2.043 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Bmw e46 - Startspærre efter motor skift. Bmw e46 - Startspærre efter motor skift.

Hey folks..

Har lidt problemer med at få gang i bilen efter et motor skift og startspærre giver udslag i instrument brættet, hvad er mine muligheder ?

Kan jeg evt selv forbigå startspærre, eller er der noget bestemt jeg har overset.. ?

Bil : bmw e46 316i årg 99.

(Har prøvet med begge styrbokse.)
Først den originale og bagefter den der høre med til den nye motor.

Der kommer benzin til railen, men lambdasonde giver ikke benzin fra sig. Tænding er heller ikke tilstede, så heller ingen gnist.

Jeg kan ikke låse bilen med centrallås, kunne jeg godt før jeg skiftede motor..

Kan det evt være fordi mit batteri er før tørt, lyder som den går fint rundt i starten men dør langsomt ud og så skal den lige oplades lidt igen .. ?
Startspærre lampen virker som den slukker og så tænder den igen.

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bmw e46 - Startspærre efter motor skift.
  • #1   22. apr 2018 Du skal skifte EWS boksen også, der sidder startspærren i. Har lige stået med samme problem.

• #2   22. apr 2018 som jeg forstår det skal ews boks og nøgle følges ad hvis man vil undgå problemer.

Jeg ved ikke helt om ews så skal kodes ind I ecu eller ej, men det kunne vel godt være en combination.
    Mit skifte på en 520 e39 fra 2000, var der ikke problemer, men jeg skiftede heller ikke ecu.

• #3   23. apr 2018 Anders j.
    Du siger du lige har stået med samme problem, kan du uddybe det lidt?
    Vil gerne vide hvad du lige præcis gjorde, satte du bare en ews til fra en tilfældig bil eller ? smiley

Thomas G.
    Brugte også original styrboks til at starte med, men fik det samme resultat i hvertfald på min e46, hvilket slår mig lidt ..

Har glemt at tilføje det ikke er en edentisk motor, min er en 316i men der er lagt en 318i motor i den .. -_-*

• #4   23. apr 2018 Kan man tage ledningsnet fra tidligere motor og sætte det til den nye motor, det er self to forskellige motor, Men de ligner hinanden på en prik.

Forskellen er kun at en 316i har 105hk og 318i har 118hk. Har desuden set man kan få leveret en 316i lavet om til en 318i fra Schmiedmann for 1500kr ekstra ?

• Himse
    Himse Tilmeldt:
    aug 2008

Biler: 1 Svar: 28
    #5   23. apr 2018 EWS . nøgle og motorstyring skal være fra samme bil ..

• #6   23. apr 2018 Skal tændingslås så ikk høre med til nøglen, jeg kan da ikk bare bruge hvilken som helst nøgle ?

• #7   23. apr 2018 Du kan godt regne med at skidtet skal kodes sammen, hvis du har skiftet ecu/ews/nøgler.

Er du på samme ecu, ews og nøgle(r), skal problemet findes et andet sted.

• #8   23. apr 2018 Lige nu bruger jeg samme ecu/motorstyring, nøgle, ews som høre til bilen.

• #9   23. apr 2018 Kan godt låse op med centrallås igen, men starter stadig ikke.

Skal systemet evt nulstilles, tidligere motor havde sat sig da den ikk har haft nok olie.

• #10   24. apr 2018 Jeg må melde pas, den jeg skiftede var bare kørt for varm, men dog uden at sætte sig.
    Tænker at en tester nok er rette vej. Kan meget vel være en død krumtap sensor eller lign.

• #11   24. apr 2018 Tænker også jeg vil skifte begge sensor ud, evt også bundkar sensor.

Men i tilfælde der skal en tester på. Skal jeg så til en autoriseret bmw mekaniker, eller kan jeg nøjes med at få et alm værksted til at kigge på den ?

Har fået af vide at den skal kunne starte før man kan sætte en tester på.. ? - Hvis det ikke stemmer, er det så ikke bedst selv at skaffe en obd II 1.4.0 scanner/tester ?

• #12   24. apr 2018 Jeg er ikke superskarp i testere, men det selv den simple tester burde vel kunne vise om der er signal fra krumtaps sensor.
    Jeg ved ikke om du kan flytte de gamle over på den nye motor, men ellers kunne det være en hurtig og billig genvej.

Kommentér på:
Bmw e46 - Startspærre efter motor skift.

Annonce