{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.395 visninger | Oprettet:

Gearskift BMW E46 problemer {{forumTopicSubject}}

Min E46 Touring med manuelt gear, har problemer med gearskift.
Ved lave omdrejninger og langsom kørsel, kan jeg sagtens skifte gear.
Men når bilen kommer op i fart, er det meget svært at få den ud af anden gear, og op i tredje. Det samme gør sig gældende for skift fra tredje til fjerde, og fjerde til femte.
Man skal virkelig tage hårdt fat for at få den ud af gear, og efterfølgende tvinge den i næste gear.
Der er ingen mislyde fra gearkassen overhovedet, og koblingen føles helt normal.
Hvad kan være årsagen til de svære gearskift?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gearskift BMW E46 problemer
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.894
    #1   27. jul 2018 En gearkasse der er ved at dø, pludselig så sidder den bare fast i enten 2 eller 3. Så kig du bare efter en anden gearkasse.

• #2   27. jul 2018 Burde der ikke være problemer med at skifte gear ved lave omdrejninger og hastigheder også, hvis det er gearkassen der er ved at give op?

• #3   27. jul 2018 Prøv at skift gearolien.

• #4   27. jul 2018 tror mere det lyder til du har en kobling der ikke kobler helt ud. nu når du holder stille og kobler ud. og skifter i mellem alle gear . går den let der også ? . og som mange også skriver det kan også være mangel på olie i gearkassen også. så tag og få skiftet det. og vis ikke det hjælper så tjek om din kobling er i orden og kobler helt ud. har set fejl på tryk lejer og trykplade før der gør at ved lave omdrejninger kan man skiftet gear og lidt Højer så er den ikke til at få i og ud af gear. så få også det tjekket ud.

• #5   27. jul 2018 Når jeg holder stille med koblingen i bund, kan jeg uden problemer skifte imellem alle gear.
    Men lige så snart bilen kører, bliver det svært at skifte gear.

• #6   27. jul 2018 Den har hydraulisk kobling ikke. prøv at tjekke at der ikke mangler bremsevæske. til koblingen systemet. men som andre folk også siger prøv at skiftet det gearolie . og så vis ikke noget af det virker. så skal du jo have gearkassen af. og tjekket om det er koblingen der er dårlig eller selve gearkassen.

• #7   27. jul 2018 Freeway - Det lyder som en større operation, og lidt for kompliceret til at jeg selv kan udføre opgaven.
    Findes der mon nogen privatpersoner i det nordjyske der er eksperter i den slags?
    Ellers må den på værksted.

Kommentér på:
Gearskift BMW E46 problemer

Annonce