Peugeot 407 - 1.6hdi {{forumTopicSubject}}
Hej
Turbo udlæsning
er der nogen kloge hoveder der kan se om denne udlæsning er indenfor det acceptable. Ifht grundværdien ligger den en lille smule over. men hvad er tolerancerne.
Jeg kan ikke få den til at trække ordentlig. den trækker først rigtig efter 2500 omdrejninger. Virker sløv.
Jeg føler jeg skal presse motoren mere end nødvendigt for at få den til at virke frisk. Næsten som hvis jeg kørte en benziner.
Ting der foretaget:
Egr blændet
map og maf er skiftet
boost solenoid (tryklader) skiftet.
Vacuum målt ved vacuumpumpe 20 hg/0,7 bar
vacuum målt ved wastegate 16hg/0,5bar
vacuum slanger er skiftet.
Wastgatearmen kører fint op og ned.
Renset dyser - Fine værdier ved udlægning
Fapfilter 2%
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 64 Svar: 169
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.941
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 64 Svar: 169
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.941
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 64 Svar: 169
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.941
Du kan ikke frem provokere at den går i limp mode over hovedet?
Hvilket diff tryk har du dit dpf? Ikke indikation men rigtigt diff tryk?
Vil ikke mene det vil hjælpe noget og stille på vacuum dåsen, den er styret af pvm ventil.
Så hvis den lukker korrrekt vil pvm automatisk stille op hvis nødvendigt.
Har haft problem på min egen med manglende ladetryk og heste.
Det skyldes skidt i en af gren rørene/plastik studserne som vacuum slangerne/rørene er samlet med.
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 64 Svar: 169
Jeg kan godt stille lidt mere på armen men så flytter den sig længere væk fra grundværdierne.
Ja overboost er 2,5bar
Bilen bliver lidt bedre af at skrue trykket op men det er lige som om turboen først trækker ordentlig ved omkring 2500omdrejninger
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 64 Svar: 169
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 64 Svar: 169
Sidste skud i tågen.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.941
Det jo ikke en traditionel system hvor ladetrykket direkte åbner/trykker i aktuatoren.
Vil mene du skal lede andetsteds efter din fejl.
Manglende vacuum tyder på at der er en begrænsning i systemet til ladetryks pvm ventil.
Eller utæthed i en af ventilerne koblet på samme streng som til turbo, så der mistes vacuum.
Og igen hvis du har en fejl på din egr tyder det på at du nok har en fejl et andet sted.
Min egen 136 hdi vil/kan ikke regenerer partikel filter hvis der mangler et gløderør.
Det uden der kommer en fejl på motorstyringen.
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 64 Svar: 169
Jeg har skiftet EGR uden held.
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 64 Svar: 169
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 64 Svar: 169
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 64 Svar: 169
Jeg kører primært lange ture 45km hver vej så hver EGR eller fap/kat er sodet til
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.941
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.269
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 64 Svar: 169
Jeg har haft dyserne ude og renset dem. De ligger også inden for værdierne. Under 1 som jeg forstår det.
Når du skriver plejer er det så på 1.6 hdi. Jeg har læst flere steder at alt over 20 inhg er ok.
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 64 Svar: 169
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 64 Svar: 169
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.269
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.269
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 64 Svar: 169
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 64 Svar: 169
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 64 Svar: 169
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.269
Peugeot 407 - 1.6hdi