{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
562 visninger | Oprettet:

Kris K
Kris K
Tilmeldt:
17. dec 2021
Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 17

Erfaring med DSG/S-Tronic gearkasser {{forumTopicSubject}}

Hej,

Er på udkig efter en ny bil. Vil gerne have en Audi A3, kigger både på modeller med manuelle og automatiske gearkasser. Hvad har folk af erfaringer med de automatiske gearkasser fra årgange 2015 og frem ca? Kan se der er nogen både med 6 og 7 trin bl.a.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med DSG/S-Tronic gearkasser
  • #1   2. sep Søg for at servicen er overholdt på automat/dag/S-tronic (eller hvad de nu har valgt og kalde dem)

    Køre man for langt mellem service
    Kan det blive dyrt.

    Vi havde en inde, som havde taget koblingerne, pga skidt/snavs i styre ventiler til selve koblingerne.

    Vi startede med at skifte de 3 styreventioer der har med koblingen at gøre
    Men det hjalp ikke

    Så skiftede vi hele Mechatronik
    Men den ene kobling var helt smadret
    Da den ikke havde kunne skifte gear rigtig

    Så det endte ud med at koblings pakken også blev skiftet.

    Der blev brugt en del timer på fejlsøgning
    Afmontering og montering af delene.

    Men søger man for at holde dem i orden
    Er de fleste rigtig gode.

    Og når de virke som de skal
    Er det fedt at køre med, da man ikke mærke gearskift


  • #2   2. sep Der findes jo en del forskellige gearkasser, der så igen afhænger af motorvariant samt årgang. Har kørt DSG i mere end 10 år.

  • Kris K
    Kris K Tilmeldt:
    dec 2021

    Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 17
    #3   2. sep Tænker mest at jeg er på udkig efter 1,4 TFSI, 1,5TFSI og 1,6 TDI motorstørrelser, hvis det kunne give noget mere info smiley

  • #4   2. sep Det kan er DQ200 7 gears med tørkobling, ikke just det bedste fra den kant.
    https://vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?t=117621&start=3330

    DQ200 anvendes i de mest moment svage motorer, 1.0, 1.2, 1.4, 1.5, 1.8 samt 1.6 i TDI.
    Har haft tre biler med DQ200, 2/3 biler bøvlede.
    Der kører dog altså 10.000 vis og atter 10.000 vid rundt i DK hvor ejerne er fint tilfredse.
    DQ200 er modsat DQ250/381 osv. sådan lidt blød og svampe agtig i skift. Nogen kan lide det, andre ikke.
    Skal det være, så kør bilen godt varm, mærk efter rystelser og skurren. Pres den godt med fuld pedal og se om den skifter uden mislyde. Hold øje med om den glider, altså om omdrejninger stiger i små hak mellem skift. Google evt. DQ200 micro slip.

    Selv FDM har skrevet om det, dog senere trukket noget l land da de jo ikke vil undvære Vag annonce kroner.


  • Kris K
    Kris K Tilmeldt:
    dec 2021

    Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 17
    #5   2. sep Kan godt se at der er flere der skriver om den DQ200.

    Så det vil egentlig være bedre at gå op til 1,8 TFSI -> eller 2,0 TDI -> så evt, for at få en anden gearkasse "model" ?


  • Kris K
    Kris K Tilmeldt:
    dec 2021

    Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 17
    #6   2. sep Hvis det ender med at blive automatisk gearkasse selvfølgelig smiley

  • #7   3. sep 1.8 er som oplistet også DQ200, herfor har en 1.8 også det lille fesne moment på 250 nm.
    2.0 TSI / TFSI har en bedre ligesom 2.0 TSI.
    Men der kører stadig i 100.000 vis folk rundt med DQ200 der er glade og tilfredse.
    Men går koblingerne er der en reparation ti 15.000 kr. skal du lige have i ærmet.
    På min 2. Octavia varede kobling 26.000 km. På min Superb drillede kobling helt fra start, dog aldrig nok til at man kunne få Skoda til at anerkende at den faktisk gled og hoppede.


Kommentér på:
Erfaring med DSG/S-Tronic gearkasser

Annonce