{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
835 visninger | Oprettet:

Hjælp please :/ ESP MALFUNCTION {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
håber i alle nyder sneen og har en god 3 december.
min bil lyser i ESP lampen, det er en w203 c-class.
har fået den på tester.
siger : Steering angle sensor internat failure.
har skiftet rat vinkel sensoren og ingen forbedring.
har taget abs sensorene ud renset dem og slebet metallet så der er 100% forbindelse, men ingen hjælp.
nogen der har et bud?
lige før jeg købte den sagde ejeren at den lyste i lampen før jeg kom og skulle købe den, men da jeg var ved hans hus var lampen slukket, det var regnvejr den dag, og nu er det jo hele tiden vådt , kunne det være noget med fugt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp please :/ ESP MALFUNCTION
  • #1   3. dec 2023 Har du kalibreret den nye ratvinkelsensor? ellers vil den blive ved med at lyse i esp lampen.

• #2   3. dec 2023 Det var en brugt sensor, men når du mener kalibreret mener du så tænde bilen, dreje rattet hele vejen til venstre, og højre samt køre et par hundred meter?

• #3   3. dec 2023 Nej, jeg skiftede engang på en vw hvor der var en procedure der skulle køres igennem med en tester, tænker det er nogen lignende på alle bilmærker.
    Hvis den ikke bliver kalibreret så ved den ikke hvilken retning rattet står i.
    Det er ny som brugt.

• #4   3. dec 2023 okay det vil jeg lige undersøge? tak!!

• #5   3. dec 2023 Nogle biler har en manuel procedure, men den er ofte lidt mere "kompleks" end en enkelt tur med fuldt udslag.
    Ofte skal den tage 3-5 udslag for at sikre kalibering, og så er der typisk en eller anden sindrig kombination af f.eks. nøgle drej fra position 0-1 og tilbage igen på ret kort tid.
    Med rette tester kan kalibrering aktiveres direkte, men selve kalibreringen er igen fulde ratudslag.
    Håber vi har en mercedes gut her som kender dem, men mistænker at du nok kan søge proceduren frem, de fleste er lækket og kan findes på youtube etc.

• #6   4. dec 2023 Hej gutter. så er den fixet.
    det krævet ingen tester på en w203.
    fik købt en brugt rat vinkel sensor. satte den på og ifølge JTC skulle den drejes til fuldt udslag højre og venstre vej 3 gange, og derefter køre et par hundred meter, så forsvandt lampen og nu virker antispin og det hele.
    tak ellers!

• #7   4. dec 2023 Det var perfekt.
    Fedt du melder tilbage hvis andre skulle stå i samme situation

Kommentér på:
Hjælp please :/ ESP MALFUNCTION

Annonce