{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.635 visninger | Oprettet:

Opel kadett problem som selv giver mek {{forumTopicSubject}}

Hej derude, håber virkelig i kan hjælpe mig med at få lavet min bil, for den er godt nok godt igang med at ruinere mig.

Det drejer sig om en opel kadett fra 1988 med en 1.6 NZ motor fra 1990 med monopoint indsprøjtning

Problemet:

Bilen vil simpelthen ikke tage imod gas'en nogle gange. Trykker man gassen i bund kører bilen bare ned i omdrejninger indtil den går ud. Sætter man foden forsigtigt på gassen og kører den langsomt op i omdrejninger kan den derimod godt kommer helt op indtil omdrejningsbegrænseren "går igang".. Det er det samme i alle gear. Nogle gange kan man dog trykke gassen i bund når man har fået den til at køre og så høre hvordan den kører lidt ned i omdrejninger - går lidt op i omdrejninger og så fortsætter med at tage omdrejninger indtil den går i omdrejningsbegrænseren. Nogle gange er det så slemt at den ikke engang kan "køre på koblingen".. Det som jeg så syntes er mærkeligt er at den så kan køre i en uges tid uden problemer hvorefter den så kan gøre det 10 dage i træk... Skal også lige siges at den for det meste starter godt MEN nogle gange er den heller ikke til at få startet uden at sprøjte "starter rabbit/æter" ind i luftfilteret.
Ud over det lyste motor lampen engang imellem hvilket jeg så fik tjekket på computer og det viste sig at det eneste der lavede fejlkode var lambda sonden. Ud over det er motoren begyndt at tikke - igen også kun nogle gange, men den tikken har jeg mistænkt for at have noget at gøre med den trænger til at få skiftet olie og at den har for lidt olie på.

Hvad har jeg så gjort for at løse det?

Jeg har skiftet:

Lambdasonden - Bilen tog fint imod gas i en hel uge indtil jeg skiftede den hvorefter den startede med ikke at ville tage gas igen. Lambdasonden var jo det eneste der lavede fejlkode - Efter den nye er sat i vil den altså igen ikke tage gas og motor lampen lyser igen nogle gange.

Luftfilter

Tændrørskabler

Monopoint insprøjtning - Hentede en ude ved sjelle auto og satte i men bilen kørte bare værre med den - Ville ikke engang stå i tomgang og ville stadig ike tage imod gassen.

Benzin filter

Tændrør

Strømfordelerdæksel

Indsugningsmanifold pakning

Pakning under karburator/Monopointindsprøjtning

bell-add - Sådan noget man kan hælde i tanken som skulle rense hele systemet hvis der er skidt i.

Ud over det har jeg en ven der er mekaniker men han aner ikke hvad det kan være. Jeg har desuden haft den nede på Superdæk hvor de lige hurtigt kiggede på den efter arbejde og de vidste heller ikke hvad det kunne være men sagde at jeg skulle tage ud til Opel og få den koblet på en computer så jeg kunne se hvad der lavede fejl på motorlampen. Det gjorde jeg så hvorefter det jo blev konstateret at det var lambda sonden der var i stykker og de var 99% sikre på at en ny sonde nok skulle løse problemet.


Så hvis der er nogle derude der ved hvad det kan være ville det være så fedt for har ikke råd til at skifte flere dele end højst nødvendigt..

På forhånd mange tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel kadett problem som selv giver mek
  • #1   1. nov 2006 Prøv at tag en kompressions måling på alle din cylinder...

    Kunne måske godt lyde lidt som om den ikke kører på 1 cylinder ?... Tjek det engang...

    Men ikk sikker, men det kunne tjekkes..


  • #2   1. nov 2006 smid en 1.8i i, istedet så slipper du for de problemer.. eller også kan du splidte sprøjten ad og rens den, også sæt den sammen igen, det kan hjælpe. men hvis det ikke gør så skift boksen.

  • #3   1. nov 2006 hmm.. så burde den også stå dårligt i tomgang gør den ikke? Men ja en kompressions måling er altid en god ide..
    Har bare ikke lige lavet en da jeg ikke tror det viser problemet.. Men okay... Im not mekaniker smiley


  • #4   1. nov 2006 hmm... den går de nok ikke med til i synshallen... box som i styrebox? og sprøjten som i den der sidder på monopoint indsprøjtningen og smider benz ud?

  • #5   1. nov 2006 Har du set om der er gået en stil forbendelse til motroen/gesrkasse
    Der sider en på Gearkassen og der sider to der er skruget på der hvor der normal sider benzinpumpen på toppen lige ved siden af knasthjulet de kan gå i stykker og så kør bilen ikke godt og den ene er stil til lambdasonden og så kommer den også med fejl på den
    Hvis de ikke hjælper så få en til at udmåle den med en tester som heder Pilot 1010 eller opels egen tester da sådan en gammel opel ikke er så god til at fortælle hvad den fejler når man læser fejlkoder ud


  • #6   1. nov 2006 sidder der ikke en temp. føler til at styre koldstart systemet hva med den ??

  • #7   1. nov 2006 Hejsa....Det kunne godt lyde som om der er en katalysator der er gået itu og har blokeret udstødningen...har op levet det nogle gange bare ikk på en kadett endnu. men en gang skal være den første

  • #8   1. nov 2006 har du prøvet at skifte tændspolen...? kunne godt være den der er problemet... men hvis den nu bare gjorde det hele tiden så skulle den nok bare stilles i tændingen.....

  • #9   1. nov 2006 Jo det kan også være den og den kommer der heller ikke fejl på hvis den er lidt deft. hvis den nu sider at motoren er 90´C når den og kold så er den heller ikke til at starte

  • #10   1. nov 2006 hmm, der er faktisk gået 2 stel forbindelser har jeg set. den ene går på generatoren og den anden går fra.. hmm.. motoren lige under luftfilteret.. ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det..

  • #11   1. nov 2006 Jeps lav dem så tror jeg den kør igen . . . . den under luftfilter er nok den til din lambdasonde


  • #12   1. nov 2006 jeg har en 1,6 i nz motor du kan købe, den der har lagt i min kadett.. den har kun kørt 148000km der er styrebox med, den mangler kun ledningsnet, men det kan du jo tage fra din egen.. du kan få det for 1000kr.. skriv i min profil, hvis du er interessert

  • #13   1. nov 2006 brian a: Pas, det ved jeg faktisk ikke?

    Troels S: tror faktisk ikke der er Kat på den

    Allan: hmm... tændspole siger du... For der er nogle der snakker om tændings modul, rotor, tændspole.. men på nogle af de værksteder jeg har haft den på mener de ikke det er det.... og på et andet mener de godt det kan være en af dem... men koster jo kassen at skifte alle og hvis det er uden grund er det jo bare for bittert...


  • #14   1. nov 2006 Prøv nu at få styr på de stilforbeldelser først inde du gør mere

  • #15   2. nov 2006 Fandt du fejlen på bilen ?

  • #16   2. nov 2006 Hey. jeg har prøvet at lave de stel forbindelser idag og lave en kompressionsmåling på den.

    Stel forbindelserne gav ikke noget, og kompressionsmålingen var helt som den skulle være... Syntes godt nok det er underligt.


  • #17   2. nov 2006 hent en tysker, der ikk har gået så meget, det er da en løsning til rimelige penge

  • #18   2. nov 2006 hvad med knasten er den slidt

  • #19   2. nov 2006 Hmm ved ikke om knasten er slidt, men burde det ikke være konstant så? Og angående motor skift så begynder det at virke lokkende men syntes bare den motor skal virke nu efter alt det arbejde...

  • #20   8. nov 2006 Hey,,
    Havde lignende problemer på min Omega.
    De forsvandt da jeg skiftede benzinfilter og rensede filter på brændstofpumpen.
    Jeg gætter på det er ved pumpen du har problemer


  • #21   29. dec 2014 fandt du nogen sinde en løsning

  • #22   16. nov 2020 Hej fandt du nogensinde løsningen da jeg har en kadett med en 1,4 motor og har samme problem?

Kommentér på:
Opel kadett problem som selv giver mek

Annonce