fejltænding på en Ford Ka 1.2 fra 2013 {{forumTopicSubject}}
Hej, har en Ford Ka 1.2 fra 2013, som melder fejltænding på cyl 1 og 4. Er der en der har en erfaring med hvad det kan være på sådan en sag, hvis det ikke er tændrør eller tændspolen?
Har hørt noget om at det også kan være noget dyse eller hvis der er for meget olie på at det kan komme i indsugningen også vil det komme hen og remme noget benzintryksregulator, kan det passe eller er det noget helt andet?
Den har fået skiftet tandrem og det er først kommet efter en køre tur på 20 km og det sker gerne i mellem 130-160 km/t, så lyser den i en trækant med udråbstegn, Et sjovt at og blinker i motor lampen, slukker og tænder man bilen er de væk også kan man ellers starte forfra, nogle erfaringer?
Mange tak på forhånd
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 1.051
sep 2011
Følger: 15 Følgere: 13 Emner: 8 Svar: 25
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.012
sep 2011
Følger: 15 Følgere: 13 Emner: 8 Svar: 25
Kender du noget til om at hvis der er for meget olie i, at det ville kunne påvirke benzintryksregulatoren? Jeg ved englænderne har oplevet det problem
sep 2011
Følger: 15 Følgere: 13 Emner: 8 Svar: 25
Men burde testere ikke skrive hvis der er fejl på lamdasonden når jeg har den på?
Tandremen har også været skiftet, er det bare et dårligt sammentræf eller kan det være i den forbindelse?
Jeg ved at den ikke står forkert i tandremen, ellers ville den skrive P0016
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.012
Ved ikke om det kan påvirke benzin regulatoren hvis der er for meget olie på motoren, under alle omstændigheder burde der kun være olie til Max mærket.
Olien kommer ikke i kontakt med regulatoren da den sidder uden på motoren, men om vakuummet kan ændre sig, ved jeg som sagt ikke.
sep 2011
Følger: 15 Følgere: 13 Emner: 8 Svar: 25
Jeg ved ikke om de selv fylder olie på i ny og næ og de så har hældt for meget på men den er omkring maks i hvert fald. Jeg mente også nok at det ikke ville kunne påvirke benzintryksregulatoren, medmindre der bliver ændret på varkummen.
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.012
Ville kigge på tændrør og tændspole samt kigge på knast og krumtapsensor, da den har fået skiftet tandrem, kan man have glemt at trykke et af stikkene helt på plads igen.
Lambdasonde 1 kan godt se lidt mistænkelig ud, 90mV er meget lavt, burde regulere mellem 200mV og 800mV, 90mV er meget mager blanding, kunne være der var et hul i udstødningen
sep 2011
Følger: 15 Følgere: 13 Emner: 8 Svar: 25
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.012
sep 2011
Følger: 15 Følgere: 13 Emner: 8 Svar: 25
jul 2007
Følger: 44 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 41 Svar: 1.494
Du siger den har gået skiftet tandrem. Står den 100%?
sep 2011
Følger: 15 Følgere: 13 Emner: 8 Svar: 25
aug 2021
Følger: 1 Svar: 1
okt 2023
Følger: 12 Svar: 4
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.012
Hvis du opretter en ny tråd, vil vi prøve at komme med input til dit problem, tror ikke trådstarter er på BG mere.
Fortæl gerne hvad du oplever af problemer med din bil, gerne historien før hvis du har fået lavet noget med bilen og hvordan den opfører sig nu
fejltænding på en Ford Ka 1.2 fra 2013