{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.316 visninger | Oprettet:

EL fejl Seat Toledo 2008 {{forumTopicSubject}}

Hej, står med en Seat Toledo fra 2008 med en masse El fejl.

Bilen kan oftest ikke låse, nogle gange kan den låse, men ikke alle døre. Når den endelig er låst er den nærmest umulig at få låst op. El sidespejle virkede i starten, men virker ikke mere. Førerens siderude driller når den skal op og ned. I instrumentet viser den at dørene er åbne hele tiden.

Derudover virker intet lys i bagkofangeren, men det hænger nok ikke sammen med ovenstående fejl.

Nogen der har en ide til hvor man skal starte? Har smidt VCDS på, men det giver godt nok ikke meget mening, for der rigtig mange el fejl, og det virker mest sandsynligt at der er en ledning eller et modul der er i stykker, og ikke fejl på samtlige styreenheder.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  EL fejl Seat Toledo 2008
  • #1   18. jun 2018 Det lyder meget som en fejl på el systemet, som du også selv er inde på. En rigtig ærgerlig fejl, men jeg ville sætte VCDS på igen, slette alle fejl, køre en lille tur og se hvilke fejl der er kommet igen. Så ville jeg begynde med at tjekke stelforbindelser og dernæst begynde at måle de ledninger igennem som går ud til de fejlbehæftede styreenheder

• #2   18. jun 2018 Havde håbet på der var en ''common problem'' på lige den her model som folk kendte til. Den er nemlig god til at komme med forskellige fejlkoder som vinden blæser, kan ikke rigtig se et mønster i det.

• #3   18. jun 2018 Ja det ville jo være dejligt hvis der var nogen der havde prøvet lige netop det før, men det er desværre ikke noget jeg kender til. Men det at den sætter en masse forskellige fejl der umiddelbart ikke har nogen relation til hinanden, kunne sagtens tyde på en kortslutning i et ledningsbundt et sted, eller en dårlig forbindelse i et stik, eller noget helt tredje, men med 90% sikkerhed en el-relateret fejl

• #4   18. jun 2018 Ja den havde jeg godt regnet ud, gider bare ikke til at gå 3-4 km ledninger igennem hæhæ smiley

• #5   18. jun 2018 Hehe nej, lad os håbe der er nogen der melder sig på banen som lige har løsningen smiley

• #6   18. jun 2018 Det med el ruder centrallås og spejle . Kan nemt være komfort modulet der er brændt af. Så tjek det ud det evt fugt der er kommen i det. og det med dine baglys prøv at tjekke alle stik bag og især stil da det nemt kan være problemet . Så alt det her er et godt sted at starte med at tjekke. er alt i orden så der der kun at tjekke alle ledninger igennem det tager tid men der er ikke anden for. tjek også ledningnettet fra dørfalse til karm da de nemt kan knække der. Det er også en kendt fejl mikro switsen i døre låsen kan gå til.

• #7   19. jun 2018 kontroller ledninger der går ud i føredøren, de har det med og knække
    har lavet en del af dem, på diverse biler
    og på rudemotor sidder der en Komfortboks der styre ting i døren

Kommentér på:
EL fejl Seat Toledo 2008

Annonce