{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.751 visninger | Oprettet:

Peugeot Partner 1,9 Diesel 69 HK {{forumTopicSubject}}

Min Peugeot Partner Van 1,9 Diesel69 HK fra 2004

Køre fint , men har svært ved at starte om morgen .

Den forvarmer i 5-10 sekunder men den skal køre en 5 sek på starteren inden den om længe kommer. der lugter lettere af ubrændt diesel når jeg så går ud og lader den stå i tomgang.

Når den først har været igang så er der ingen problem.

Hvor skal jeg starte med at undersøge . Gløderør ? - Batteri ? - Forvarmer relæ ? ( Hvor sidder den )



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot Partner 1,9 Diesel 69 HK
  • #1   23. nov 2018 Hvor længe har du haft bilen?

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #2   23. nov 2018 Kontroller spænding til gløderør, hvis der er spænding derud, så skulle relæet jo ikke fejle noget og dernæst ville jeg kontrollere gløderørene.

    Dårligt batteri og starter kan også være et problem. En slidt starter sammen med et ældre batteri tørner ikke motoren hurtigt nok rundt, så motoren opnår det korrekte omdrejningstal til at få en nem start.

    Der kan være flere ting i det. smiley


  • #3   23. nov 2018 Ville få målt om der er omdr nok på starter, til at den sprøjter diesel ind, var problemet med min TDI, frisk starter på og så virkede det. 500 på ebay

  • #4   23. nov 2018 Har lige fået ny starter på .. Hvad skal spændningen være på . Jeg kan vel ohm dem . Prøver lige i morgen tidlig at sætte startkabler på fra min mondeo. Er der spændning nok , så burde den springe igang. Noger der ved hvor mange Amp batteriet skal være på .


  • #5   23. nov 2018 80A

    13.5-14.5 volt i ladespænding og gerne 13 volt på batteriet selv med slukket motor.

    Helt ny?


  • #6   23. nov 2018 Så i mener simpelhen at en gammel forkammer som starter på 5 sek, har et problem selvom der blevet koldt i vejret?

    Hvis du skulle køre 20-30-40 sekunder før den starter, så ville jeg begynde og tjekke.

    Mit bud vil være du ikke finder noget galt eller nogen forskel på start evnerne selvom du roder.

    Desuden er hvilespændingen på batteriet ligegyldigt, kør den på starter og mål over 10 volt, så batteriet okay.


  • #7   23. nov 2018 Hvis der kun er 10.5 volt på batteriet, så dur det ikke, 12.5 er ok.

  • #8   23. nov 2018 Tag nu og læs lidt op på batterier og en belastnings påvirkning af det.
    En batteri celle er maks 2,1 volt. Og hvilespændingen vil derfor være 12,6.

    Kan dit batteri holde sig over 10 volt mens du tørner motoren, så det i orden.


  • René A
    René A Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Svar: 12
    #9   24. nov 2018 Som andre har beskrevet , tjek gløderør og er de fejlfri , så er der kun en fejl tilbage og den har jeg set og udbedret fler gange på denne type motor 1,9 D og det er at indsugnings ventiler bliver slidt og kommer til at stå på som man siger , at der ikke er noget afstand mellem knast og løfter mere , på denne type motor skal ventiler justeres med små brikker som ligger indvendig i løfter , på størrelse som en gammeldags fem øre , af med ventildæksel og mål alle 8 ud noter ned og så skal Tandrem af og knast , så måler men skiver og køber de der til passer tynder og lægger dem i , så kan den starte også når det koldt ??

  • #10   24. nov 2018 Jamen indsugningløfterne står vel også når den er varm.. Der er absolut ingen problem med at starte bilen når den først har været igang.. Det er KUN når den har stået i + 7 timer at den kan være 4-5-7 sekunder om at slå igang.


  • René A
    René A Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Svar: 12
    #11   24. nov 2018 Ja det jo lige sådan denne fejl gør , kun første start kold så der problemer ,men efter 3 /4 timer så starter den nok ok , der sker jo en varme udvidelse når den først har været startet så det ikke problem , tjek ventil afstand det jo nem på sådan en motor så skal du bare se så er der sikkert ikke nok afstand ??

  • #12   24. nov 2018 Normalt på mc er det sådan at når ventiler står for stramt, så kan den ikke starte når den er varm.

  • #13   24. nov 2018 Jeg vil jo mene at når den er varm, så udvider jern sig, så der bliver endnu mindre plads.

  • René A
    René A Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Svar: 12
    #14   24. nov 2018 I tá fejl sådan er det ikke på sådan en diesel , ha prøvet det så mange gange har passet post Danmarks post biler i mange år og de kørte kun med 1:9 diesel , Startede dårligt om morgen med startede uden problemer flere gange i løbet af dagen , Når du starter og den så er igang så har den sandsynlig vis små udsætter i 30/50 sek og det er for ventiler ikke er tætte og diesel ikke bliver komp korrekt og og ryger direkt ud og lugter af uforbrændt diesel

  • #15   24. nov 2018 Så alle diesel motorer er modsat alt andet i denne verden, at ventilerne ikke udvider sig/bliver længere når de varmes op?
    Hvilket er grunden til man har et spille rum mellem knast og ventil?

    Og osse grunden til indsugning og udstødningen ikke har samme spille rum, fordi deres temperatur ikke er ens?

    Hvis din teori holder stik, har du så ikke lavet mange brændte ventiler, på postvæsenet utroligt velholdte biler?


  • René A
    René A Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Svar: 12
    #16   24. nov 2018 Ventiler brænder sjældent på disse motore , det er sædet som bliver slidt og så trækker fjeder ventil længer op og så mindre afstand ,til sidst stå ventil på , ingen afstand dårligere komp og dårlig start. Sådan er det på disse motor , ventiler udviger sig nok men lidt ellers ville de jo tikke vildt , husk på denne motor er jo mekanisk og ikke hyd , stilles med brikker

  • #17   25. nov 2018 Hvis det viser sig at være ventilfejl . Hvad vil sådan en operation koste.. Kan ligeså godt få skiftet tandrem i samme forbindelse. Da den har 13.000 km tilbage

  • #18   25. nov 2018 Vend endelig tilbage med en update når du fået justeret ventil osv, om motoren starter bedre.

  • René A
    René A Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Svar: 12
    #19   25. nov 2018 Tandrem skift med vandpumpe og ventil justering , ca 3800-4000 dele og div ventilbrikker arbejde i alt men tjek dog afstand på ventiler først , 15-30 kold det er jo nem at kontrol , først hvis de skal justeres det er mere arbejde

Kommentér på:
Peugeot Partner 1,9 Diesel 69 HK

Annonce