1.514 visninger
|
Oprettet:
Svært ved at starte {{forumTopicSubject}}
Hej med jer
Min Hyundai i20 fra 2012 fik nyt batteri sidste år. Den seneste måned har den dog haft meget svært ved at starte, både når den er varm og kold.
Centrallåsen virker heller ikke altid og jeg kan se at den generelt mangler strøm når jeg tænder bilen. Lyset i displayet flimrer, det hele kan gå ud i meget lavt tempo osv.
Mit spørgsmål er: Kan det være batteriet eller noget andet?
Batteriet er kun et år gammelt.
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.378
Det kan være en dårlig forbindelse i en ledning eller et stik - oftest i motorrummet.
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.017
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.078
Køre du manger Korte ture?
Og generatoren ikke lader/ laver strøm nok
Så dræner man batteriet over tid
dec 2022
Følger: 14 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
I virker ret enige om hvad det kan være.
Jeg tjekker ledningerne her i weekenden og vender tilbage.
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 317
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.258
En sløj generator kunne meget vel have taget livet af første batteri og nu arbejder på at ødelægge nummer to.
Du kan måle generator effekt enten med et voltmeter eller købe en billig tester hos t.hansen. bør ikke koste over 100kr.
Ud over det er det koldt nu så et lidt træt eller lidt for småt batteri kan også blive lidt klemt u kulden Evy sæt en eksternbatteri lader på hvis du har mulighed for det.
De tjek jeg nævner finder du nemt på YouTube.
dec 2022
Følger: 14 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
Jeg ved dog intet om biler, men med lidt guides plejer at kunne finde ud af det.
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.190
Bemærk mange korte ture kan over tid ødelægge bly accus ved phosphatering.
Giv batteriet en omgang med en intillgent lader f.eks. C-tek med "dephosphaterings funktion. Måske kan accuen reddes eller er det ny på igen.
MVH KP
Svært ved at starte