{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

Mitsubishi Galant 1994, bremsepedal synker {{forumTopicSubject}}

Min farfar har en gammel 2.0 glsi galant som de købte fra ny i 94.

Den har det problem, at bremsepedalen synker nøjagtig som når der er luft i systemet, og det har den gjort mere eller mindre i 1.5 års tid.
Igår kiggede jeg så på det igen igen og luftede alle 4 hjul ud og skiftede bremsevæske, til den store skuffelse til sidst, for det hjalp ingenting.

Der ER skiftet hovedcylinder, både bremse og kobling. Den er udluftet masser af gange. Og den er IKKE utæt, og jeg gentager, IKKE utæt. Den bruger ikke en dråbe væske.
Og bilen bremser sådan set også helt fint, pedalen går bare stille og roligt i bund selvom hjulene blokere og abs'en går i gang.

Jeg kan ikke se at det kan være andet end luft, men hvorfor blokere hjulene så ved hård bremsning? Og jeg har luftet den ud minimum 15 gange med masser af nyt væske hver gang

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mitsubishi Galant 1994, bremsepedal synker
  • #1   31. mar 2019 kan være luft i ABS blokken.
    på nogen biler kan man lufte den ud med en tester.

gør den det både med motor tændt og slukket?

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.901
    #2   31. mar 2019 Prøv at køre ud på en grusvej og få aktiveret abs godt og grundigt og så luft ud igen.

• #3   31. mar 2019 Har du prøvet at løsne bremserør ved abs blokken,og lufte den ud på den måde Og derefter lufte ud ved alle hjul igen?. Har nemlig prøvet det samme på en ældre Nissan hvor det hjalp at gøre det på den måde. Så prøve det og se om det løser problemet.

• #5   31. mar 2019 luft i abs som skrevet oven over af og til få aktiveret abs motor til at køre og så se om luften ikke kommer ud

• #6   31. mar 2019 igår klodsede jeg bremser masser af gange på vores store gårdsplads.
    Vil i så have alle 4 hjul luftet ud igen efter sådan en omgang?

Hvordan gør i med abs blokken? løsner i alle bremserør og så bare trykker bremse i bund flere gange selvfølgelig. Spænder rør til i abs blok igen og så lufter de 4 hjul ud igen?

• #7   31. mar 2019 Har trækakslen været af?

Prøv lige at riv i bremseskiven og se om det kan give sig.

• #8   31. mar 2019 Hmm. Ja den fik ny Aksel i højre side sidste år mener jeg.
    Umiddelbart kan skive ikke bevæge sig. Det kan den selvfølgelig hvis jeg kører stemplet tilbage i kaliber.

• #9   31. mar 2019 Jeg havde et lignende problem efter skift af koblingen. Der viste det sig at problemet skyldtes at trækakslen ikke sad/var spændt korrekt.
    Vi fandt ud af det pga den begyndte at banke når jeg drejede på rattet. Her kunne det give sig og derfor sank pedalen lidt ved bremsning.

Et nyt hjulleje og spændt korrekt, så spillede det.

Der gik dog 14 dage fra trækakslen havde været af til lejet døde.

• #10   31. mar 2019 Tænker det er mellem 1-2 år siden den fik ny aksel, så tror sku ikke det er det. Tror mere på det med abs blok, men burde luften ikke være kommet ud efter en af de 15 gange jeg har udluftet den?

• #11   31. mar 2019 Nogle biler skal have udluftet med tester. Ved dog ikke om det er aktuelt med så gammel en bil

• #12   31. mar 2019 Jeg tænke også det med at udluftet abs blokken med tester. Men da jeg har prøvet det problem før. hvor bilen er for gammel til at en tester kan gøre det. Så er det jeg har udluftet abs blokken via at løsne bremserør ved den. Og det har virket fint de par gange jeg har haft behov for det. på de helt gamle biler. Men du får bare en til at trykke tryk på pedalen. Så løsner du et rør af gangen ved den. lige som vis du udlufter en caliber. Og så når du har udluftet den helt. Så udlufter du hver caliber ved hver hjul bagefter. Og så burde du have fået luftet ud. med mindre det er selv abs blokken der er tosset/færdig på den.

• #13   31. mar 2019 Klem en bremseslange af ad gangen og se om det ændre sig, så kan du afgøre om det er ude ved hjulene, evt. bremseslanger.
    Jeg har haft en del galanter og har aldrig oplevet det problem.
    Når ABS ikke er aktiveret så er bypass i blokken heller ikke aktiveret.
    Så fungerer den som alm. bremsesystem.
    Der må være noget du har overset.
    Måske en kaliber der binder eller noget i den retning.

• #15   31. mar 2019 God ide det med bremseslangerne. Det havde jeg ikke lige tænkt på, det vil jeg lige gøre først og så prøve at lufte abs blokken ud bagefter.

• #16   31. mar 2019 Gør den det også med motoren slukket?
    For hvis ikke er det bare servovirkningen i bremseforstærkeren der er skyld i det. Det gør stort set alle biler, man fokuserer bare først på det når man opdager det, og det er der ikke mange der gør smiley

• #17   31. mar 2019 Den gør det også med motor slukket, ja.

Kommentér på:
Mitsubishi Galant 1994, bremsepedal synker

Annonce