{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.423 visninger | Oprettet:

Frederik S
Frederik S
Tilmeldt:
15. maj 2021
Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 13

Motor bliver ikke varm under kørsel {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har en Golf MK4 2.0 fra 2001, som har udfordringer med at blive varm. Tidligere tog det ikke mere end 15 minutter, men nu på f.eks. en tur på omkring 80km, når den kun omkring de 70-80 grader.

Kølesystemet har jeg tjekket for utætheder og der er ingen. Jeg har erstattet kølervæsketemperaturmåleren, da jeg troede denne forårsagede problemet, men det har ingen ændring gjort.

Har bilen været slukket i et par minutter, kan den godt stå på 90 grader indtil kølesystemet sætter i gang igen. Så falder temperaturen.

Er der nogen, som har en ide, til hvad problemet kunne være?

Jeg mistænker muligvis også at det kunne være termostaten, som sidder fast eller ikke lukker ordentligt, men ville gerne høre et par inputs inden.

Mvh,
En forvirret amatørentusiast.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor bliver ikke varm under kørsel
  • #1   10. okt 2022 Det kan næsten kun være din termostat der er åben konstant, 15 minutter er da også lang tid om at blive varm, så ville nok købe en ny termostat, har erfaring med at en original er bedst.

  • #2   11. okt 2022 Min benzinbil opnår driftstemperatur inden for ca 5 min...måske 2-3km.

  • #3   15. okt 2022 jeg ville også gætte på din termostat står åben.
    har du lagt mærke til om din køle blæser tænder så snart bilen tænder også, eller om den først tænder noget tid efter ?


  • Frederik S
    Frederik S Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 13
    #4   20. okt 2022 #3 - Den tænder noget tid efter, så jeg ville mene, at alt er normalt på den front. Har købt en ny original termostat og skifter den ud på lørdag. Så får jeg også lige tømt kølesystemet helt i processen.

    Lad os se om ikke alt er godt derefter:)


  • Frederik S
    Frederik S Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 13
    #5   22. okt 2022 Opdatering:

    Golfen bliver nu varm på ca. 5 min., som den skal, og forbliver stabilt på 90 grader:)

    Tak for jeres inputs


  • #6   22. okt 2022 Så bliver den jo helt dejlig at køre i her til vinter smiley Godt du fik den fikset og tak for din opdatering

Kommentér på:
Motor bliver ikke varm under kørsel

Annonce