{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.209 visninger | Oprettet:

Peugeot 407 - 1.6hdi {{forumTopicSubject}}

Hej

Turbo udlæsning

er der nogen kloge hoveder der kan se om denne udlæsning er indenfor det acceptable. Ifht grundværdien ligger den en lille smule over. men hvad er tolerancerne.

Jeg kan ikke få den til at trække ordentlig. den trækker først rigtig efter 2500 omdrejninger. Virker sløv.

Jeg føler jeg skal presse motoren mere end nødvendigt for at få den til at virke frisk. Næsten som hvis jeg kørte en benziner.

Ting der foretaget:

Egr blændet

map og maf er skiftet

boost solenoid (tryklader) skiftet.
Vacuum målt ved vacuumpumpe 20 hg/0,7 bar
vacuum målt ved wastegate 16hg/0,5bar
vacuum slanger er skiftet.

Wastgatearmen kører fint op og ned.

Renset dyser - Fine værdier ved udlægning

Fapfilter 2%



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 407 - 1.6hdi
  • #1   28. dec 2019

    profilbillede
  • #2   28. dec 2019 Du har ingen fejlkoder?

  • #3   28. dec 2019 Nej - ingen fejlkoder. Kun en p0401 men det er fordi jeg har EGR blændet. Jeg har forsøgt at rense EGR ventilen og har også skiftet den. Men bilen hopper i tomgang og kører dårligt når EGR er tilsluttet. Så jeg har blændet EGR.

  • #4   28. dec 2019 Så motorlampen lyser?

  • #5   28. dec 2019 Nej motorlampen lyser ikke men smider jeg en tester på ligger den inde i systemet. Det er en kendt fejl hvis man blænder EGR ventilen. Men burde ikke ha nogen betydning.

  • #6   28. dec 2019 syns den lægger noget lav da min 307 1.6 hdi samme type motor den lå med normal tryk på 2.2,5/2,3 og overboost på 2.5 så 2250/2300 og overboost 2500. så tag lige og prøv at justere vacum dåse lidt op ved din turbo det vil sige lav stangen omkring 2 gevind mindre i først omgang så stangen bliver korter. og se hvad den siger til det og evt justér den i nu korterer, men min lå ved det standart da jeg fik den chippet var det noget mere. og noget helt anden har din partikelfilter på?

  • #7   28. dec 2019 Men hvis du sletter den kommer den igen?
    Du kan ikke frem provokere at den går i limp mode over hovedet?

    Hvilket diff tryk har du dit dpf? Ikke indikation men rigtigt diff tryk?

    Vil ikke mene det vil hjælpe noget og stille på vacuum dåsen, den er styret af pvm ventil.
    Så hvis den lukker korrrekt vil pvm automatisk stille op hvis nødvendigt.

    Har haft problem på min egen med manglende ladetryk og heste.
    Det skyldes skidt i en af gren rørene/plastik studserne som vacuum slangerne/rørene er samlet med.


  • #8   28. dec 2019 tro mig det er vigtig den vacum dåse står rigtig. de fleste af de 1.6 hdi har fået udskiftet turboen/vacum dåsen. og vis ikke vacum dåsen er justeret rigtig til den nye turbo og vacum system. så skal den justeres ind og vis ikke vacum dåsen kan hive/justere nok i de variabel vinger. eller ventilen så kan den ikke hæve turbo trykket nok op. så har du et for lav tryk og er alt andet i orden. så tag og justere den dåse ind har gjort det på en del 1.6/2,0 hdi og også 1.9/2,0 tdi maskiner.

  • #9   28. dec 2019 Jeg har også læst et sted at 1.6 hdi køre med 1.3bar + 1 atmosfærisk. Altså 2,3 bar. Men værdierne følger jo næsten grundværdierne fra min udlæsning. Den ligger endda lidt over.

    Jeg kan godt stille lidt mere på armen men så flytter den sig længere væk fra grundværdierne.

    Ja overboost er 2,5bar

    Bilen bliver lidt bedre af at skrue trykket op men det er lige som om turboen først trækker ordentlig ved omkring 2500omdrejninger



  • #10   28. dec 2019 Ja den har partikelfilter men diagbox siger 2 % fyldt

  • #11   28. dec 2019 Jeg har købt en ny turbo tryk lader. Da jeg ikke synes den trækker armen hurtig nok frem og tilbage. Som jeg har set i andre video at den skal. Jeg havde ellers skiftet den men den kan jo være defekt. Selvom den sender vacuum igennem. Den taber 5 hg fra vac indgang til vac udgang.

    Sidste skud i tågen.


  • #12   28. dec 2019 Actuatoren skal jo kun lukke wastegaten, og vacuum åbne.
    Det jo ikke en traditionel system hvor ladetrykket direkte åbner/trykker i aktuatoren.

    Vil mene du skal lede andetsteds efter din fejl.
    Manglende vacuum tyder på at der er en begrænsning i systemet til ladetryks pvm ventil.
    Eller utæthed i en af ventilerne koblet på samme streng som til turbo, så der mistes vacuum.

    Og igen hvis du har en fejl på din egr tyder det på at du nok har en fejl et andet sted.

    Min egen 136 hdi vil/kan ikke regenerer partikel filter hvis der mangler et gløderør.
    Det uden der kommer en fejl på motorstyringen.


  • #13   28. dec 2019 Hvis jeg holder en finger på studs 3 på trykladen stiger vacuum til hvad jeg kan måle direkte på vacuum pumpen. Også har jeg ingen vacuum tab. Der er gennemgang mellem out og 3 studs hele tiden. Det tror jeg ikke er rigtig.

    Jeg har skiftet EGR uden held.



  • #14   28. dec 2019

    profilbillede
  • #15   28. dec 2019 Men tak for jeres bud jeg synes bare jeg har være alt igennem. Dyser, turbo, filtre, vacuum EGR.....

  • #16   28. dec 2019 da du skiftet egr ventil der kodet du den nye bagefter ikke?.og da du renset det for sod der renset du også røret/køler fra egr til indsugningen ikke?. for de plejer at lukke helt til af sod,og så hjælper det ikke kun at rense egr ventil.eller at udskiftet den vis ikke det bliver renset de rør og det.for så vil den stadig lave egr fejl.

  • #17   28. dec 2019 Der var ikke noget sod i rørene og EGR ventilen var egentlig heller ikke særligt sodet til. Da jeg monterede den nye brugte jeg diagbox til at fortælle styringen at den havde fået skiftet EGR

    Jeg kører primært lange ture 45km hver vej så hver EGR eller fap/kat er sodet til


  • #18   28. dec 2019 Hvad med luftmængde måler?

  • #19   28. dec 2019 Synes den laver ret lidt vakuum. Plejer at ligge på 0,85 - 0,9 ved vakuumpumpen. Men jeg tror nu mere på slidte dyser.

  • #20   28. dec 2019 Maf er skiftet og ligger inden for værdierne.

    Jeg har haft dyserne ude og renset dem. De ligger også inden for værdierne. Under 1 som jeg forstår det.

    Når du skriver plejer er det så på 1.6 hdi. Jeg har læst flere steder at alt over 20 inhg er ok.



  • #21   28. dec 2019 Wastegate stilles jo til max 18 inhg så 20 burde være nok

  • #22   28. dec 2019 Jeg kan dog kun måle 15-16stykker efter turbotrykladeren. Altså den slange der går til wastegaten

  • #23   28. dec 2019 Det er meget muligt. En vakuumpumpe der virker suger 0.9 bars vakuum. Så 0.7 er ikke nok. Men jeg tror ikke det er der fejlen ligger.

  • #24   28. dec 2019 Fik du dyserne flow testet da du fik dem renset? Eller hvordan er de renset? Og hvordan kan du vide at de er ok? Det kan ikke tjekkes med testeren.

  • #25   29. dec 2019 Jeg har skilt dem ad og givet spidserne en tur i ultralyd. Herefter har jeg testet dem med de der glas så man kan se om der er forskel i hvor meget diesel der løber igennem. På testeren kan man også se hver enkelt dyse. Og hvis tallet er under 1 skulle de være gode nok.

  • #26   29. dec 2019 Jeg kontrollerede at der var hul igennem på alle 5 huller i selve dysen

  • #27   29. dec 2019 Jeg burde måske ha lavet en kompressiontest af hver enkelt cylinder da dyserne var ude.... måske er motoren bare slidt. Den har gået 270000

  • #28   29. dec 2019 Motoren burde nu ikke fejle noget.

Kommentér på:
Peugeot 407 - 1.6hdi

Annonce