jeg altid været med på prøveturen??

• #95   6. mar 2018 #94
    imponerende at folk er så kreativ. Har dog hørt en rygte om at en mand gang på gang i en bilauktion laver nogle numre. han piller vist i sikringskassen hvor bilen.melder abs airbag fejl. sikkert mange flere. og når folk kommer og tjekker bilen inden budrunde så tøver de med at købe den. han får dem købt til en meget lav pris hvor han så bagefter fisker den og kører ud med dem derfra

• #96   6. mar 2018 Vejle Autoauktion:
    Lavede engang en Peugeot for min brors kollega, den startede fint ude på pladsen, men måtte skubbes ind på auktionen, han bød den op og købte den, men han kunne bare ikke få den igang. Det viste sig at alle sikringer var pillet ud.
    Det siges det er ham araberen som mangler den ene hånd der er med i det.
    Det er set før sagde de deroppe.

• #97   6. mar 2018 er det ejeren af auktionshuset der piller ved bilerne eller? forstod den sgu ikke helt

• #98   7. mar 2018 Bamse. Hvis det er mig du spørger så nej. det er en midaldrende mand som handler med biler på auktion der gør disse numre. Har lige spurgt min ven som har observeret ham. Han skulle være en dansker der ejer både et værksted og bilforhandler. Sikken måde at anskaffe sig billige biler

• Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

Følgere: 2 Svar: 694
    #99   7. mar 2018 #96
    Sådan nogle ting forgår der altid på bilauktioner.
    Tændrørshætter der blev løsnet lidt, så de havde tændingsudsættere.
    Pillet ved ledningerne til benzinpumpen.
    Pille stikket af til en sensor, så motorlampen lyste.
    Og så videre.

• #100   7. mar 2018 hvis det er en som bare komme til auktioner så kan han da ikke gå og pille i tingene uden at blive opdaget? Der er vel andre folk til stede som også holder øje osv?

• Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

#101   7. mar 2018 Der er ingen, der lige ligger mærke til sådan noget. Tager 20 sekunder maks.

• #102   7. mar 2018 man burde filme ham når man nogenlunde ved hvor han kommer, for han må være kendt rundt omkring

• Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

#103   7. mar 2018 Det er jo ikke bare ham, der laver sådan nogle numre.
    Det sker jo også på mange andre auktioner, og af andre personer.

• #104   7. mar 2018 som kim skriver tager det.maks 20 sek. jeg er ikke bilkyndig men det kræver ikke ar være ekspert for at pille sikringer fra.

• #105   7. mar 2018 Bamse:
    En som gerne vil købe en bil billigt, han piller lidt ved den så den tager sig dårligt ud, så går salgsprisen ikke så højt op, penge sparet.

• #106   8. mar 2018 det er jeg godt klar over, men kan man bare gå rundt og pille hist og pist uden at nogen overhovedet opdager det?

• Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

#107   8. mar 2018 Ja. Folk går jo og tjekker bilerne inden de kommer ind over hammeren. Så de kan se, hvad de byder på.

• #108   8. mar 2018 Man åbner motorhjelmen, prøver at starte, prøver pedalerne og de forskellige funktioner på bilen, det er jo købt som beset.

Kommentér på:
svindel!!!

Annonce