{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
647 visninger | Oprettet:

Ulrik S
Ulrik S
Tilmeldt:
22. aug 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

ledningsnet golf 4 {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er godt igang med at rette mit ledningsnet til i motorrummet da jeg vil lave det mere clean.

Det har så gjort at jeg har blotlagt stort set alle ledninger, og ser så at de har været super glade for at lave lange stel ledninger.
flere af dem passere op mod flere stelpunkter og tænker om der er en grund til det eller om det bare er misbrug af ledninger?

for vil meget gerne kortne dem op så de bliver skjult.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ledningsnet golf 4
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #1   9. apr 2020 Du kan sagtens korte stel ledninger op, bare de har ordentlig forbindelse er det ikke et problem.

  • lars n
    lars n Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 465
    #2   9. apr 2020 bare pas på der er nogen som måske går til de forskellige styrboks i bilen.
    Alt efter om boksen giv stel eller plus til de forskellig dele.
    https://www.youtube.com/watch?v=d6VGTySUqe4


  • #3   9. apr 2020 Det er helt tilsigtet at fabrikken udfører det sådan
    Lad endelig være med at ændre på udførelsen


  • Ulrik S
    Ulrik S Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   10. apr 2020 min rimelige kendskab til elektronik siger mig, om jeg tager stel et sted på karosseriet eller et andet. at det ikke burde ændre noget?

    og det derfor jeg faktisk undre mig over at fabrikken har valgt at lave dem så lange.

    og også derfor jeg stiller spørgsmålet om det virkelig har betydning?

    for ellers kunne man jo faktisk lige så godt smide det hele til på batteriets negative side.
    (ikke en ide der nogen sinde vil ske - det var kun teoretisk)

    kan intet se i autodata eller elsawin om at de forskellige stelpunkter har forskellig betydning. så måske der sidder en med en auto elektriker uddannelse som faktisk har 200% styr på hvorfor de har gjort som de har.


  • #5   10. apr 2020 Så er du også klar over at hvis du ender med en dårlig stel på det samle punkt du vil lave at du risikere at bilen ender med at vil trække stel via det positive. Taler af erfaring med en vectra styreboks hvor jeg havde glemt en stel ved motorskift


  • #6   10. apr 2020 Med din "elektronik kendskab" i reminder så prøv lige med et digital voltmeter at måle mellem 2 forskellige stelpunkter med blot 1 meters mellemrum ! Mens du har belastning på (lys,blæser med mere)
    Du vil nok blive noget overrasket over resultatet
    Jeg har arbejdet som auto el mekk. i mere end 40 år og efterhånden kan intet vedr. strøm i biler overraske mig


  • #7   10. apr 2020 Med din "elektronik kendskab" i reminder så prøv lige med et digital voltmeter at måle mellem 2 forskellige stelpunkter med blot 2 meters mellemrum ! Mens du har belastning på (lys,blæser med mere)
    Du vil nok blive noget overrasket over resultatet
    Jeg har arbejdet som auto el mekk. i mere end 40 år og efterhånden kan intet vedr. strøm i biler overraske mig


Kommentér på:
ledningsnet golf 4

Annonce