Skoda aircondition {{forumTopicSubject}}
Min kæreste har fået en gammel Skoda Favorit fra 94, som er godt og grundig ramponeret. Min IT baggrund er ikke en stor hjælp i at få den funktionsdygtig, men jeg har efterhånden fået styr på de fleste ting.
Airconditionen må jeg desværre melde pas overfor. Den blæser kun kold luft ind (ude-temperatur), selvom motoren er driftvarm og indstillingerne står på max. Jeg har haft skilt instrumentbrættet af og det hele ser rigtigt nok ud; kablerne bliver trukket frem og tilbage ud i motorrummet. Ude i motorrummet mister jeg dog overblikket. Slangerne med hhv. kold og varm luft (fra fronten/fra topstykket) leder rigtig nok kold og varm luft ind i airconditionen.
Hvad kan jeg gøre for at teste/fikse dette? Jeg vil selvfølgelig helst uden om en mekaniker, men det virker ikke så fristende for en novice at åbne airconditionen.
apr 2006
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 384
Hm topstykket? Er noget blokeret i slangen? Kan jeg tage slangen ud og gøre et eller andet? Syntes jeg kan mærke den er lun, ved håndpålæggelse, men det kan måske bare være varmen fra motorrummet jeg kan mærke.
Skoda aircondition