{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.869 visninger | Oprettet:

Renault lader ikke periodisk {{forumTopicSubject}}

Min Clio diesel fra 05 har fået et problem med periodiske udfald af ladesystemet, typisk efter længere tids kørsel.
Når jeg har kontrolmålt generatoren lader den med 14-14,2 V, så jeg går ud fra den er ok?
Forleden oplevede jeg det på vej til arbejde efter ca. 45 km kørsel at der var lavt spændingsniveau med svagt lys samt en radio, der slukker når blæseren tændes, pludselig kom der fuld lys igen og alt virkede. Så efter måske et minut forsvandt al strøm igen.
Batteriet var også fladt, da jeg kom frem.
Jeg har oplevet en gang mere på præcis samme måde, denne gang også efter 40-45 km.


Er der nogen, der har oplevet noget lign. med periodiske udfald af ladestrøm efter længere ture?

Et ekstra spørgsmål:
Startspærren, hvis den stopper med at kunne genkende nøglen under kørsel, afbryder den så ladesystem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renault lader ikke periodisk
  • #1   13. okt 2018 Evt en remskive.

  • #2   13. okt 2018 hej.
    havde en bmw 530 d e61 der periodisk under kørsel holdt op med at lade.
    det var kullene i generator der var slidt ned. nye kul kunne ha gjort det men valgte at skifte generatoren da den havde rendt 400.000 km


  • #3   13. okt 2018 #2
    Tak for svar, det lyder som en mulig forklaring.
    Hvordan fandt du frem til at det var problemet?

    #1
    Hvad mener du præcist når du skriver remskive? Jeg har svært ved at se det skulle give en periodisk fejl.


  • #4   13. okt 2018 skil evt generator ad og tjek længden på kullene. mener de skal ca 1 cm lange. evt tjek forbindelser mellem generator og batteri og starter om de skulle være iret eller ved at knække over. evt kan laderelæ jo være defekt også.

Kommentér på:
Renault lader ikke periodisk

Annonce