{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.726 visninger | Oprettet:

'STOP' lampe golf 5 {{forumTopicSubject}}

Hvad folk erfaringer med, at deres stop lampe i instrumentbrættet lyser rødt.

Der lyser et rødt 'STOP' efterfuldt af fejl i bremsesystemet også i rødt.
Det blinker og forsvinder igen.

Kom med alle jeres gode input, og al jeres ekspertise.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  'STOP' lampe golf 5
  • #1   4. okt 2018 Det skal siges, at jeg fik skiftet bremser og skiver for omkring 15-20.000 km siden.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #2   4. okt 2018 Røde lamper er aldrig gode, tester på, og hvis du kan undgå at køre hen til sådan en, så ville det være at fortrække.. Ville ikke begynde at køre langt i bilen før jeg kendte fejlen

• #3   4. okt 2018 Det er netop sådan noget jeg gerne vil vide. Vil vide, om det ville være forsvarligt at køre ned til VW i morgen (ligger 5-6 km væk).

• #4   4. okt 2018 Hvis du får en rød bremselsmpe vil jeg tro det er bremsevæske niveauet der er ved at være for lavt. Tjek om den står nær minimum i beholderen.

• #5   4. okt 2018 "Der lyser et rødt 'STOP' efterfuldt af fejl i bremsesystemet"

Hvordan kan du overhovedet være i tvivl om du bør køre i bilen eller ej før du ved hvad fejlen er?
    I bedste fald er det kun dig selv du slår ihjel, i værste fald en børnehave på udflugt.

• #6   4. okt 2018 Myggen er du altid så sur når FCK vinder i EL?

• #7   4. okt 2018 Jeg er ikke sur smiley Jeg tænker bare om du havde stillet det samme spørgsmål hvis det var motorlampen som lyste smiley

Syns det er fedt FCK vandt, men det er mig en gåde hvordan de kan tabe til Vendsyssel og så få dage efter vinde over et hold der er dem overlegne på alle pladser.

• #8   4. okt 2018 1. Jo, havde faktisk stillet det samme spørgsmål. smiley

2. Det er vel nemmere, at tænde sig op til en EL kamp end sådan en "bund" kamp. De 20-30% det kræver mere vil man sku' gerne ofre i en kamp som den i aftes fremfor kampen mod Vendsyssel. Begge resultater viser, at selv et undertippet hold med et stort hjerte kan slå de helt store. smiley

• #9   4. okt 2018 Hvis du tager det meget roligt de 5 km går det vel nok, du har jo en manuel håndbremse samt motorbremsen at benytte smiley Men sæt farten ned i god tid osv

• #10   4. okt 2018 Mange tak for alle inputs. smiley

• Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #11   4. okt 2018 Tjek nu lige om der er bremsevæske nok på inden du kører nogen steder. Måske det endda sparer dig turen til mekanikeren..

• #12   5. okt 2018 #11 hvis den mangler bremsevæske er der nok noget galt alligevel.

• #13   5. okt 2018 Jeg har prøvet præcist det samme. Mit bremsevæske niveau var for lavt, eftersom der var et lille læk. Da den lå lige på grænsen på minimum, gav det sig til udtryk ved, at "STOP" kun kom ved acceleration og så forsvandt igen. Så det betyder jo blot, at føleren virker som den skal.

• #14   5. okt 2018 En rød STOP-lampe betyder som regel "LAD VÆRE MED AT KØRE BILEN LÆNGERE" i de flestes hoveder. Så hvis jeg var dig, så havde jeg ikke kørt den ned til vw, men ringet efter autohjælpen i stedet for.

• Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #15   5. okt 2018 #12
    Det kommer da an på hvor meget der var i beholderen efter der blev skiftet bremser. Efter 15-20.000 km er klodserne sikkert godt slidte, og så kan beholderen mangle væske uden der er en utæthed nogen steder.

Desuden kan det være rimelig skummelt at køre uden man ved, om der er bremsevæske nok på.

• #16   5. okt 2018 hvis beholderen er på maks. når nye bremser er monteret.
    så bør den aldrig går under minimum.

så er bremser slidt meget langt ned

Kommentér på:
'STOP' lampe golf 5

Annonce