{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.957 visninger | Oprettet:

Aircondition blæser kun varm luft {{forumTopicSubject}}

Davs
Jeg har en Kia Ceed (2008).
Den er købt brugt og har kørt 200.000+ km, men er i rigtig fin stand.

Der kommer varm luft ud af ventilationen, når bilen er varmet op - jeg kan ikke slukke for det.
Når airconditionen er tændt, så kan den også kun blæse varm luft ud.

Kan det være en sikring der er gået?
Kan jeg tjekke andet selv?

Vh Markus

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aircondition blæser kun varm luft
  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #2   8. apr 2019 Det er helt sikkert blande spjældet der er knækket i den varme position, eller selve slavemotoren der er stået af.
    men det kan også være A/C systemet der har fået kulder, prøv her at afmontere batteriet i min 3 min, det kan evt afhjælpe problemet

• Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.161
    #4   9. apr 2019 hvornår er dit AC sidst blevet serviceret.
    kam være det mangler det mangler kølemiddel, så køler det ikke.

eller som flere skriver, der kan være fejl i varmekassen/spjæld

• #5   9. apr 2019 Det er nok snart et års tid siden den er blevet serviceret.

Hmm jeg må lige teste det med om temperaturen ændrer sig hvis jeg indstiller temp uden at AC er tændt.

Der kommer hele tiden luft ind fra ventilationen, og når bilen så er varmet op, så er det varm luft der hele tiden kommer ind - selvom jeg har lukket for spjældet.
    Måske det er spjældarmen der er i stykker? Men jeg forstår stadig ikke hvorfor der kommer direkte varm luft ind (og det gjorde der også for en måned siden da vejret ikke var godt - jeg er ret sikker på det hænger sammen med om bilen er varm eller ej).

• #6   10. apr 2019 Temperaturen ændrer sig IKKE, lige meget hvor temp-knappen står henne.
    Så snart bilen er varm, så kommer der varm luft ind af ventilationen.

• #8   20. apr 2019 Prøv at se om spjæld motoren på højre side af varmekassen bevæger sig.de har det med at stå af

• #9   17. maj 2019 Har du fundet fejlen, har en der gør det samme , samme årgang samme bil??

• #10   17. maj 2019 Det var spjældmoteren som var gået i stykker. Det kunne godt laves på et ikke-KiA værksted.

• #11   19. maj 2019 Er bare et par skruver der skal løsnes for at skifte den

• Frank B
    Frank B Tilmeldt:
    jun 2020

Følger: 10 Emner: 2 Svar: 5
    #12   28. aug 2020 min blæser også kun varm luft over.side og kold i h.side på min Ceed kan jeg få lavet andre steder end hos kia?

Kommentér på:
Aircondition blæser kun varm luft

Annonce