{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
958 visninger | Oprettet:

Søren D
Søren D
Tilmeldt:
12. okt 2022
Følgere: 24 Emner: 6 Svar: 33

Bøvl med tryk på Cylinder 1?? {{forumTopicSubject}}

Hej herinde.. Giver en flaske rød til hvem end der hjælper til en løsning.

Var henne og skifte motor på min Opel Insignia (av92940), for snart en del uger siden. Jeg skiftede dyserne fra den gamle motor over.. Siden da har der været lidt småt fejludredning/skift af sensorer osv, men overordnet set synes den at kører fint (snart 2000km)

For hvert par 100 km melder den godt nok "diesel partikelfilter gegenerationstid" sammen med "cylinder 1 trykvariation for høj". Enten formår den selv at regenerere efter konstant kørsel på omkring 2000 omdrejninger, og ellers gør jeg det manuelt med testeren. Så kører den lidt igen.

Den første fejl synes at skyldes den høje trykvariation, og når jeg sammenligner trykvariationen for alle fire cylindere, opførere cylinder 1 sig ganske nok lidt mærkeligt. Trykket på cylinder 1 er en smule højere end de andre 3 ved tomgang, men betydeligt lavere ved acceleration.

Alle gløderør og tilhørende kabelnet er udskiftet.

Min umiddelbare idé er at der mangler kompression på cylinder 1, og venter lige på at få en tester til det hjem.. Ellers er jeg ved at have stirret mig lidt blind på det... Nogle forslag til hvad der ellers kan være galt??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bøvl med tryk på Cylinder 1??
  • #1   8. nov 2022 nu når tallet lægger højre end de 3 andre så har den vel også Højer tryk vel. så den burde vel ikke have mindre kompression end de andre,nu har du sat de gamle dyser over i den nye motor. hvordan gik den gamle motor til?? for vis en dyse er dårlig og giver for meget eller for lidt diesel eller den forstøver forkert kan det jo give en forkert forbrænding tryk/forstøvning. plus vis en dysse er så dårlig kan du skade den nye motor ved at køre med den over tid.

  • #2   8. nov 2022 fik lige læst det med trykket faldt ved lidt omdrejninger. men stadig det kan stadig nemt være en dysse på den cylender der ikke er ok så den ikke forstøver som den skal eller retur ventilen hænger lidt. har du prøvet at give den dyse rens ? og har du prøvet at lave en retur test af dine dyser ?

  • Søren D
    Søren D Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 24 Emner: 6 Svar: 33
    #3   8. nov 2022 Tak for svar.

    Den gamle motor gik til ved kortvarig kørsel med for lavt olietryk, da en oring til bundkaret var revnet. Krumtapslejerne nåede således at køre en smule med rundt..
    Har ikke været den store rens igennem, men har haft dyserne ude og de så umiddelbart fine ud, dog lidt sod på dyse 1 og 2. Fik og lige forsøgt mig med at bytte dyse 1 og 2 (tror dog ikke de blev programeret korrekt), og trykfejlen var stadig ved cylinder 1.


  • Søren D
    Søren D Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 24 Emner: 6 Svar: 33
    #4   8. nov 2022 De forskellige tryk forholder sig som på billedet ved tomgang. Ved langsom kørsel følges de meget pænt op til omkring 8-10.000 kpa, hvorefter cylinder 2,3,4 løber fra nr 1.
    Fik presset 2,3,4 op på godt 20.000 kpa ved ca 3000 omrejninger, hvor cylinder 1 stadig hang omkring de 10-13.000.


  • #5   8. nov 2022 Prøv at byt 2 dyser rundt og se om det bytter cylinder. Hvis ja dyse der sprøjter dårligt, hvis nej noget mekanisk skade på cyl 1 smiley

  • Søren D
    Søren D Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 24 Emner: 6 Svar: 33
    #6   8. nov 2022 Er det ikke noget med dyser skal programmeres, før de ved hvor de er? Eller er det bare at bytte rundt?
    Jeg har lige haft en kompressionsmåler på, og der er fin kompression på alle cylindere.


  • #7   8. nov 2022 Du kan sagtens bytte dem rundt, du vil ikke kunne mærke det. Men jo hvis du sætter en ny dyse i er det en god ide, men absolut ikke nødvendigt.

  • Søren D
    Søren D Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 24 Emner: 6 Svar: 33
    #8   8. nov 2022 Hmm kan være jeg prøver det igen imorgen..
    En gammel opelkender jeg forhørte mig ved før motorskift, rådede mig til at skifte både dyser OG brændstofpumpe over fra den gamle til den nye. I min dovenskab flyttede jeg kun dyser, da jeg tænkte den nye pumpe så fin ud..
    Kan brændstofpumpen virkelig have indflydelse på mit problem? Kan ikke lige se sammenhængen, men han nævnte meget specifikt begge


  • #9   8. nov 2022 Det tvivler jeg stærkt på da det kun er en cylinder den er gal med.

  • Søren D
    Søren D Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 24 Emner: 6 Svar: 33
    #10   8. nov 2022 Havde samme tanke.. Må lige forsøge mig med at bytte rundt på dyser og aflæse igen. Tak for input

  • #11   9. nov 2022 Søren D

    Har du prøvet at bytte gløderørene for at se om fejlen flytter sig?


  • Søren D
    Søren D Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 24 Emner: 6 Svar: 33
    #12   9. nov 2022 Den er forsøgt ja, uden held

Kommentér på:
Bøvl med tryk på Cylinder 1??

Annonce