{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
719 visninger | Oprettet:

jimmie l
jimmie l
Tilmeldt:
13. maj 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9

Please hjælp {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Fiat Bravo 1,6 16ventilers fra 98 som ikke vil reagere når jeg trykker på speederen bilen er også startet med at hoste ,dette startede Lige efter jeg havde tanket bilen med det samme benzin som jeg plejer ,,min far tror at det kan være toppackningen som er gået , jeg har før hørt at der har kommet forkert benzin i de forskellige standere på tankstationer og har en dårlig fornemmelse at det kunne være det da bilen startede med at have problemer lige efter jeg havde tanket og kørt 1-2 km ,, måske er jeg bare paranoid men er det ikke samme symtomer hvis man kører på forkert benzin foreksempel på oktan istedet for blyfri?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Please hjælp
  • #1   17. sep 2007 diesel du evt har tanket smiley

  • #2   17. sep 2007 De kan også have haft vand i benzinen.
    Det er ikke alle tankstationer som jævnligt for tjekket for det som de skal. Prøv evt at smide en halv liter karburatorvæske i den og se om det hjælper.


  • #3   17. sep 2007 hvis det var din pakning ville din motor også svede..(kaste lidt olie ud)
    gør den det?? ellers ville jeg også smide lidt kabu væake i også


  • #4   17. sep 2007 det er ikke oktan eller blyfri der giver dig problemer..

  • #5   17. sep 2007 hmmm burde da ikke have den store betydning om du smider blyfri 92 eller blyfri 95 eller oktan 95 i ?

    eller er det bare mig?

    køre normalt med blyfri 95.
    men hænder da jeg tanker oktan 95 har aldrig haft problemer


  • #6   17. sep 2007 1. tjek om toppakningen er gået.. det gør du ved at undersøge kølevandet... er der olie i vandet er den gal med toppakningen.. er der intet olie i vandet og bruger den ikke vand er der intet i vejen med toppakningen... du kan også se om toppakningen er gået, hvis der er meget hvid røg - vanddamp i udstødningen pga. utæthed i toppakningen..

    Højes sansynligt er der nok bare vand i tanken.. det tjekker du på følgende måde.

    1. afmonter benzintilførslen i motorrummet

    2. led slangen ned i en tom cola-flaske

    3. kør den i tændingen indtil flasken er fuld

    4. stop bilen og monter benzinslangen igen

    5. lad flasken stå natten over - kan du se der er et lag vand i bunden er der vand i tanken.

    Vandet fjernes - som Henrik også skriver - med rigeligt af karburatorsprit. Kør tanken så langt i bund som muligt og tank et andet sted.

    Er der IKKE vand i tanken og er der IKKE olie i vandet så skriv en ny tråd hvor du igen beskriver problemet men gør opmærksom på at der IKKE er vand i benzinen og at der IKKE er gået en toppakning.

    .... men... nu har du vel ikke tanket diesel ved fejl???


  • jimmie l
    jimmie l Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
    #7   17. sep 2007 Nej nej ,,jeg har ikke tanket Diesel ,, jeg har været nede på tanken igen for at tjekke og jewg har tanket 92blyfri som jeg plejer,, mange tak for de hurtige svar ,, jeg prøver lige det som i skriver ,,

  • #8   17. sep 2007 ... hvis der er vand i tanken så prøv evt. at give den en hel tank Shell W-power.. det er kræs for en hver motor.

  • jimmie l
    jimmie l Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
    #9   17. sep 2007 Jeg har lige haft min makker som er mekaniker til at kikke på den og han fandt udaf at der ikke kommer noget benzin frem til motoren så jeg skal lige ha tjekket om filteret er stoppet (håber at det er problemet)

  • #10   17. sep 2007 hehe.. et nyt filter er altid godt... mon ikke også dit luftfilter ville have godt af en udskiftning når nu du er i motorrummet, hehe... er slangen stoppet, er det på med noget trykluft, hehe

Kommentér på:
Please hjælp

Annonce