{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.473 visninger | Oprettet:

Johnny K
Johnny K
Følger: 9 Emner: 2 Svar: 10

Renault Scenic III Metalisk lyd {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Renault Scenic III årgang 2011 som har fået en metalisk lyd! På vedhæftede billede har jeg sat et rødt kryds der hvor jeg synes lyden kommer fra. Jeg mistænker tandrem, vandpumpe eller starter, men da jeg ikke er motorkyndig, kan det jo sagtes være så meget andet. Nogen der har et bud på hvad det kan være? Hvad er der egentlig under det røde kryds - er det tandremmen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renault Scenic III Metalisk lyd
  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #1   30. dec 2018 Remskiven har det med at gå til på en Renault, få det kontrolleret da hvis remskiven falder af så kan den finde på at tage motoren med.

• #2   30. dec 2018 Tandremmen sidder under det sorte dæksel til venstre, men støj kan være morderligt svært at stedfæste.
    Når lyden er metallisk bør du få en kyndig person til at lytte/kigge på den.
    En skruetrækker med lang klinge kan fungere som stetoskop og være en uvurderlig hjælp mange gange.

• Johnny K
    Johnny K Tilmeldt:
    nov 2018

#3   30. dec 2018 Allan: du skriver det sorte dæksel til venstre! Jeg kan ikke se noget sort dæksel til venstre for det røde kryds, men det er måske mig som kigger det forkerte sted? Lyder som en god ide, at få en til at kigge på det:-)

• Johnny K
    Johnny K Tilmeldt:
    nov 2018

#5   30. dec 2018 Det er en benzin 1,6 - den er måske mere risikofri?

• #7   31. dec 2018 Vvt hjul måske?

• poul d
    poul d Tilmeldt:
    okt 2006

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 14
    #8   31. dec 2018 har lige fået skiftet lejet på min generator godt nok på en 1.6 disel .det lyder ikke godt når det er færdigt .x fingre for det ikke er det så skal hele fronten nærmest af for at komme til generatoren

• #9   31. dec 2018 Det kan være din knastforstiller.
    Det er et kendt problem på 16v motor.

• #10   31. dec 2018 Helt ude til venstre sidder et sort dæksel. Bag det sidder tandremmen, men det er ikke sikkert at det lige kan fjernes. På nogle biler skal motoren understøttes og motorophæng fjernes, før der bliver adgang.

Kommentér på:
Renault Scenic III Metalisk lyd

Annonce