1.737 visninger
|
Oprettet:
Peugeot Partner 1,9 Diesel 69 HK {{forumTopicSubject}}
Min Peugeot Partner Van 1,9 Diesel69 HK fra 2004
Køre fint , men har svært ved at starte om morgen .
Den forvarmer i 5-10 sekunder men den skal køre en 5 sek på starteren inden den om længe kommer. der lugter lettere af ubrændt diesel når jeg så går ud og lader den stå i tomgang.
Når den først har været igang så er der ingen problem.
Hvor skal jeg starte med at undersøge . Gløderør ? - Batteri ? - Forvarmer relæ ? ( Hvor sidder den )
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.941
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
Dårligt batteri og starter kan også være et problem. En slidt starter sammen med et ældre batteri tørner ikke motoren hurtigt nok rundt, så motoren opnår det korrekte omdrejningstal til at få en nem start.
Der kan være flere ting i det.
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 614 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.712
jul 2003
Følger: 72 Følgere: 58 Biler: 8 Emner: 177 Svar: 1.138
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 614 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.712
13.5-14.5 volt i ladespænding og gerne 13 volt på batteriet selv med slukket motor.
Helt ny?
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.941
Hvis du skulle køre 20-30-40 sekunder før den starter, så ville jeg begynde og tjekke.
Mit bud vil være du ikke finder noget galt eller nogen forskel på start evnerne selvom du roder.
Desuden er hvilespændingen på batteriet ligegyldigt, kør den på starter og mål over 10 volt, så batteriet okay.
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 614 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.712
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.941
En batteri celle er maks 2,1 volt. Og hvilespændingen vil derfor være 12,6.
Kan dit batteri holde sig over 10 volt mens du tørner motoren, så det i orden.
okt 2018
Følger: 1 Svar: 12
jul 2003
Følger: 72 Følgere: 58 Biler: 8 Emner: 177 Svar: 1.138
okt 2018
Følger: 1 Svar: 12
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 614 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.712
jul 2003
Følger: 72 Følgere: 58 Biler: 8 Emner: 177 Svar: 1.138
okt 2018
Følger: 1 Svar: 12
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.941
Hvilket er grunden til man har et spille rum mellem knast og ventil?
Og osse grunden til indsugning og udstødningen ikke har samme spille rum, fordi deres temperatur ikke er ens?
Hvis din teori holder stik, har du så ikke lavet mange brændte ventiler, på postvæsenet utroligt velholdte biler?
okt 2018
Følger: 1 Svar: 12
jul 2003
Følger: 72 Følgere: 58 Biler: 8 Emner: 177 Svar: 1.138
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.941
okt 2018
Følger: 1 Svar: 12
Peugeot Partner 1,9 Diesel 69 HK