{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.178 visninger | Oprettet:

Henrik M
Henrik M
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 24

Vil ikke bremse ordenligt {{forumTopicSubject}}

halløjsa..

har en Passat 3b5 1.8t Stacioncar jeg er ved at give den store tur.

og turen var kommet til bremserne, da de var færdige, kunne slet ikke bremse.. og man skulle pumpe på pedalen flere gange hvis man skulle have ordenligt bremse tryk inden for nærmeste fremtid , som ved rundkørsel og kryds..

har skiftet følgende dele
Skiver for og bag
klodser for og bag
bagerste kalibere
hoved cylinder
vacum ensretter ventil fra motor til bremseforstærker ( for at udlukke at den ikke fik nok vacum )

og lortet kan stadig ikke bremse uden at man lige giver den et par små hurtige pump på pedalen inden ..

så spørgsmålet er hva er så skyld i at de ikke vil bremse ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil ikke bremse ordenligt
  • #1   24. jan 2019 Det lyder som om du har styr på det, så jeg går ud fra at du har udluftet ordentligt. Er der frigang nok i håndbremsen, så du kan træde på pedalen og justere bagkalibre ind med håndbremse ?.
    Mvh. Gert

• Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    maj 2015

#2   24. jan 2019 der er kørt 1.5 liter bremsevæske igennem, for at skylle det gamle grumset ud, og ja der er justeret bagbremse og håndbremse.

og når jeg mener den ikke kan bremse, så hvis du køre 80-90 og vil lave en meget hård opbremsning, så træder man pedalen helt ned i måtten, uden at få en særlig god bremse længde. men pumper man lige 1-3 gange let på pedalen inden så stopper den som en og i helvede 3-4 gange kortere bremse længde.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #3   24. jan 2019 træk håndbremsen og pump op og vent 30 sekunder har du pedal er der ikke justeret korrekt

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#4   24. jan 2019 nogle biler kan man vende kaiiberen forkert så luft skruen sidder i bunden og det er umuligt at få luften ud

• Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    maj 2015

#5   24. jan 2019 #3 skal bilen så være startet eller slukket ( har gjort sådanne med slukket motor
    da jeg skiftede skiver, klodser og calibere på den i sidste uge, samt igen i dag, da jeg skiftede hoved cylinderen )

• Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    maj 2015

#6   24. jan 2019 #4 kaliberen vender ikke forkert smiley

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #7   24. jan 2019 Luft i ABS blokken måske ?

• Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    maj 2015

#8   24. jan 2019 den var osse sådanne inden jeg lavede bremser på den..

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#9   24. jan 2019 det kan også være en defekt abs blok eller luft i den som anden har nævnt jeg luftede min ud med slukket motor Octavia fra 02 du kan evt få en til at pumpe tryk og skru rør løs på blok en ad gangen

• Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    maj 2015

#10   24. jan 2019 vil jeg prøve i morgen smiley

• #11   24. jan 2019 Det er din hovedcylindre. den med bremsevædskebeholderen. Jakob

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#12   24. jan 2019 11 den er ny som du kan læse i oplægget

• #13   25. jan 2019 Kan en ny ikke være defekt?

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#14   25. jan 2019 j men nu gjorde bilen det også før udskftning af den så skulle det dælme være uheldigt men kan være

• Mikael
    Mikael Online Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 47
    #15   25. jan 2019 Som tidligere nævnt vil jeg også mene luft i abs blokken, du kan udlufte abs'en med VCDS, jeg plejer dog at finde en grusvej og aktiverer abs, derefter lufte ud igen med to--mands metoden, hvor der pumpes tryk, pedalen holdes, udluftnings skruen åbnes, når pedalen er i bund og holdes i bund, lukkes udluftnings skruen, det kan være meget svært at få det luft ud, jeg har lige været det samme igennem dog på en toyota og brugte to liter bremsevæske, jeg udluftede også på rørerne fra hovedcylinder til absblokken, men der er ikke andet at gøre, end at lufte ud indtil pedalen føles ok, nu hvor du også har skiftet skiver og klodser, skal disse lige køres til, pedalen kan godt føles lidt svampet i starten, men om alt andet så skal pedalen ikke pumpes inden du bremser.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#17   25. jan 2019 16 det er ikke umuligt alene hvis du sætter en slange på og laver en sløjfe op og ned med slangen så kommer der intet luft retur har gjort det et utal af gange og virker hver gang
    man kan så ikke pumpe tryk der skal en makker med

• Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    maj 2015

#18   25. jan 2019 den er udluftet med 2 mands metoden.

• #20   25. jan 2019 Tænker også mest bremse slange. Kan den holde tryk på i en længere periode 20-30 sekunder?
    Og har den spist af bremsevæske og da du tog den gamle bremse forstærker af var der da nok væske på ?

• Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    maj 2015

#24   27. jan 2019 Der er INGEN problemer med bremseslangerne.. Det er bremsefotstærker der er kaput

• #25   27. jan 2019 Det er bremseforstærker der er kaput

Hmm kan den gøre at pedalen går i bund ?. Det troede jeg ikke, men så blev jeg det klogere.
    Mvh. Gert

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#26   27. jan 2019 25 det kan den heller ikke da den jo ikke er en del af det hydrauliske system

• #28   27. jan 2019 vedr. #25 skulle jeg nok have skrevet: ironi kan forekomme.
    Mvh. Gert

Kommentér på:
Vil ikke bremse ordenligt

Annonce