{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.834 visninger | Oprettet:

Kasper L
Kasper L
Følger: 1 Emner: 165 Svar: 180

Bil hakker. Nogen ideer til problemløsning {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Min Peugeot 307 1,6 HDI, hakker når jeg kører med lave/mellem omdrejninger.
Det sker hvis jeg slippe gassen lidt og så giver lidt gas igen, så er der ligesom at den kort mister momoment og hakker et par gange. Jeg synes ikke jeg oplever det når jeg kører med højere omdrejninger.

Det er drøn irreterende, og gør det ved ganske almindelig kørsel som beskrevet ovenfor.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil hakker. Nogen ideer til problemløsning
  • #1   7. maj 2019 prøv og få egr ventil osv renset. det nok en god start, da det ikke koster noget hvis man er fiks på fingerende. du kan bare rense den med lampeolie eller tændvæske med en lille kobber børste eller lignede. køb evt en dysse rens til diesel biler og hæld i tanken også. håber det hjælper

• #4   7. maj 2019 sidst min Peugeot 307 1.6 hdi gjorde det du beskriver var egr ventilen der var sodet til. Det vil sige egr ventilen var der lidt sod i men egr køler og rør til indsugningen var næsten helt lukket af sod. så tag det hele af og rens det i ove rens eller hvad nu du har med en lille børste. men første gang den hakket var det kromtap sensoren der var knækket/defekt. men det kan du se med tester vis det er det. men ellers rens de rør og egr ventil. Det gør også vis den er sodet til den er sløv til at sætte igang ved op start i 1 gear det vil sige den tøver lidt. det især træls vis man skal hurtig over en vej. så det er de skøn ting at få væk.

• #5   8. maj 2019 Min gjorde det samme, der var det dårlig forbindelse til railtryksencor, senere var det krumtapsencor der var revnet, har også prøvet egr og egrkøler var stoppet

• #6   8. maj 2019 lidt sjov Henrik H har været det samme igennem som dig med min. men da jeg hade bøvl med min railsensor,der slukket bilen så godt nok helt ned og var ikke til at starte igen før lidt tid efter. på min var det så selve railsensor der var færdig så det viste forkert tryk. Og ikke ledninger eller stik der var dårlige da jeg døjet med det.som de nu ellers også er kendt for.

• #7   8. maj 2019 Hej
    Din EGR står og "svupper". Rens og check diverse aktuatore på både EGR og turbo bypass og evt finner.
    Mvh Kp

Kommentér på:
Bil hakker. Nogen ideer til problemløsning

Annonce