{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.660 visninger | Oprettet:

Kølervæske Hjælp! Seat Leon {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Håber der er nogle der kan hjælpe en efterhånden snart desperat mand. Min Seat Leon “2015” 2,0 TDI 184 kh 4x4. Bruger kølervæske. Ingen utætheder, lige skiftet Egr-køler, uden held. Det er ikke topparkningen har værkstedet sagt. Håber der er nogle der har en god ide til hvad det kan være. Den bruge næsten 0,5 liter om ugen. Bilen har kørt 195.000. Værkstedet er lidt på bag bund. Hjælp !!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kølervæske Hjælp! Seat Leon
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.896
    #1   10. sep 2019 Skift værksted, det er med 99% sikkerhed en toppakning eller et flækket topstykke.

• #2   10. sep 2019 Kør hen til din synsmand og få ham til at måle om der er udstødnings gasser i din ekspansion beholder. Den plejer at virke

• Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

Emner: 24 Svar: 1.294
    #3   10. sep 2019 det er en ny original egrkøler der er monteret ? de urigonale og renoverede har en lidt høj fejlrate ifølge autoparts

er der hjælpevandpumpe på sådan en leon ? (elektrisk pumpe et sted i kølesystemet) hvis de fejler så kan EGR-køleren også tage skade

• #4   10. sep 2019 Det er en uoriginal Egr køler der er smidt på. Ingen udstødningsgasser. Ny tandrem og helt ny reguleret vandpumpe blev smidt på samtidig

• #5   10. sep 2019 Min mekaniker undersøger lige pt om det kan være kølepumpen, som samarbejder med Egr køleren. Vi håber

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.886
    #6   10. sep 2019 få den trykprøvet, havde en bmw hvor topstykke var flækket, det viste sig først når den var varm

• #7   10. sep 2019 Er blevet trykprøvet, faldt 0,5 bar over natten. Men den mekaniker jeg bruger stoler jeg på, han er toppen af poppen. Hvis ikke han fejlen er der ingen der gør. Han udelukker toppakning, samt topstykke. Han er i gang med at undersøge om det kan være kølepuppen der er defekt.

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

#8   10. sep 2019 o,5 bar er jo ingenting, men motoren har jo heller ikke været varm...

• #9   10. sep 2019 Motoren har været kørt varm i dag,

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

#10   10. sep 2019 forstå det nu rigtigt, jo længere tid motoren har været varm jo mere spild...trykprøv den når den er gennemvarm...

• #11   10. sep 2019 Den motor kan have problemer med utæt vandpumpe.

Kommentér på:
Kølervæske Hjælp! Seat Leon

Annonce